Installation af subwoofer - hvor? {{forumTopicSubject}}
Hej Bg,
jeg går så småt og overvejer en Pioneer TS-WX77A eller andet sjov der ikke fylder så meget. Da jeg ikke selv er så glad for at springe ud i det med installation, søger jeg efter en butik/firma/something som installere disse på et højere plan end jeg selv kan gøre. Grunden til jeg ikke vil begynde at pille selv, er at jeg ikke vil riste hele el-nettet i bilen fx. eller andre underlige ting man kan lave af fejl.
Evt. nogle der ved om Carsound kan bestille Pioneer udstyr hjem, selv om de ikke har det i webshoppen? Ved de installere mod betaling, og det kunne jo være en løsning. De har desvære bare ikke TS-WX77A.
Ellers - andre løsninger?
Tak for hjælpen.
PS. hvis du har erfaring med TS-WX77A hører jeg da også meget gerne den. Det jeg leder efter er en bedre bund i bassen og en sjovere bas til musik ala. Infected Mushroom fx. En god bas der er noget sjovere.
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Dog er den helt store fordel ved WX'eren at den faktisk har et ganske stort kabinet at spille i selvom den ikke fylder noget i højden.
Har ikke hørt mange andre aktive subs der gør det lige så godt, når det ikke skal fylde noget.
De kan sikkert godt bestille den hjem, men vil nok hellere sælge dig noget af deres eget. Så hvis det skal være den type, kan du ligeså godt købe den selv.
Men hvis du leder efter noget lydmæssigt bedre, kan en lille 4/5 kanals forstærker og en passiv sub anbefales. Så kan du også få forstærkning på fronten, hvilket giver dig SÅ meget mere end blot en sub udelukkende.
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 567
Jeg har også overvejet en lille sub deromme, men vi vil simpelthen ikke undvære pladsen. Samtidig syntes jeg det lokker for meget hvis nogle kan se en sub-kasse når man åbner bagagerummet. Kæresten kan heller ikke være med på idéen, så derfor har jeg været vidt omkring aktive subs der kan ligge under sæderne. Dem har jeg dog hørt mindre godt om. Havde ellers kig på nogle fra MDS, men dem er jeg gået væk fra igen.
Faldt så over denne forleden, og er begyndt at læse mere om den. Den lyder noget bedre end de andre.
Så længe vi ikke vil have en kasse stående bag i - ved jeg ikke nogle alternativer?
apr 2004
Jeg havde ihvertfald personligt startet med en forstærkning på fronten, og så evt en mindre sub, som supplement. Hvis du udelukkende benytter en sub, og ingen forstærkning har på resten, vil det være meget markant at (dyb)bassen kommer bagfra, og det vil ikke give den behagelige lyd-oplevelse, som hvis din front kan følge med og "dominerer" lydbilledet.
apr 2004
Har selv monteret dem flere gange, og været forundret over hvor meget den kan fylde lydmæssigt, ifht til hvad man forventer af størrelsen.
Dog har jeg ALTID fundet det for markant, når der lige pludselig er mega drøm på alt hvad der komme "bagfra", men fronten ikke er med, og det lyder altså ikke nødvendigvis godt bare fordi man kan spille højere.
En anbefaling kunne være et tilpasset kabinet til en passiv sub, da de heller ikke behøver at fylde noget. Og så en lille forstærker til at drive den, og din front også.
Men som sagt, hvis det SKAL være aktivt, er det en løsning der fungerer rigtig fint, til formålet...
jul 2010
Det giver selvfølgelig mening det du skriver. Hm, det lyder som om man bliver nød til at putte lidt flere penge i det. Dog lyder det så også som om at jeg ikke slipper for kassen bag i?
Tobias M
Da jeg bor i lejlighed er sådan et projekt slet ikke på tale. Min håndværker-skills er vist heller ikke up-to-date til at lave sådan noget. Og det ser dyrt ud hvis man skal betale sig ud af det projekt.
Eller et virkelig spændende og flot projekt. En super fed idé! Det ville være enorm optimalt.
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.209
jeg ved ikke om de er noget værd. men det er da meget smart
jul 2010
Så du har hørt den omtalte sub? Super godt at høre. Syntes nemlig også kun jeg læser godt om den - til penge og størrelse altså.
Jeg syntes bare det ligner et umuligt projekt for mig at gå i gang med, da jeg bor i lejlighed, og ikke aner hvordan jeg skal bygge sådan et setup. Jeg har set en Peugeot herinde, hvor subben er bygget ind i en trækasse der står lidt skævt i hjørnet. Det ser hamrende godt ud, men er umiddelbart alt for stort et projekt for mig. Både penge mæssigt lige pt. og pladsmangel.
Matzen
Dem tror jeg ikke jeg har mødt?
Det skal også lige siges, at jeg helst ikke vil have højttalere i min hattehylde. Jeg er ret glad for en clean - standard bil. Med alm. HU osv. Vil gerne undgå ting der skaber opmærksomhed indvendig - som kan ses udefra.
jul 2010
- sidder lige og kigger dine projekter. Kan jo ikke være andet end misundelig på dine evner ! ... Du må syntes mit lille dilemma her er helt hen i vejret! Næsten pinligt!
apr 2004
Men det kommer selvfølgelig an på hvad man går efter.
Du vil uden tvivl blive glad nok ved bare at have en aktiv sub, men der er bare en kæmpe forskel i oplevelsen, på de to måder..l
apr 2004
Der er dilemma'er ved alle ting, og jeg har selv stået i et ligeså stort dilemma da jeg skulle vælge sub til min egen bil. Jeg benytter nemlig meget ofte bagagerummet, og ville derfor have den så "langt" ind at stå, så jeg bibeholdt lidt plads. Men nu kan jeg så ikke køre med lægter, da subben fylder hele bagvæggen, hvor sæderne normalt kan lægges ned...Så når jeg bruger den som "arbejds-bil" har jeg ikke engang en sub i...Dilemma..
jul 2010
Det også hvad jeg har fået af vide rundt omkring. At man ikke skal sammenligne de to subs. Puha, jeg syntes det er svært. Ville jo rigtig gerne have en god (bedre) lyd i bilen. Hmmm.
Det virkelig svært! Hver gang jeg er tættere på en løsning, falder jeg tilbage, da jeg frygter at det nok er en dum idé, og det alligevel ikke vil leve op til det jeg håber på. Men jeg ved jo også jeg har en masse krav, så ind i mellem må man jo nok nøjes.
apr 2004
Men det er et valg man må tag. En aktiv sub er den nemme løsning, men ikke nødvendigvis den bedste...
jul 2010
Ja, det kan jeg da godt se. Det er jo et valg man må tage ja - og gå på kompromi med andet. Næste gang må jeg have en stationcar eller sedan med stor bagagerum! ...
Da 207'eren ikke er den mest lydtætte bil når man kører på motorvej, så kræver det ind i mellem en ret høj lyd. Der er en hel del vejstøj i kabinen når man kommer op i fart. Det er mest der jeg savner noget mere lyd. Måske sådan en WX godt kan glæde mig der. Hmmm
Der er lidt at tænke over, og vil bestemt tage jeres forslag med i overvejningen. Kigge på priser hist og her, og se om jeg kan ligge en plan for andet evt.
jul 2010
Gad vide om jeg kan finde den Peugeot jeg tænker på lige nu.
apr 2004
Hvis behovet bare er til at det kan spille højere, og fylde mere, er det en rigtig god løsning. Hvis du så efterfølgende får skiftet dine højttalere, vil du kunne få endnu mere glæde af forstærkningen.
I en bil med meget vejstøj bidrager en sub ikke positivt, hvis resten overdøves. Så hellere få "resten" til rent faktisk at kunne overdøve støjen, om man vil...
jul 2010
Det giver i hvert fald noget at tænke over. Du ved det helt sikkert bedre end jeg.
Det kunne være jeg skulle prøve at trille i Carsound og hører hvad de har af idéer til små forstærkere og evt. nogle bedre enheder (Så længe det kan fungere med min HU da jeg ikke vil miste de funktioner som kører igennem radioen til boardcomputeren. ). Så kan de nok samtidig smide en pris ud på installation af det man kommer frem til. Hvilket jeg er ret afhængig af.
Ret vild med Alpine lyden. Måske man burde få efter sådan enheder i stedet så.
apr 2004
Mht til "lyden i Alpine", så er det i dette tilfælde din HU (radio/CD) der afgør hvordan det kommer til at lyde. Så om du vælger det ene eller andet gør ikke den største forskel, når kilden bebeholdes. Så der er mere eller mindre frit valg på alle hylder, så længe det er en opgradering ifht standard...
jul 2010
Jeg må sove på den engang, og overveje hvor meget der skal gøres ud af det. Endnu engang.
Installation af subwoofer - hvor?