{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

2 forstærkere {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 forstærkere jeg skal have sat sammen i min bil... den ene skal bruges til en 10" 600 w 4 ohm dual up power sub og en 12" 900 w 4 ohm X-Zound sub... den anden forstærker skal bruges til nogle 6x9 højtalere... forstærkerne er følgende: en 1200 w mchammer forstærker med 4 kanaler og den anden er en BlueTinum forstærker på 1000wx4 eller 3800w som max (mono)
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med hvordan det hele skal forbindes, da jeg ikke har prøvet at forbinde 2 forstærkere før...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 forstærkere
  • #1   3. jan 2006 Det er ALDRIG nogen god ide med 2 forskellige subwoofer.

• #2   3. jan 2006 Hvorfor er det ikke det?

• #3   3. jan 2006 Der findes ikke 2 subwoofere som spiller ens, altså bortset fra samme mærke. Derfor vil den ene subwoofer spille en bestemt frekvens eks. 100 hertz og den anden vil spille eks 70 hertz. ved samme bas. Dette vil gøre at det lyder "mudret" og at der slet ikke er nogen sammenhæng i bassen.

At du så også har valg 2 forskellige størrelser gør det slet ikke bedere.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende. Brug 2 af dine kanaler fra mchammer forstærkeren til din 12" sub, brug de resterende 2 til dine 6*9 højttalere. Sørg for at få det justeret ordentligt ind.

• #4   3. jan 2006 okay, kan jeg godt se... men nu er det i en temlig stor bil jeg skal installere det... så kan jeg være sikker på at det er nok med den ene bas?

• #5   3. jan 2006 Den blue tinum forstærker er ikke 2 potter pis værd..

• #6   3. jan 2006
    ja det tænkte jeg nok ud fra at den er købt i aldi... men det er ikke mig der har købt den det er ham der skal have det lavet...

• #7   3. jan 2006 Men Jimmy P...
    Hvis man sætter en DLS UR10" sammen med en UR12".. får man samme problem eller ??

• #8   3. jan 2006 Jeg er sikker på at du kan få rigeligt med bas fra din 12".

Du skal bare huske at bruge de rigtige tykkelse kabler. Dvs en god tommelfingers tykkelse strømkabel og stel kabel. Stel er utroligt vigtigt. Hvis du ikke etablere ordentligt stel, kan du lige så godt sidde og banke på en papkasse. Det er nogenlunde samme effekt.

Justering, dette er livsvigtigt. Stop ikke med at justere før de er tilfreds.

Kabinettet er pænt vigtigt. Forkert kabinet og du er tilbage til papkassen igen. Sørg for at få fat i et kabinet der passer, eller endnu bedere, byg et selv. Nu kender jeg kun lidt til den bas. (Thansen?) Og jeg vil mene at du ikke skal gå under 25 liter.

• #9   3. jan 2006 Hmmm... nu er DLS jo et godt mærke og god kvalitet.

Men jeg tror ikke man kan alligevel. Eller rettere sagt, man kan ikke.

Men en DLS Ur12 er jo en udemærket subwoofer som sagtens kan spille en go` bas alene. Det kan både 10`eren og 12`eren. Det kræver bare den rette forstærker og kabinet.

• #10   3. jan 2006 nu snakker du om 25 litter, jeg har selv bygget min kasse i min egen bil, og der tror jeg jeg har 200 liter til 2x 10" bass og det er også meningen jeg skal bygge denne her kasse selv... og den bliver nok på 175 liter

• #11   3. jan 2006 175 liter?????? Det er jo et kabinet til en diskoteks bas, hvilket ingen af dine er! Med sådan et stort kabinet vil de få en extrem langsom og blød men dyb bas. Hvilket ikke er fedt i et dance eller hurtig bas nr.

• #12   3. jan 2006 Jimmy P.. Det har du helt ret i.. det var egentlig også bare af nysgerrighed da min UR12 virkelig spiller min lille rolla op smiley

• #13   3. jan 2006 hvad kan man gøre ved det.. kan man ikke fylde noget rockwool ind i den det har jeg set at der er andre der har gjort hvis de havde en stor kasse.... kan de blive for store eller hvordan ser det ud og i hvilket interval er det bedste med fx. 2x 10"

• #14   3. jan 2006 Christian det kommer også meget an på hvilken sub... min DLS ur12" sidder fx i noget der ligner 25-35 liters åbent kabinet !

• #15   3. jan 2006 Er der da forskeld på åbent og lukket?

• #16   3. jan 2006 Rockwool vil have den modsatte effekt. Den snyder bassen til at tro at kabinettet er større.

Altså skal det være helt rigtigt, så har dine basenheder nogle parameter. Disse parameter vil fortæller dig i hvilket kabinet din bas spiller bedst, om du skal bruge port og hvilke længe/tykkelse din port skal have.

• #17   3. jan 2006 okay... men hvad råder du mig til at bygge for en kasse?

• #18   3. jan 2006 techno

• #19   3. jan 2006 Size: 12" subwoofer
    Impedance: dual 4ohm
    Power handling: 500W RMS
    1000W Max
    Revc: 2x2.8ohm
    Fo: 24.5Hz
    Sd: 49.987msqM
    BL: 22.8TM
    Qms: 3.622
    Qes: 0.403
    Qts: 0.363
    SPLo: 85.6dB
    Vas: 60.5L
    Xmax: +/-13mm
    Voice coil: 2.5"BASV
    Magnet: 2x60oz
    Dybde: 25 cm

Anbefalede kabinet størrelser.

Mindre bil:
    42.5 LITER
    2 stk. 3" basrør

Større bil:
    56.6 LITER
    2 stk. 3" basrør

Stationcar:
    70.8 LITER
    2 stk. 4" basrør

Vær opmærksom at afstand fra kabinettets bagvæg til woofer skal være min. 50 mm. Det kan ikke anbefales at benytte lukket kabinet til denne woofer.

Se hvad jeg fandt på nettet smiley

• #20   3. jan 2006 okay takker det ser jo godt ud...

• #21   3. jan 2006 forresten... det anlæg som sidder i denne her bil hvad vil du foreslå af kasse til det

Kommentér på:
2 forstærkere

Annonce