{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

4 eller 6 højtalere? {{forumTopicSubject}}

Skal til at have bygget anlægget over i min G4, men i forhold til den gamle bil er det en 5-dørs. Så står lidt med et dilemma - skal jeg kun have højtalere i dørene, eller skal jeg også have i hattehylden, dog med halv effekt på bagdøre og hylde da de skal samme i forstærkeren.

Skriv dit valg og hvorfor tak =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 eller 6 højtalere?
  • #1   19. sep 2011 4 er rigeligt. faktisk et godt compo sæt er nok..

Lyd bag fra ødelægger lydbilledet (min mening).
    Skal du bare spille højt i med flere højtalere.

• #2   19. sep 2011 Jeg synes det fedeste anlæg er det man ikke kan se... En skam at ødelægge en hattehylde med højtalere..

• #3   19. sep 2011 Køre langt næsten hver 2. weekend så det bare højt musik og der ud af =) men hælder også til de 4, stod bare med den fra den gamle hattehylde

• #4   19. sep 2011 Som DeCain siger. syndt at ødelægger noget.

Gør hvad du føler for smiley

• #5   19. sep 2011 Har lidt delte meninger om hvad jeg skal gøre, men selvfølgelig kan højtalerne i bagdørene få fuld effekt, i stedet for det halve smiley

• #6   19. sep 2011 Jeg har et godt 6.5" komponentsæt fra Ground Zero i mine fordøre, og og 6.5" fuldtone bag i, da man jo sider foran og derfor ville jeg heller bruge pengene til noget godt ude foran (: syntes ikke det bag i er så vigtigt..

• #7   19. sep 2011 Mikkel, præcis

• #8   19. sep 2011 Men hvis du skal køre langt, så smid da hele bilen op med anlæg og energidrik (eller kaffe) så du kan holde dig vågen smiley
    det er jo op til dig, men lidt synd at bruge penge på noget som du ikke får det fulde ud af (:

• #9   19. sep 2011 Mikkel . | VAG | .
    Har også købt et sæt gode pioneer sæt til fordørene til 3.800, og har et sæt fra det gamle anlæg til bagdørene til en 1.500-1.700, så har søret for det bedste foran. Men havde et sæt 6x9 til igen en 1.500-1.700 til at ligge så ikke fordi jeg skulle købe nyt smiley men tror jeg holder hylden fri så =)

• #10   19. sep 2011 Hnad trækker dem af ren nysgerrighed smiley

• #11   19. sep 2011 Det er flottest uden de 6x9'er syntes godt nok ikke særlig meget om dem..
    så syntes også du skulle sælge dem smiley

• #12   19. sep 2011 (Hopper lige med på Stoffe)
    Og hvilket mærke?

• #13   19. sep 2011 Dem i hattehylden er et sæt Pioneer TS-E6902I
    Fordør er Pioneer et sæt TS-C171PRS
    Kan ikke huske hvad dem til bagdørene var for nogle =)

Og så skal de forsynes gennem en Pioneer PRS-D420 forstærker

• #14   19. sep 2011 Personligt kan jeg bedst lide højtalere både foran og bagi, jeg kan godt li at man ikke kan høre "hvor" lyden kommer fra, men at den bare er der... Men at smide dem i hattehylden ville jeg bestemt ikke gøre... I nogle tilfælde ryster hylden og forvrænger lyden, og der er større chance for indbrud når man kan se direkte ned i nye højtalere, de tku jo være tegn på at der er mere og komme efter... Så smiddem i for og bagdøre, så ska du nok blive glad... jeg har selv komposæt både foran og bagi, og jeg har aldrig haft så godt lydbillede... Ska dog siges at diskanterne bagi har jeg rykket længere tilbage i bilen i forhold til mellemtonen, da der som regl er brug for mere mellemtone fordi det går i ét med vej/motorstøj...

• #15   19. sep 2011 jeg har kun i dørene i min vento, men jeg har skruet så langt ned for de bagerste at de næsten ikke spiller, så jeg overvejer at pille det bagerste ud og sælge det

men under ALLE omstændigheder, synes jeg alle de højttalere der skal spille det samme frekvensspekter, de skal være ens

• #16   19. sep 2011 alt andet bliver noget HØ

• #17   19. sep 2011 Er også enig i at du børe bruge noget ekstra på et godt frontsæt, og evt helt droppe nogen bag.
    Har godt nok også i bagdøre på min, men de er dæmpet enormt meget.
    Hattehylde er bare no go...

• #19   19. sep 2011 Brian nogle vil gerne have den "koncert" fornemmelse ved at lyden kommer bagfra smiley

• #20   19. sep 2011 forfra*

• #23   19. sep 2011 Brian: Lige præcis.... Sådan kan jeg også bedst lide det... Ligesom i stuen hvor man har 5.1 surround, hvis man kobler baghøjtalerne fra syntes jeg det lyder underligt når lyden kun kommer forfra... Men det er måske en vanesag.... Men syntes uden tvivl at man får den bedste og mest fyldige lyd med højtalere både for og bag...

• #24   19. sep 2011 Også mht når man har passagerer med, så får dem som sidder bagi en helvedes masse bas og ik ret meget mellemtone og diskant.... Så er det da bedre med lyd i alle ender af bilen....

• #26   19. sep 2011 Jeg tror vi er blevet for snobbede til "kun" 2 højtalere haha ;-)... Men hver sin smag jo.... Men jeg har ihvertfald prøvet med et komposæt foran, lød udemærket, men da jeg smed et bagi af samme slags ændrede lyden sig markant. Der er meget mere fylde og balance mellem bas/mellemtone og diskant uanset hvor i bilen man sidder, men jeg vil så også sige at det er vigtigt at højtalerne er nøjagtig ens, ellers har de ikke samme "klang"...

Kommentér på:
4 eller 6 højtalere?

Annonce