{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.051 visninger | Oprettet:

Xzound Madness {{forumTopicSubject}}

hej hej
en af mine venner vil i t hansen i morgen og købe de 2 Xzound Madness forstærker / mono. jeg har altid haft en del i mod Xzound men efter at have snakket med nogen stykker som gør lidt i det der er det lidt svært at tale ham fra det. er Xzound Madness kram til små penge eller er han galt på den ? kender kun selv til det gammel Xzound. og til dem som ikke kender Xzound Madness og kun har hørt fra nogen som kender eller og alt det der (lige som mig selv) så kan jeg ikke rigtig bruge jeres svar til noget sorry smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xzound Madness
  • #1   8. mar 2011 Om det er kram er nok så meget sagt... hvis du kender Sinus live SLA 1500 så kender du også Xzound Madness 2000 forstærkeren... eller hvad den hedder for det er samme indmad der er i... det er Soundmagus der laver begge forstærkere... og de er ens...

Så til prisen er det faktisk en ganske fin forstærker...

• #2   8. mar 2011 Madness er en fin serie som basshøjtaler, det spiller udmærket hvis man ikke går op i lyd men bare vil have lydtrykket. men Xzound`s højtalere 4, 5,25, 6,5, 6*9 9 osv ville jeg aldrig købe de spiller ad helveds til .

• #3   8. mar 2011 det er KUN Xzound Madness 4 og 1 forstærker og ikke noget andet. ikke højtaler eller noget der er snakke om.

• #4   9. mar 2011 Okay men kunne jo godt være han ville købe højtalere os så han hele pakken i xzound, men som cody siger kan du sagtens købe madness serien du får alligevel noget for pengene .

• #5   9. mar 2011 til at trække en bas kan det være ligegyldigt hvad mærke forstærkeren er, det er jo alligevel alle sammen klasse d forstærkere

• #6   9. mar 2011 de sku være rigtig fine til prisen... kunne ment selv finde på at købe sådan en til min vogn. men jeg kigger ogsåp brugt.
    man få noget garanti og reklamationsret ved at købe nyt så det o et plus...

• #7   9. mar 2011 Henrik W

Der er stadig stor forskel i kvaliteten på klasse D forstærkere... nogle af dem er endda rimeligt vellydende... dog vil klasse AB have en klar fordel hvis man ser på ren lydkvalitet...

• #8   9. mar 2011 til en bas kan det da være fløjtende ligegyldigt, en klasse d er en klasse d. men holbarhed og efekt er der jo nok en del forskel

• #9   9. mar 2011 Henrik W

Hvad fanden er det for noget fordrukkent vrøvl???

Netop din subwoofer, er det meget vigtigt lyder godt for at musikken som helhed lyder godt...
    Hvis vi kigger helt væk fra det punkt der hedder lydtryk, som reelt set er totalt irrelevant for musikken... Så er bassen yderst vigtig... og den skal være præcis, og vellydende, nøjagtig som resten... ellers bliver hele musikoplevelsen trukket en del ned... Og nej en subwoofer er ikke bare en stor kasse i bagagerummet der laver noget tryk... folk der tror det er jo dummere end snot... Din subwoofer spiller tonerne (TONERNE) der ligger i frekvensområdet 20 - 80 hz ca. Og jo dine ører kan godt skelne mellem hvorvidt de toner bliver gengivet korrekt og præcist eller om de bliver blæst ud af en SPL enhed, der har samme kontrol som en parkinsons patient...
    En subwoofer er jo trods alt mere end en kasse i bagagerummet der får håret til at flytte på sig...

Og her spiller forstærkeren meget ind... Xzound madness forstærkerne hører til den gruppe man kan kalde "MOST SPL for the money" de kan sgu få subwooferen til at flytte noget luft... om det lyder godt... nja det er vidst nok ikke det man behøver fokusere på den den forstærker....
    Så kan vi tage et andet eksempel
    http://www.au2tek.dk/pi/HERTZ_HP_1D_SUBFORST%C3%86RKER_1X700W_HERTZ_3251_344.aspx
    Det er også en klasse D forstærker... men til forskel fra Madness forstærkeren så kan den kontrollere de fleste subwoofere, og den har faktisk en ganske fin klang... så her kan man faktisk tale om lydkvalitet... Grunden til dette er bedre komponenter med mindre risiko for støj, og andre faktorer der ødelægger lyden...

Kan du se forskellen?

• #10   9. mar 2011 er pisse irelevant hvis man bare vil have lidt musik i vognen og ikke er ice nørder og bruger 20000 på anlæg

• #11   9. mar 2011 Jeg vil nu godt nok også vove den påstand at min Hifonics klasse D blok leverer noget bedre lydkvalitet, end den Sinuslive jeg havde spændt for før.

• #12   9. mar 2011 Haha Henrik W smiley

1. Der har aldrig stået han bare vil have "lidt musik" i bilen - Og det har der aldrig været snakket om - Så hvorfor undskylde med et?

2. Man behøver ikke være ICE nørd bare for og ønske god lyd!

3. Det behøver IKKE og koste 20 af de lange for og få god lyd!

On topic - Har lavet en anlæg for en kammerat hvor han pt. køre med 1 Madness mono block og 1 12" Madness sub - Det hele er bygget med lav budget i bag hovedet men det levere alligevel et rigtig solidt lydtryk! smiley Der er så klar gjort til en mere af begge dele - Glæder jeg mig lidt til og høre når han får købt det. smiley

• #13   10. mar 2011
    Buhl '

Bare i husker at enhederne er rene SPL enheder... de kommer nok aldrig til at lyde ret godt... men tror de vil fungere ret godt til det de faktisk er beregnet til... han jeg snakkede med hos thansen, sagde nemlig at de var beregnet til lydtryk og at håbet lidt var at nogle kunder ville prøve at deltage i db-drag, så de kunne få lidt af Xzound's dårlige rygte vendt rundt...

• #14   10. mar 2011 Henrik W

Det er på ingen måde irrelevant... det er dine kommentarer dog...

Uanset budget, så gælder visse faktorer stadig... dette er faktorer der aldrig ændrer sig...

1: Musik består af forskellige toner i hele frekvens området og der er forskel på hvordan subwoofere,gengiver det laveste frekvensområde...

2: Gengives 1 frekvens område ukorrekt vil hele lydbilledet forvanskes...

3: Prisen på en subwoofer siger intet om hvorvidt pågældende subwoofer, gengiver tonerne i frekvensområdet den spiller i... Eksempel: Digital Designs lave subwoofere i 10000 kr klassen. (Ja det er prisen for 1 enhed) De laver ofte et absurt højt lydtryk... Men ærlig talt, det er ikke enheder man har lyst til at lytte på i længere tid da de ikke lige frem lyder fantastisk... Peerless laver en subwoofer til ca 1500 kr... Den leverer ikke øredøvende lydtryk, men den spiller præcist og gengiver tonerne fantastisk godt...

4. forstærkeren har utroligt stor indflydelse på lyden af din subwoofer... eksemplet med forskellen på Madness forstærkeren og Hertz forstærkeren passer meget godt... madness forstærkeren kan få enheden til at spille højt, men nok ikke lige med den bedste kontrol... Hertz forstærkeren spiller godt og præcist, med samme eller større tryk... Med en meget bedre kontrol over enheden vil enheden gengiver sit frekvensområde mere korrekt...

5: PRISEN ER IKKE EN AFGØRENDE FAKTOR... Har hørt billige opsætninger spille langt bedre end meget dyrere opsætninger...

• #15   10. mar 2011 Cody .

Forklarede jeg ham også inden vi startet - og det var helt fint med ham da det var det han ville have! smiley

• #16   10. mar 2011 Buhl '

jamen så opfylder de jo hans krav... og det er jo kun godt...

Kommentér på:
Xzound Madness

Annonce