{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Opgrader fra Alpine Type X komposæt. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har gået med tanken om at opgraderer mine fronthøjtalere til nogen der spiller noget bedre.


PT har jeg :

Forstærker : Focal FP 5.500 5 kanals.
Komposæt for : Alpine 6.5" Type X
Komposæt bag : Alpine 5.25" Type R
Sub : Alpine 12" 1243D Type R
HU : Alpine 9886R Med Imprint boksen koblet på.
Phono kabler : IXOS High Quality http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_kabel/ixos_high_quality_stereo_audiokabel_3_m_6300_da.html
Højtaler kabel : Ixos http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/ixos_hoejttalerkabel/ixos_hoejttalerkabel_26_mm2_pris_pr_meter_6369_da.html
Bilen er støjdæmpet i fordørene for at forbedre kicket fra de forreste 6.5"
De bagerste højtaler spiller kun når jeg har folk bag i bilen.

Jeg kunne godt tænke mig noget Hertz, eller Rainbow, men hvad jeg skal gå efter hvis jeg skal finde nogen der spiller bedre end det jeg har nu. Jeg syntes det spiller fornuftigt, men syntes lyden mangler et eller andet. Jeg søger ikke noget der spiller højt, og vildt og voldsomt. Det skal bare spille præcist og godt.

Så kom med nogen bud. Det skal bare helst ikke være dyrerer end 5000 kr, for et komposæt.

Bud på andre ting jeg burde ændre inden jeg køber nye fronthøjtalere er velkommen.
Bilen det skal sidde i er en Opel Corsa 3 dørs fra 08.

Mvh. Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgrader fra Alpine Type X komposæt.
  • #1   6. nov 2011 Det er disse højtalere jeg har foran:
    http://www.lfaudio.dk/shop/alpine-spx-17ref-552p.html


  • #2   6. nov 2011 2 vejs eller 3 vejs??

    Hvis du skal have 2 vejs kan jeg klart anbefale dem her

    Hertz Mille MLK 165
    Eller hvis de er for dyre så kan du tage
    Audison Voce AVK6

    Har hørt begge sæt spille og har MLK 165 selv.. De spiller fantastisk sammen med den rigtige forstærker!
    Har audison fuldtone i bagdørene men har også hørt komp sæt og de spiller rigtig godt også smiley

    Ville varmt anbefale dem.

    Men ved dog ikk med den forstærker.. Kender den ikke.. Men tror det heller ikk ville skade med noget hertz/audison forstærker smiley
    Det kan dog altid komme senere smiley

    De højttalere jeg snakker om kan du finde på knot.dk smiley Super lækker side


  • #3   6. nov 2011 Det skal så være 2 vejs. Vil ikke til at ombygge dørsiderne alt for meget.

    Forstærkeren kender jeg heller ikke selv det store til. 4x75 watt + 300 til sub.
    Men kvalitetsmæssig og lydmæssig ved jeg ikke hvor den ligger.

    De Hertz Mille MLK 165 ser godt nok ud til at være en lækker højtaler.
    Tror du man vil kunne høre forskel fra de Alpine jeg har i nu?


  • #4   6. nov 2011 Henrik C:
    Kunne godt være du måske skulle finde en brugt forstærker også hvis det er eller opgradere den senere.. Har ihvertfald godt kunne høre forskel med de højttalere om forstærkeren spillede godt eller ej.. Men som sagt kender ikk til den så ved det ikk smiley

    Har prøvet alpine og ærligt sagt så har jeg ikk synes så godt om dem.. Synes de spiller sådan ret tørt og kedeligt i det.. Ikk som om tonerne er "levende" i det.. De spiller ikk dårligt men bare for dyre til hvordan de spiller..

    Synes fx meget bedre om audison og hertz..

    Tester det altid ved at lukke for øjnene mens jeg lytter og så prøver jeg at se om det føles som om kunsteren står foran mig og audison er bedre til at skabe det billede end alpine eller pioneer i samme klasse smiley


    Men det kommer jo helt an på om du vil have tryk eller kvalitet eller en midtvejs.. Der er jo tonsvis af anlæg at vælge imellem smiley


  • #5   6. nov 2011 Det er denne forstærker jeg har.
    http://www.caraudiodeals.co.uk/focalfp5500-p-125.html

    Du kender vel godt Focal brandet fra Hi-Fi verdenen?
    Det er fordi at spec. på forstærkeren er sådan set fin nok. Prisen er høj nok.
    Så vil helst ikke udskifte den medmindre alle bare siger at det er lort.

    Vil gerne have den lyd du beskriver. Der skal ikke være meget tryk på osv. Det skal spille korrekt, og være til at holde ud og høre på.


  • #6   6. nov 2011 Henrik C:
    Nej kender slet ikk til det mærke. Men det virker til at være fint..
    Er stadig ret "ny" indenfor hi fi til biler.. Men der er også siiiiindsygt meget så et er mest derfor smiley

    Altså jeg er godt tilfreds med mit sæt..

    Har hertz MLK 165 foran.. Super nice lyd..
    Audison Voce 6.5 i bagdørene
    og det er drevet af en B2 quattro forstærker og min HU er en pioneer 88rs eller sådan noget.. En gammel gigant fra pioneer

    Synes det lyder rigtig lækkert og spiller faktisk højt nok uden at forvrænge smiley


Kommentér på:
Opgrader fra Alpine Type X komposæt.

Annonce