{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.935 visninger | Oprettet:

hjælp min bass forstærker spiller ikke {{forumTopicSubject}}

ja min forstærker spiller ikke vi snakker om en jbl bpx 2200.1 jeg skruede ned på volume 0 fordi min bror skulle se hvor mange hk min bil ville yde ifølge hans iphone 4 og så i det jeg skruer op er der ingen bass mere hvis jeg piller diskanterne fra og skruer op på max i volume spiller bassen virkelige svagt og vi snakker virkelig svagt..

hvad kan problemet være der? jeg har prøvet at koble en anden bass til og der er stadig ingen lyd og jeg har prøvet at skifte phono kabler og stadig ingen lyd :S og forstærkeren lyser helt fint som den skal når den er tændt så der er power i men ingen lyd kun mega svagt ved volume 50 som er max


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min bass forstærker spiller ikke
  • #1   28. mar 2011 Det kan være mange ting.. Jeg går ud fra at dine diskanter spiller som de skal?

    Så er du højst sansynligt kommet til at slå HPF (highpass filter) til på enten forstærker eller HU


  • #2   28. mar 2011 jeg har slet ikke rørt hu,en andet end at skrue ned og derefter op og jeg har heller ikke rørt min forstærker det er en monoblok

  • #3   28. mar 2011 men ja mine diskanter spiller helt fint da det er en anden forstærker det er en jbl cs 60.4

  • #4   28. mar 2011 jeg har også prøvet at genstarte mit anlæg altså reset det fuldstændig

  • #5   28. mar 2011 Så er det sikkert forstærker modulet i din forstærker der er røget en tur..

  • #6   28. mar 2011 Eller stelforbindelsen der lige har revet sig lidt løs når i nu har "revet" bilen rundt, for at se hvor meget den kunne yde smiley

  • #7   28. mar 2011 hvad koster det og få lavet når der ikke er garanti på mere?

  • #8   28. mar 2011 Køb et nyt modul.. eller prøv at slib din stelforbindelse..

  • #9   28. mar 2011 har lige prøvet at give bilen noget gas igen og så kom bassen frem igen og så lidt efter gik den igen :S det gjorde jeg 2 gange hvor bassen kom igen 2 gange og så gik den igen hvad kan det være?

  • #10   28. mar 2011 Prøv at tag din stelforbindelse af, slib godt og grundigt på metallet, og sæt den så på igen...
    husk at pille % polen af batteriet inde.


  • #11   29. mar 2011 har lige været ude og tjekke alle mine ting igennem og der er ingen ting at se som der skulle være fejl i og min stelforbndelse er slibet godt og grundet med en vinkelsliber så jeg var sikker smiley og der er stadig ingen lyd i bassen den kommer igen lidt kort tid hvis jeg giver bilen noget gas :S som om der er en løs forbindelse men der er slet ingen ting at se :S´og jeg har tjekket mine phono kabler de virker også fint i min anden forstærker og min remote virker også fint og det gør min pludsledning også så alt skulle virke helt fint men der er stadig ingen lyd kun i det jeg giver bilen noget gas så kommer den engang i mellem

  • #12   29. mar 2011 når du siger du giver gas?

    kunne lyde som om den ikk får nok strøm?


  • #13   29. mar 2011 Hvilke størrelse kabler bruger du?

  • #14   30. mar 2011 jamen det er noget der er sket ligepludselig jeg køre med 25mm2 kabler over alt i bilen ved dog godt det er lige tyndt nok men der er mega meget bass ligså snart der er bass altså så jeg vil ikke mene det er strøm mangel det virker som en løs forbindelse ved bare ikke hvor det skulle være jeg har tjekket alt igennem :S og alt sidder som det hele tiden har gjordt. men tror sku det er min forstærker det er galt med. bare en lille fornemmelse jeg tror lige jeg vil prøve at sætte en anden forstærker til og så se om det spiller for hvis det gør det så er det jo forstærkeren det kan da næsten ikke være andet? for jeg tænker på det har spillet i omkring 2-3 uger nu uden problemer og så her for et par dage siden gik bassen hvor min bror ville have jeg skulle give bilen noget gas :S så fuckede det helt op

  • #15   30. mar 2011 Nu spørger jeg lige..
    hvor har du monteret din forstærker??

    Fordi, da jeg var HELT ny til anlæg, der monterede jeg da bare min i bunden af bagagerummet, hvilket resulterede i at den fløj lidt rundt deromme, og den stod af.. det lærte jeg af


  • #16   30. mar 2011 jeg har skruet den fast i en træplade som jeg har skoret ud til hele mit bagagerum så den står lige forand basserne du kan evt tjekke det i min sorte hyundai under min profil der er et billede med mit anlæg eller dvs det er et andet setup jeg har nu det er 2xgtx shark 2000wrms og den her jbl bpx 2200.1 forstærker men det er den samme basskasse jeg bruger og samme måde det er sat op på

  • #17   30. mar 2011 Prøv med anden forstærker smiley

    hvis det ikke virker, prøv at monter din forstærker i en anden bil, hvis forstærkere så virker, så er det højst sandsynligt dine kabler.


  • #18   30. mar 2011 ´ja det vil jeg lige prøve smiley

  • #19   30. mar 2011 Super smiley

    evt, kan du prøve at sætte nogle nye kabler i smiley

    selvfølgelig uden at kabel føre dem så det ser godt ud, da det nok bare ville tage for meget tid..

    men bare for at se om det ville spille med nye kabler...

    men synes meget det lyder som din strømforsyning, når du siger at bassen spiller når der kommer omdrejninger.


  • #20   30. mar 2011 jamen der er lys i forstærkeren så og den siger der ingen fejl er altså den går ikke i protect eller noget der er kun blå lys hvor der står power. så den burde da virke fint?

  • #21   30. mar 2011 Den kan sagtens "virke" bare den for en smule strøm smiley

    det er måske bare ikke nok strøm til at trække alle de watt smiley


  • #22   30. mar 2011 jamen jeg har et red top 850cca batteri i bagagen burde det ikke være nok ? jeg fik afhvide af carsound det var mere end rigeligt men jeg skulle bare overveje og få 50mm2 kabel igennem bilen i stedet for og 25mm2 videre til forstærkeren. men lige nu køre jeg 25mm2 over alt i bilen.

  • #23   30. mar 2011 jeg havde kørt 50 fra batteri til batteri og 25 ud til forstærkerne..

    men prøv med nogle nye kabler.
    evt, tjek hvordan din sikring har det..

    om den har taget en smule skade af et eller andet.


Kommentér på:
hjælp min bass forstærker spiller ikke

Annonce