{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

2x4 ohm sub tilslutning til forstærker {{forumTopicSubject}}

Har 2 stk hertz hx250D subs, begge er med dobbelt svingspole på 2x4ohm. Har en JBL px300.4 til at trække dem, og ideen var så at brokoble den så der er 2 x 258w, 4ohm. Men hvordan trækker jeg så kablerne, for at opfylde de 4 ohm? Hvis jeg kører en brokobling hen til den ene indgang til kassen og derfra spiltter både plus og minus op i 2 og kører dem ud til hver deres svingspole kommer modstanden jo ikke til at passe? Så hvordan skal det forbindes for at blive rigtigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2x4 ohm sub tilslutning til forstærker
  • #1   14. apr 2011 Den forstærker giver slet ik nok watt til subs. Jeg kan forsikre dig at den ikke kan levere de watt du ser i det link. Den giver 75Wrms per kanal i 4ohm, hvilket er det der bliver aktuelt for dig, da det kun er den løsning som passer til dine højtalere...

Du kan med dine to basser ikke opnå 2 x 4Ohm som er det du skal bruge til bridge.

• #2   14. apr 2011 overvejet at nøjes med en enkelt tråd ? smiley

Men den forstærker er ikke videre optimal til dine subs... uden tvivl ingen dårlig forstærker, men desværre er den bar ikke kraftig nbok i dette sammenhæng... brug den til højttalere, og køb en sjovere forstærker til dine fine subs...

• #3   14. apr 2011 Der er ikke kommet noget respons på nogen af de andre, så måtte jo prøve igen.
    Men nej, det kan godt være den ikke er god nok til at trække dem optimalt, men det er hvad jeg har lige nu, og har tænkt mig at spille med det til jeg har råd til noget der kan trække det helt. Men den er opgivet til at skulle yde 2x300w rms, 4 ohm brokoblet og sub'ene er 450w rms, 4 ohm, så burde vel spille nogenlunde.
    Men hvordan skal jeg tilkoble det for at det overholder modstandskravene??

• #4   15. apr 2011 Det bliver aldrig dissederet optimalt... Men kobler du spolerne på den enkelte enhed sammen til 2 ohm og derefter kobler du begge enheder sammen for at ramme 4 ohm, og brokobler de 2 af udgangene på forStærkeren... Så har du 2 kanaler til et par højttalere... Ellers kommer de ikke til at spille i samme nieavu... Og effektmæssigt får du ikke videre ud a at bruge alle 4 udgange til subs grundet ohmtallet...

• #5   15. apr 2011 Nej, man får ik mere efkket ud af at bruge alle kanalerne, men det presser forstærkeren mindre smiley

Monster-Racing : Det passer meget godt med 300Wrms brokoblet, men du kan jo kun bruge de ene udgang, og der for får du STADIG kun 150Wrms per sub, og det er altså for lidt.

• #6   15. apr 2011 Rallez - no doubt det stresser den mindre, men en px600 kan nu godt klare den... Du får dog svært ved at styre level ind så begge spiller samme højde... Men brug de sidste 2 kanaler til dine højttalere i front så der os kommer lidt lyd i dytten...

• #7   15. apr 2011 Undskyld PX300.4

• #8   15. apr 2011 har anden forstærker til højtalerne.. Men er godt klar over de skal brokobles for at yde mest muligt, men hvordan skal kablerne trækkes ud til sub'ene for at det passer med ohmtallet? skal plussen trækkes ud til den ene plus på sub'en, så videre til minus på den næste pol, videre til plus, videre til første minus og så tilbage til forstærkeren eller hvordan?

• #9   15. apr 2011 Nicklas - Ja, den vil fungere. Men 300Wrms til to stk Hertz basser der kan klare 450Wrms hver... Der er altså for lidt

Monster Racing : Du kan enten køre med en gang bridge, eller 4 seperate. Ved brigde, sætter du fra udgangen op til hver af spolerne på den første bas, og derfra fra de to spoler videre til de to spoler på den anden bas. For at bruge 4 seperate er det bare at sætte en på hver, og det er klart den løsning jeg ville anbefale.

• #10   15. apr 2011 Rallez - var faktisk det første jeg skrev til manden smiley 120 watt pr enhed er ikke noget videre...

• #11   15. apr 2011 Har også en pioneer gm6300f som jeg havde tænkt mig at trække mine højtalere med, men hvis jeg så køber en mere af dem og kører en af dem hver brokoblet til hver sub så der er 150w rms, 4ohm til hver svingspole må det vel trække det noget bedre. Hvordan skal jeg ellers trække begge mine subs, hvilken/hvilke forstærkere evt? Det skal ikke være alt for dyrt, men stadig ikke noget skrammel...

• #12   17. apr 2011 Kig på en CarPower POWER 1/1000D. Den koster vist omkring 2000kr hos optisound.dk Den levere bare effekten, det garanterer jeg

Kommentér på:
2x4 ohm sub tilslutning til forstærker

Annonce