{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Kasser til dørhøjtalere? Go or No go {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil gerne til at have en bedre lydkvalitet i bilen.

Skal have købt en nogenlunde 4 kanals forstærker og en nogenlunde mono forstærker.

Pt. har jeg Alpine type X komponentsæt foran, og alpine type r komponent i bag. (skruet godt ned så det kun er dem på bagsædet der kan høre dem)

Men jeg syntes der mangler lidt bas fra de forreste højtalere, og lidt mere lyd fra "mellemtonerne"

Så tænkte på at lave nogle kasser, da jeg tror meget af lyden bliver absoberet af døren.

Ville det være en god idé eller vil de bare lyde af lort, da de nok er bygget til freeair montering?

Døren har jeg desuden tænkt mig at dæmpe med noget bitumen, for at gøre den så lyddød som muligt. Idéen har jeg set i et fotoalbum herinde, med en rød starlet mener jeg. Men kan ikke finde det album igen.

Mvh, Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasser til dørhøjtalere? Go or No go
  • #1   16. apr 2011 undskyld jeg afbryder men nu i snakker om kasser til højtalere, så tænkte jeg på hvis man skal have 2 x 10" sub og den ideelle bas kasse skal være på 25 liter skal man så finde en kasse på 50 liter hvis de skal være i samme kasse?

• #2   16. apr 2011 Okay. Har prøvet og regne lidt på det. Og jeg tror måske det med kasser nok vil blive for dumt, da jeg nok ikke kan lave en kasse der er større end 3-5 liter. Dog skal enheden ikke gengive det dybeste toner. Nok fra omkring 80 hz og opad. Så har kassens størrelse måske mindre at sige. Det kræver nok lidt forsøg med enheden udenfor bilen i en hurtig sammen bikset kasse.

Men der bliver trukket nye kabler ud til dørhøjtalerne da de ledninger der går derud nu nok er sådan nogle 1mm2 eller hvad det hedder.

• #3   16. apr 2011 Du har sku styr på det elektronik der smiley tusind tak for hjælpen!

• #4   16. apr 2011 Jaah måske såen lige umiddelbart. Det er så 6.5"

• #5   17. apr 2011 Mikkel P

3-5 liter er nok til mellemtoner på 6,5"??? Du er klar over at mellemtonen i et komponentsæt reelt sæt er konstrueret som Free Air enheder dvs. 10-15 lier i døren er ikke unormalt, Hvis man dæmper døren er det ofte ganske fint at droppe den kasse inde i dørene... mange EMMA biler kører ikke med kasser til enhederne i dørene fordi det vil kvæle enhederne...

• #6   17. apr 2011 Mikkel P

Enheder i samme kasse kan sagtens komme til at lyde ganske fint selv om de spilelr i samme kammer... så længe det signal de får er 100% ens... dvs. når 2 enheder spiller på samme monoblok er signalet ens og de vil ikke have ret megen anden indflydelse på hinanden end at de faktisk vil skabe mere lydtryk...

• #7   17. apr 2011 tror jeg ville holde mig fra kassen til de enheder hvis du kun kan få max 5 liter til den, tror du vil ende med at kvæle lyden i den, vil derimod foreslå at du får monteret den så solidt som muligt og får lukket alle hullerne i døren så enhedens forside ikke kan "se" enhedens bagside, og så ellers for dæmpen både dørens inderside samt dør beklædningen.

Kommentér på:
Kasser til dørhøjtalere? Go or No go

Annonce