{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.031 visninger | Oprettet:

Generator/tændings støj {{forumTopicSubject}}

Har endelig fået smidt anlæg i bilen men har noget hylestøj .. lyder for mig som generator støj e.l. -- en hyletone der følger RPM

kablet er max 2m lang og godt tyk (gammel startkabel) ført ind i venstreside af bilen.. forstærker ligger under føresædet.. signal kablet ligger i midten af bilen

Hvor skal jeg lede efter fejlen ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator/tændings støj
  • #1   26. maj 2011 kigger lige med engang, jeg har nøjagtig samme problem, har haft alle kabler ude, taget dem fra og sat til igen o.s.v og støjen er der stadig...

    Men er støjen der når du slukker radio og bare kører?
    er der støj når du hører musik uden at tænde bilen?


  • #2   26. maj 2011 Hvordan er din stel?

  • #3   26. maj 2011 Min stel er lige så tyk som plus kablet, men det har til gengæld siddet der i nogne længere tid end resten af anlægget... kan stelkablet blive "slidt"?

  • #4   26. maj 2011 Har prøvet med samme stel forbindelse som man bruger til batteri + et kabel magen til + kablet direkte til batteri.. bruger samme strøm nemlig til min amatør radio og de kan bedst lide at kablerne sidder direkte på batteri..

    Iøvrigt kun anlæget der har støjen .. på amatør radioen er der intet og de suger ellers nærmest støj til sig


  • #5   26. maj 2011 Hvis kablerne ligger godt adskildt og dit signalkabel er godt skærmet er der her nogle andre ting du kan tjekke.

    Sørg for at der er god stel til forstærkeren, monter på et massivt stykke karosseri der ikke bare er punktet nogle få steder. Slib maling væk og brug helst en god bolt til at spænde den ned.

    Sørg for at forstærkeren ikke rører ved metal/stel, så er der pludselig to stel punkter og det kan give en stel sløjfe der igen giver støj.

    Prøv med et andet signalkabel, når skærmen er beskadiget eller knækket indvendig kan der komme meget støj.

    Prøv en anden radio, har set mange radioer hvor stelforbindelsen til phono stikkene er smeltet over, fordi man har sat anlæg til og der ikke har været nok stelforbindelse på forstærkeren. Så prøver den at trække strøm gennem signalkablet og dermed radioen.

    Og så til sidst, husk altid at have radio volumen så højt som muligt, samt gain/volumen så lav som mulig på forstærkeren. For at opnå så godt som mulig signal/støj forhold.


Kommentér på:
Generator/tændings støj

Annonce