{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med anlæg
  • #1   15. okt 2011 Kabler der ligger forkert

  • #2   15. okt 2011 nej jeg har lave dem

  • #3   15. okt 2011 mange som jeg har snakket med siger det er genartor støj ??

  • #4   15. okt 2011 kan det også være radioen??

  • #5   15. okt 2011 Det kan være MANGE ting...Få gennemgået det af en der ved noget om det...Det tager ikke mere end 10 min at konstatere...

  • #6   15. okt 2011 Kan du ikk sige nogen af de ting som kan være galt så jeg kan kigge det efter alt sammen smiley

  • #7   15. okt 2011 Thomas: Jo, problemet er bare at folk der ikke roder med det til hverdag, har en helt anden opfattelse af, hvad eks "dårlig stel" betyder, og generelt ville få MEGET ud af at få det gennemgået af en kompetent, der samtidig kan forklare lidt om den egentlige årsag til problemet.
    Eks betyder "dårlig stel", ikke bare et for tyndt kabel, og ofte når folk har købt kraftige kabler tror de at alt pr automatik at alt er i fineste orden, hvad det angår!...Dårlig stel kan forekomme ved dårligt crimpede kabelsko (noget jeg oplever i LANGT de fleste tilfælde når folk har forsøgt at fastgøre en kabelsko uden det rigtige værktøj), fysisk dårlig forbindelse til karossen (eks placeret ovenpå et beslag), dårligt udtag til stel-punkt (for tynd pladedel), dårlig gennemgang (lakeret del), dårlig afkobling på batteri (typisk løs, eller fedtet polsko), dårlig afkobling til generator, defekt diode-bro i generator, irret/udtøret kabel til bilens stelpunkt, løse kabelsko fra batteriets udtag m.fl.
    Der er MANGE flere ting i det, end man lige tror, og det kan derfor være en stor hjælp, og især en tids-besparelse, at få det gennemgået.

    Udover det strøm-mæssige -som førnævnt, kan brud på signal-vej, højttaler-kabel, forkert montering af højttaler-enhed, forkert træk af kabler også spille ind, ligesom en HU (cd/radio) der før har været benyttet i et "forkert monteret" setup, også have taget permanent skade...

    Det "filter" du har på, laver en galvanisk adskillelse mellem din forstærker, og en pågældende HU. Derved er det kun lyden fra HU der passerer, mens den stel som normal er fælles (eftersom vi i en bil benytter en "common ground", vil blive adskilt.
    Det er samme princip som i forbrugs-elektronik hvor man benytter en "skille-trafo" og dermed ikke har direkte forbindelse til el-nettet, men kun til den overførte energi...Anyway...Hvis støjen opstår selv med et filter på, er det med 99% sikkerhed fordi støjen genereres i selve HU, hvilket kan skyldes flere ting...Og igen vil jeg anbefale dig at du allierer dig med én der ved noget om det.
    Det er umuligt at vejlede ordentligt, når man ikke "ser patienten", og uanset hvor gode råd folk herinde kan komme med, vil det stadig hjælpe dig mere (især til fremtidig brug) at få gennemgået netop DIT setup, og lokalisere netop den fejl der foresager det...


Kommentér på:
problem med anlæg

Annonce