{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  basskasse spån/mdf
  • #1   27. okt 2011 Spånplade vil runge med og lyden vil blive diffus på grund af det.

MDF er langt stivere og er et mere trægt materiale, så det vibrerer ikke med...

• #2   27. okt 2011 MDF med en matrix-afstivning giver uden diskusion den mest korrekte lyd.

• #3   27. okt 2011 matrix afstivning?:P

• #4   27. okt 2011 sajmon>> det er alligevel noget vrøvl.....alle kabinetter optil midt i 90'erne blev bygget i spån.

Den helt store fordel ved MDF er at spånstørrelsen i materialet er så fint at du kan lave en flot finish i det. Det betyder at du kan skære og slibe pæne kanter osv som bliver grimme på spån.

Hele ideen bag højtalerkabinetter er at lave stive lyd"døde" kabinetter som kaster lysten ud istedet for at absobere lyden og give genklang (resonans). Ergo, jeg vil klart anbefale MDF fordi det er bedre at arbejde i og har gode egenskaber....spån er noget man anvendte i gamle dage, mine egne disko/baskasser herhjemme er bygget af gammelt bordtennisbord...det er 34 mm tykt og de vejer af H til men spiller som en drøm.... smiley

• #5   27. okt 2011 afstivning bruges primært på store kabinetter, hvor fladerne er meget store (0ver 50cm). store plane flader ahr det med at give genklang/resonans når du spiller højt. Derfor monterer man stivere lavet af træ indvendigt for at afstive siderne. At kalde det matrix betyder bare at du laver afstivningerne ligesom et gitter/på kryds af hinanden

• #6   27. okt 2011 Spånplade duer bare ikke til det.
    Alt for ustabilt materiale, og da det nogen gange godt kan blive lidt fugtigtni en bil, har det med at suge fugt.

Du er godt kørende til de fleste kabinetter med 19mm mdf, og ved større kabinetter med afstivning i

• #7   27. okt 2011 Anders T - Men ikke alle kabinetter spillede lige godt, må du give mig ret i...

• #8   27. okt 2011 sajmon>> helt bestemt enig....men de ville have spillet præcist ligeså ringe i MDF som de gjorde i spån. MDF er iøvrigt ligeså glad for fugt som spån er.... smiley

Jeg ville afgjort bruge MDF men aldrig diskvalificere spån pga. de lydmæssige egenskaber....men mest pga. mdf er væsentligt nemmere at få flot bagefter.

Kommentér på:
basskasse spån/mdf

Annonce