{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.235 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932

Højttalerkabel {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og have et par meter højttalerkabel så jeg kan få koblet min subwoofer til.

Har kig på følgende 2 varianter.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9544&n=10
http://www.thansen.dk/product.asp?c=5720391422&n=1200267213&pn=1220607318

Er der nogen forskel på disse to, ud over at man hos harald nyborg får 10m ekstra for mindre penge.

Og kan man evt. købe 0,75mm2 kabel og så køre dobbelt kabel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højttalerkabel
  • #1   26. aug 2011 jeg bruger personligt selv http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9545&n=10

lidt tykkere end den du har fundet.
    har hørt at jo tykkere kablet er, jo bedre kan strømmen løbe igennem og dermed give bedre lyd eller hvad man kalder det?

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#2   26. aug 2011 Nu er det kun en lille 500w subwoofer jeg skal have koblet til, og vil helst ikke købe 25m af det dyre kabel, da jeg aldrig kommer til at bruge resten, og skal bruge ca 1½m. også derfor jeg tænker om man kan købe deres 0,75mm2 kabel og køre 2 kabler til subben?

• #3   26. aug 2011 ærgeligt du bor så langt væk, tror ellers jeg har nået til overs af det tykke jeg bruger smiley

• #4   26. aug 2011 Kør ned til din nærmeste hifi butik og så få 1,5 m. i en go tykkelse...

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#5   26. aug 2011 nærmeste "hifi" butik er fona/expert, og de har ikke højttaler kabel metermål.
    Og gider ikke til at bestille over nettet, da jeg gerne ville have lavet det sidste færdigt i morgen.

Ellers er der hifi klubben, men deres priser nægter jeg at betale, de er røv dyre, og har ikke haft andet end bøvl med deres phonokabel da jeg skulle sætte anlæg op for en kammerat i stuen, endte med at bruge et 10 år gammel phono kabel for at få lyden til at virke, da deres kabel intet ville.

• #6   26. aug 2011 Nå okay så bor du da et skidt sted hvis du ikke kan få noget på metermål.

• #7   26. aug 2011 Ville nu stadig gå efter et proff kabel, de er noget finere korr der er de i kabler og kan derfor lede lyden bedre..
    Men hvis det ikke er det vilde du går op i hifi er det "fint" nok det du linker til, men en 2,5mm2 ville dog være at foretrække !

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#8   26. aug 2011 har nu købt det 1,5mm2 kabel fra harald nyborg,

Mit "anlæg" er ikke noget vildt, har en lille xzound forstærker, og en hjemmebygget sub med en bas jeg ikke lige kan huske navnet på, det er ikke noget der skal spille så bilen hopper, skal bare give lidt mere bund iforhold til std. højttalerne i bilen.

Kommentér på:
Højttalerkabel

Annonce