{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

jackstik radio {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har en radio, som er et par år gammel, den har dog kun cd afspiller. Alt fungerer fint på den. Desuden er har jeg 2 forstærkere tilsluttet.

radioen trækker 2 højtalere i hver dør.
1 forstærket til subwoofer
1 forstærker til 2 højtalere bag i + 2 diskanter foran.

det hele spiller virkelig godt. Problemet ligger i, at jeg gerne vil kunne tilslutte en IPod uden at skifte radioen. Kan dette lade sig gøre på en eller anden smart måde? smiley jeg har jackstik- jeg tænker måske på en fordeler blok at en art et eller andet sted?

Husk at alle højtalere skal kunne spille, når Ipod er tilsluttet,m så jeg kan ikke bare sætte jackstik ind i den ene forstærker smiley

Billeder her:
http://imageshack.us/g/543/dsc00027l.jpg/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jackstik radio
  • #1   20. aug 2011 jeg ved man kan få et phonokabel som deler sig i 2. man kunne evt smide den imellem radio og forstærkeren. så du ska slukke din radio når du ska bruge ipoden. det burde kunne fungere..

  • #2   20. aug 2011 så vil de højtalere, som er tilsluttet radioens forstærker jo ikke spille, når jeg har en ipod tilsluttet. Desuden, så slukker begge forstærkere, når radioen slukker.

  • #3   20. aug 2011 damn jah.. Håber du finder en løsning på det:)

  • #4   20. aug 2011 Du kan få en lille boks man sætter til antenneindgangen, hvor man kan sætte en ekstern enhed til. Det vil sige at f.eks. din ipod vil være at finde under en radiofrekvens. så du kan køre det hele som hvis du havde line in. De har den i Biltema, tror den koster 200 - 300 kroner eller noget.
    (Har ikke lige kigget dine billeder, om der skulle være en løsning der, men gik ud fra at du havde tjekket dette)


  • #5   20. aug 2011 Hej Mick tak for dit forslag.

    Jeg er ikke så god på dette område, så hvis du har tid, vil jeg meget gerne have du kigger på mine billeder, for at se om der skulle være en anden løsning smiley


  • #6   20. aug 2011 Ked af at sige det, men det vil nok aldrig blive godt....
    Jeg har en af de omtalte fm sendere til at ligge, som du gerne må komme forbi og prøve, hvis du vil.
    Problemet er at kvaliteten simplthen ikke er god nok til at bruge til musik.
    Du skal stille den på en frekvens som ingen bruger og derefter stille din radio på det samme, men syntes selv at lydkvaliteten er så dårlig, at man kun vil kunne bruge den som et håndfri system til sin iphone eller hvad man nu måtte bruge...
    Just my 2 cent...
    Men giv mig et kald, hvis du ville prøve sådan en, nummeret er i min profil.


  • #7   20. aug 2011 kan ikke rigtig se det ud fra billederne, prøv google modellen, og se om du ikke kan få et tilslutningsdiagram. Har haft en Blaupunkt, hvor der ikke var line in, men fandt 3 ben i stikket, som kunne bruges.
    Men ellers prøv tjek http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilradio/Antenne/Digital-FM-modulator/
    Det er sku nok den nemmeste løsning ellers. det er blot plug an play.


  • #8   20. aug 2011 Hej Claus.

    Tak for tilbuddet. Jeg har også læst lidt om de fmsendere og jeg er ude efter topkvalitet af lyd, så jeg vil også undgå dem. Jeg bor på sjælland, så der er ikke så let lige at komme forbi, men når du siger det ikke er noget, der virker ordentligt, så vil jeg hellere gå efter en løsning med aux stik.


  • #9   20. aug 2011 Det er naturligvis smag og behag, men syntes bare at det er noget skrammel.......

  • #10   20. aug 2011 mick P @ den løsning du lavede med din blaupunkt, lyder lidt som det jeg eftersøger. kan du hjælpe yderligere hvis jeg tager andre billeder, hvis ja, hvor skal jeg tage billederne ? skal jeg skille noget ad ?

  • #11   20. aug 2011 det er denne radio der er tale om : http://carsound.dk/produkt.asp?id=3894

  • #12   20. aug 2011 Med hensyn til lydkvalitet må den da være mere eller mindre ligegyldig med din opsætning. Det virker i mine øjne som en meget mærkelig måde at lave det på, at køre diskanter over forstærkeren men dørhøjtalere over radioen, frem for at køre med et komponentsæt over forstærkeren. Det er jo ret så vanskeligt at få det delt rigtigt på den måde, og du har jo ikke en ordenlig forstærker foran dine højtalere i dørene, på trods af at det jo er dem som skal spille bilen op (og ikke baghøjtalerne)

  • #13   20. aug 2011 I øvrigt er det noget lort at køre over Aux kanalen, skal du bruge Iphone eller Ipod, er det eneste rigtige at køre det via USB med en radio som er forberedt til, så du kan styre det hele på radio'en, alt andet er også alt for farligt rent trafikmæssigt.

  • #14   20. aug 2011 Anders N @ det spiller nu ganske godt! lyden fejler i mine øre ikke noget. Min subwoofer er 18" på 1500W, så den kan godt bruge en subwoofer. den anden forstærker går ud i delefiltre og deler mellem diskanter og baghøjtalere.
    .. men det er lige meget - jeg har bestluttet mig for at lave det ordentligt.

    Ved du hvordan jeg måske kan tilslutte et aux stik til min forstærker ? der er 2 ledninger omme bag forstærkeren, som ikke bliver brugt til noget. den ene er brun, den anden er rød. Det er ikke hun stik, men nogle stik som kan klemmes. Der kan købes fjernbetjening til radioen, så ved ikke om det er det de er til ? har du et bud på det?


  • #15   20. aug 2011 så den kan godt bruge en forstærker***

  • #16   20. aug 2011 Ved du hvordan jeg måske kan tilslutte et aux stik til min forstærker --> her mener jeg radioens forstærker smiley

  • #17   20. aug 2011 aux tilgangen skal ikke bruges når jeg kører i bilen. Den skal kun bruges når jeg holder stille og spiller... smiley

  • #18   20. aug 2011 Hvis du vil have top kvalitet lyd hvorfor vil du så køre lyden over din Tlf eller usb?? Det bliver så dårlig kvalitet....

  • #19   20. aug 2011 Stoffe: USB dårlig kvallitet? USB har intet med kvaliteten at gøre. Flac eller WAW over USB kan da sagtens give fremragende lyd.

    Du kan på ingen måde køre din iphone ind over radioen med andet end den dårlige FM løsning, så vidt jeg ved. Så ny radio.


  • #20   20. aug 2011 jeg forstår bare ikke at der ikke kan være en løsning?

    jeg har jo i bund og grund 3 forstærkere ink bilradio.
    hvorfor kan jeg ikke tilslutte et AUX stik til den ene forstærker, og så spille musik derfra? - det forstår jeg ikke.
    der må da være nogle af de ledninger i det ISO-stik, som kan bruges..
    der 2 ledninger. en rød og en brun, som ikke går nogen steder hen. - kan det ikke tænkes at disse ledninger kan brues?


  • #21   20. aug 2011 Det er meget muligt at du ikke forstår det, men der er jo mange ting der ikke kan lade sig gøre, jeg ville da også ønske at min transporter kunne køre på vand..

  • #22   20. aug 2011 hvad tror du de 2 ledninger som ikke går til noget er bereget til ?

  • #23   20. aug 2011 Skal bruge en oversigtsplan over benene/ledningerne bag på radioen. Mange gange kan den findes på undersiden af radioen.

  • #24   20. aug 2011 jeg har ikke nogen oversigtplan, men det er et ISO-stik.
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=3894

    modellen hedder: Clarion DB358RMP Autoradio


  • #25   21. aug 2011 denne oversigt kan måske bruges: http://www.iso.schimkat.dk/

  • #26   21. aug 2011 billederne her er magen til min radio: http://autoradia.sbazar.cz/autoradio-clarion-db358rmp-4-x-51-w-doprava-zdarma-vrchlabi-o6018262.html

    Disse billeder viser tydeligt hvilke ledninger jeg snakker om.
    man kan se at der er 3 ledninger, som ikke går til noget.


  • #27   21. aug 2011 jeg mener 2 ledninger, som ikke går til noget smiley

  • #28   21. aug 2011 Hvis du kun har de muligheder som det sidste link viser, så kan du ikke gøre noget, hvad stikket angår.
    Så skal du da i hvert fald lukke radioen op og finde nogle små søde printbaner, men det bliver ikke godt.
    Hvis du kører alt over forstærker kan du jo bare smække et phonostik i dem.


  • #29   21. aug 2011 rød og brun..

  • #30   21. aug 2011 okay, tak for hjælpen.
    vil det sige at de to ledninger som ikke bliver brugt til noget, bare er til pynt ? smiley


  • #31   21. aug 2011 Den røde, mener jeg er den til tændingen, den brune kunne være til en elektrisk antenne.

  • #32   21. aug 2011 okay tak for hjælpen.

    Kan jeg sætte en ny front med AUX indgang på, eller skal jeg skrifte det hele?


  • #33   21. aug 2011 Det kan jeg ikke svare på, det går ud over min forstand.
    Men tror det sku ikke. Prøv kontakt carsound hvad angår dette. Ved ikke om dette er muligt, men tror ikke de laver enhederne ens, så du har mulighed for det, der skal være ekstra filtre og noget på printet.
    Men prøv kontakt dem, eller skriv til clarion.


  • #34   21. aug 2011 okay. Du skal have mange tak for din hjælp!

Kommentér på:
jackstik radio

Annonce