{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

eftermontering af forstærker. {{forumTopicSubject}}

håber jeg herigennem kan finde nogle kloge hoveder til mit projekt! smiley

har en Mb w210 320 cdi fra 01 med monteret comand 2.0 dx headunit, lyden er tam og papagtig derfor ville jeg gerne montere nye højtalere i de orginale str og en forstærker, men kan det lade sig gøre at eftermontere en forstærker til en comand hvor der er d2b lysleder til wakeup, altså der er ingen phono udgange samt signal til forstærker da det klares via lysleder.. nogle gode ideer eller diagrammer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  eftermontering af forstærker.
  • #2   20. mar 2011 det ser umiddelbart nemt ud,men tror der sker en forringelse af lyden igennem den, signalet til forstærkeren er det nemmeste i projoektet bare en kl 15 så spiller det. men at få overført lyden i kvalitet er en anden sag

• #3   20. mar 2011 Du kan sagtens få det til at lyde godt med sådan en på. Jeg har selv leget lidt med sådan en og det kom da til at lyde godt. Men det mest optimale ville da være at man havde en headunit med de nødvendige udgange. smiley

• #4   20. mar 2011 jeg ved godt en HU fra pioneer eller alpine er meget mere up to date, men valgte det pga orginaliteten;) men det burde da kunne lade sig gøre hva? men tak for buddet alligevel

• #5   20. mar 2011 Det kan sagtens lade sig gøre. smiley

• #6   20. mar 2011 og lyden kan blive ganske udemærket med den type omformer?

• #7   21. mar 2011 Jeg ville helt klart vælge en anden løsning end en hi-lo level converter -hvis muligt.
    Er det det comand system med quadlock connector? Is så fald burde der rent faktisk sidde en udgang i den øverste del, med det hel små pins.
    Alternativt kan man få most-rca interfaces, som også kunne være en oplagt mulighed....

• #8   21. mar 2011 den comand jeg har er en 2.0 dx, deb kører d2b og bus men ikke most interface, det kom først i 02 el 03:( men hvad er en most-rca ? har du evt nogle links, kunne være super fedt at få noget der spillede er selv mercedes mekaniker så kan det meste med el, men ned i de små detaljer omkring hifi kan jeg ikke følge med..

• #9   21. mar 2011 du ville vel kunne købe en audoson forstærker.. de har highlevel indput så du bruger dine højtaler kabler som en slags phono... både min LRx og SRx kan værtfald køre det...

• #10   21. mar 2011 Er ikke helt sikker men mener stadig at det lyd-signalet i D2B er tilsvarende MOST. Det er kun BUS'en, og dermed data-transmissionen der er ændret fra CAN til MOST. Er det ikke korrekt? I så fald vil du stadig kunne bruge en MOST-til-RCA converter, altså en decoder til lyden, så du får den ændret til alm analog.
    Hvor omfattende skal det lydmæssige være? Der findes nemlig deciderede MOST-preamps, hvor der både er DSP og fuld grafisk EQ er indbygget. Kan ikke huske hvem der laver dem, men har et link et sted...

• #11   21. mar 2011 d2b altså lyslederen giver vidst kun wakeup og transmission mellem enhederne så vidt jeg ved.. men er altså ikke hardcore på det område, hvor er du fra i landet evt? du kunne måske betales fra lidt experthjælp? jeg skal kun have nogle gode kvalitets højtalere og en god forstæker installeret men kun hvis det kan køres igennem mit comand

Kommentér på:
eftermontering af forstærker.

Annonce