{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Højtaler/sub setup?? {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg er ved at bygge mit første rigtige anlæg til bil op. Jeg har købt en medie afspiller (4x45w), forstærker (4x675w), 3 vejs højtalersæt med 12" bas, delefiltre og støjfjerner. Men hvordan skal jeg sætte det op?? Og er det nødvendigt med kondensator?

Jeg har tænkt at bygge en box til de to subs, men skal de så sættes direkte til sub udgangen i afspilleren eller skal de igennem delefilteret? Eller skal sub'en overhovedet igennem forstærkeren eller kan anlægget trække det selv? Som I kan høre, er jeg ret uvidende om det tekniske, hvilket heller ikk har interesseret mig ret meget før nu her, hvor jeg har fået købt mig et ordentligt anlæg. Så hvis noget kunne skære ud i pap, hvordan det bedste setup er, til alle de elementer, jeg har købt, ville det være fedt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtaler/sub setup??
  • #1   12. jul 2011 4`675 watt hehe lyder som en mchammer. Sub skal over forstærker, om du skal bruge kondensator finder du hurtigt ud af smiley men tror dog ikke du skal. Håber dog ikke du har givet for meget for det anlæg smiley

• #2   12. jul 2011 4*675 det er dem men kalder for nisse watt smiley men ja håber heller ikke du har givet rigtigt meget for det.

• #3   12. jul 2011 Nej, det var nok den billigste forstærker, jeg kunne finde. Altså forstærkeren hedder 2700watt monster forstærker ;o) Men er så på 4x675watt. Anlægget skal ikk være DK's bedst eller højst spillende anlæg. Det skal bare kunne spille fornuftigt og mine minimumskrav er, at det skal spille bedre end det standard anlæg, der sidder i min gamle passat. Så mine krav og forventninger skal nok blive mødt og lidt mere til :o)

Det er den her forstærker: http://www.importas.dk/2700_watt_monster_forst%C3%86rker_4_x_675_watt-p-226.html

Men dvs, at jeg kun skal bruge 2 udgange fra delefiltrene? Diskant og mellemtone og så lade bas komme ud direkte fra forstærkeren via den sub udgang, der sidder bag på anlægget?

• #4   12. jul 2011 ...og ja, den hedder McHammer :o) Med det navn, så kan jo kun være for vildt ;o)

• #5   12. jul 2011 Ja man sku ikke tro der fandtes dårligere ting end xsound smiley men åbenbart.

• #6   12. jul 2011 Men ja sub skal kobles til forstærker. Ingen delefilter eller noget.

• #7   12. jul 2011 Hehe, regnede ikk med, at det var den bedste forstærker på markedet, men bare den spiller bedre end mit gamle Blaupunkt radio med tilhørende 6" højtalere, så er jeg sådan set godt tilfreds.

• #8   12. jul 2011 Hmm... Jeg kom lige til at se, at der ingen direkte udgang er til sub'en. Det troede jeg egentlig. Det betyder jo, at min sub skal gå igennem delefilteret, ikk?

Her er linket til billedet af bagsiden af forstærkeren.
    http://www.kiteboardingexercises.com/images/mchammer.jpg

• #9   14. jul 2011 Det har ikk vlret mig, du har rådet ang anlæg. Jeg er først lige hoppet på bilgalleriet i forrige uge. Så anlægget var købt inden jeg hørte, jeres meninger om det. Så det er måske lidt ærgeligt, men sådan er det.

Jeg har googlet bådebimportasbog xzound ret meget, og der er der nogen, der synes, det er ok. Jeg håber, jeg falder i den gruppe. Ellers må jeg jo ud på brugt markedet og finde noget.

Men altså mine krav er ikk super høje. Derhjemme har jeg igså en sony surround forstærker og 4 stk sattelithøjtalere og en sub. Og bruger dvd'en som afspiller. Den bedste lyd, jeg har, kommer ud af min iPod, som jeg tilgengæld også kan høre, spiller bedre. Men som sagt, så er min krav altså ikk så vilde. Men nu må vi jo se, hvor ringe det er

Ps, poster lige det her de steder, hvor jeg har fået at vide, hvor skidt mit køb er...

Kommentér på:
Højtaler/sub setup??

Annonce