{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Ny kraftigere sub :) {{forumTopicSubject}}

Skal have en ny kraftigere sub da min forstærker kan levere 700 rms watt smiley
Den sub jeg har nu er en hertz hbx25 (kun 400 rms watt)
Har overvejet en kasse med 2 subs.
Har været meget tilfreds med min hertz og synes den har spillet godt i forhold til størrelsen.
Så selvom jeg skal til at skille mig af med den nu, kan jeg godt overveje en hertz sub hvis de nyere modeller er bedre eller noget smiley
Hvad kan i anbefale ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kraftigere sub :)
  • #1   17. aug 2011 skal du have tryk eller kvalitet? og hvad er dit prisleje? Husk at sørg for at resten systemet kan holde til 700rms watt, jeg mener batteri, sikringer og ledninger.... Jeg har haft cerwin, GZ og pioneer, og jeg var mest tilfreds med GZ... jeg har 2x12" GZ nu, og de spiller meget fornuftigt efter min mening... Men man kan selvfølgelig få subs med bedre lydkvalitet, men GZ er rigtig godt til prisen efter min mening....

  • #2   17. aug 2011 Info om forstærker tak smiley

    Du skal huske at du har en bandpass subwoofer lige nu, de spiller anderledes..


  • #3   17. aug 2011 Køb en større forstærker eventuelt..
    Større forstærker= større styring af enhed = større bass.. smiley


  • #4   17. aug 2011 Mikkel du har ingen erfaring...
    Og jeg gider ikke spilde min tid på dig .
    FORDI
    Du lytter kun til din egen teori..



  • #5   17. aug 2011 Så drop det..

  • #6   17. aug 2011 Du kan evt komme op til mig med din bil...
    Så skal jeg vide dig forskellen på forstærkere..

    Men har du penge kan du få
    har du ingen kan du gå..


  • #7   17. aug 2011
    Større forstærker= større styring af enhed = større bass.. smiley



  • #8   17. aug 2011 En lille historie du kan spørge Cody og samtlige emma folk om..

    Jeg havde i 2006 2 stk SPG555 boston basser som hver havde
    en 1000 watts 2 kanals forstærker på hver bas..

    1 stk 2 kanals til hver bas
    1 stk bas til hver forstærker..

    Nu har jeg 1 stk ZAPCO IFORCE 1200 digital mono blok der driver begge basser.. Den er opgivet til 1200 wattrms.
    Og de spiller meget højere og meget mere kontrolleret nu..
    De lyder ganske simpelt af mere..
    Og de kan både blæse højt og spille ren pæn bass..

    Så værsgod.. men det sikkert ikke godt nok til dig..
    Men så fred være med det..


  • #9   17. aug 2011 I stedet for at tro at bilstereo er noget du kan skrive bøger om ..
    Så vær lidt mere åben overfor andres oplevelser...
    og måske du kan lære lidt..
    Som jeg har skrevet før .. Man kan lære noget af alle..


  • #10   17. aug 2011 Godt du sidder og ødelægger det hele for dig selv..

    Boston GT 28 du kan selv finde specs på nettet..

    Stoler du selv på watt opgivelserne ?? Er du en watt rytter..

    Har du hørt om forstærkere der er underopgivet...
    eller findes de ikke i de mærker du har...
    Sikkert ikke.. jeg har ikke oplevet det..

    Men sandt det er det.. tro hvad du vil
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=217971504915986&set=a.217969641582839.52197.165370620176075&type=1&theater

    find selv et billede af GT 28 på www.ampguts.com


  • #11   17. aug 2011 Pris på 1 stk IFORCE1200 er ca 5500kr
    1 stk GT 28 lå vist på 6999 kr

    Can you do the MATH ?


  • #12   17. aug 2011 Er der en ADMIN her som gider høre mere på det her ??

  • #13   17. aug 2011 Så du sætter spørgsmål ved producenter der har et ry ..
    Som har lavet stereo fra før du blev født..
    Som har lavet stereo før jeg blev født.. jeg er 32
    ????
    Ja mig tror du jo ikke på.
    Og jo jeg har faktisk dokumenteret det,, kan du læse lidt længere op af siden..
    Men jeg ved godt at visse mærker er gået lidt ned af bakke med årene..
    Og Mikkel der er altså ikke noget at gøre ved det..
    Der er en grund til at vi er et par stykker danmark og skåne der sælger andet end mainstream..
    Jeg har ikke flere kommentare til det her..


  • #14   18. aug 2011 sikke en diskussion smiley
    Bad bare om et råd til hvilken sub jeg skulle vælge omkring 700 rms watt smiley
    Den skal kunne give noget "brian bass" men samtidig lækker lyd smiley
    Regner med at finde en brugt smiley prisen skal ikke være noget i nærheden af 5000 smiley
    omkring 2000 brugt max smiley
    Ved godt det nok ikke er det i vil definere som en lækker sub smiley Men har været fint tilfreds med min hertz som jeg købte for 1500 smiley så mon ikke man kan få noget lige bedre uden at give alt for meget ekstra :P?


  • #15   18. aug 2011 Hertz H230, Forstærker, Specs of amp are as follows 2x230rms 4ohm Stereo 2x350rms 2ohm Stereo 1x700rms Bridged 4ohm mono 2x230rms 1x700rms in Tri-Mode 12.

    Det var lige det info jeg kan finde om min forstærker smiley


  • #16   18. aug 2011 så jeg skal finde en sub på 600 rms ? smiley

  • #17   18. aug 2011 Okay smiley

  • #18   18. aug 2011 mine basser er opgivet til 1500 watt rms og 6000 peak og jeg kunne spille en go del højere da jeg forøgede min efekt fra 9.000 watt rms til 18.000 watt rms... så man kan altså godt spille højere ved at putte mere effekt ind i en bas selvom man i forvejen har mere effekt end basserne er opgivet til...

  • #19   18. aug 2011 Selvfølgelig vil den da spille højere jo mere effekt du smider efter den sådan er det.

  • #20   18. aug 2011 ja selvfølgelig vil den det... jeg ville til enhver til vælge en forstærker som er opgivet til noget mere end basserne og samtidig har en ordenlig dæmpningsfaktor, så der kan komme mere kontrol over enhederne...

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #21   18. aug 2011 Jeg ved ikke helt om jeg tør at blande mig i Mikkels og Thomases debat eller skænderi. Men begge har ret og begge har nogle ting der skal slås fast.

    Det ER rigtigt at du kan få en sub til at spille højere og bedre ved at smide mere effekt i den. Jo størrer overskud din forstærker har, jo mere kontrol har den over enheden, og bliver bedre til at gengive transienter altså små peaks der er i musikken, så som starten af et trommeslag.

    Og selv om din enhed kun er opgivet til 400WRMS kan det sagtens tage LANGT mere hvis der er tale om transienter. Det er derfor man opgiver peak værdierne for hvad en enhed kan klare.

    Det betyder med andre ord at når du sætter en størrer forstærker på den samme enhed, vil du opleve musikken som mere klar og dynamisk, hvor en mindre forstærker som svare til enhedens RMS værdi eller mindre, vil gøre musikken mere flad og ensartet, fordi den ikke har det samme overskud til at sparke enheden afsted, når der kommer en kraftig transient.

    Dog kræver det at man har styr på hvad man laver før man kan udnytte den ekstra effekt, uden at brænde enhederne af. Jeg mener at have læst at Electro-Voice har skrevet i deres manual til deres SX300 at de anbefaler en forstærker på 0,5-0,7 gange RMS værdien hvis man vil være sikker på ikke at brænde noget af, og 1,0-1,4 gange RMS værdien hvis man vil køre højttaleren fuldt ud, og helt op til 2,0-4,0 gange RMS værdien hvis man har helt styr på hvad man laver, men så skal man virkeligt også have et dynamisk signal der ikke er alt for komprimeret før dette kan lade sig gøre.

    læst her http://electro-voice.com/sitefiles/downloads/Sx300PI_PIX_EDS.pdf under amplifier power recommendations. Så tror jeg vist at diskutionen er slut, vedrørende om det er en god eller dårlig ide at smide mere effekt i en sub end RMS værdien siger. For EV må om ikke andet vide hvad de snakker om.

    Noget andet er så Gain som er lidt misforstået. Gainen siger INTET om hvormeget din forstærker skal arbejde!
    Den siger blot hvormeget der skal skrues op eller ned for det indgangs signal der kommer. Har du et indgangs signal på 0dB, altså fuld styrke, og gainer din forstærker til +6dB, så vil den forvrænge, da du beder den om at yde mere end den kan. Gainer du der i mod til -12dB så skruer din forstærker ned til -12dB og har stadig 12dB headroom at arbejde på før den siger stop. Men Gainer du din forstærker til -12dB og sender et signal til den på +18dB, så er du igen ude i at bede forstærkeren om at yde mere end den kan, og du får forvrængning.
    Så nej du beder ikke din forstærker om at arbejde mere, bare fordi du gainer den højere, du beder den bare om at skrue op for det signal der kommer ind. Så står din forstærker på 0dB i gain, og din HU er skruet ned til at smide -18dB ud, så står din forstærker altså ikke og arbejder for fuld tryk, men kun ved -18dB.

    Jeg håber det kunne sætte tingende lidt på plads. Hovedreglen er som altid, med lyd, lyder det forkert, så skru ned.


Kommentér på:
Ny kraftigere sub :)

Annonce