{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

volt drop stort anlæg {{forumTopicSubject}}

jeg har lige målt volt på min forstærker

jeg har følgene

3x batterier
1xred top
2x exide deep cycle 900 dc
+ det i motor rummet


3x forstærkere
1x jbl px 300.4
2x jbl bpx 2200.1

2x basser
2x boxter shark gtx 2000wrms

jeg har taget remoten af den ene så jeg kun bruger den ene af jbl bpx 2200.1 forstærkerne

og når jeg målet volt hvor jeg skruer ordenligt op på anlægget droppper den fra 13.7 og ned til 11 og nogen gange ned til 10.9-8 stykker

hvad er fejlen der når den dropper som den gør ? og ifølge mine forstærkere yder de mest ved 14.4v

hvordan kommer man helt der op i volt? for når jeg måler strømmen i motor rummet står der 13.7v konstant? så kan ikke se hvordan jeg skal kunne komme op på 14.4v og min generator lader med 75a


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  volt drop stort anlæg
  • #1   14. nov 2011 hvad er det for nogle batterier

  • #2   14. nov 2011 Kraftigere generator, kabler der er en lillesmule overdimensionerede, og nogle helt fantastiske elektriske forbindelser, er hvad der skal til! Men hvis batterierne er i tip top stand, kan spændingsfaldet kun skyldes for stor modstand ved en stor strøm. Ergo, en eller flere dårlige forbindelser!

  • #3   14. nov 2011 jamen jeg køre med 50mm2 sinus live kabel i hele bilen og jeg har lavet stel forbindelse i motor rummet også og batterierne fejler intet :S

  • #4   14. nov 2011 en 75A lader til så stort et setup, der skal noget mere power til, dine forstærkere bruger jo langt over 75A til sammen når du knokler nogen Watt ud af dem.
    Men nogen kraftigere kabler, ikke kun fra betteriet, men også fra din generator og starter, få noget 50mm2 smidt på istedet for de små 10mm2 der sikkert sidder der i forvejen, så vil den kunne lade noget bedre ved så stort et forbrug, men ellers så er det altså en større generator der skal til for at følge trop.
    Det at du kun får 13.7V ud af din generator kan være dit laderelæ der ikke er helt iorden længere, et nyt på så burde den teoretisk kunne lade med 14.4V.


  • #5   14. nov 2011 altså skal jeg køre 50mm2 kabel fra generatoren over direkte på batteriet og så bare have et nyt lade relæ på? så skulle den lade med 14.4? og så skulle jeg selfølgelig have en større generator smiley

  • #6   14. nov 2011 Hvis spændingen ligger på 13,7 volt i motorrummet konstant når du spiller, så må dit problem jo ligge i at din forbindelse mellem motorrum og baggagerum ikke er iorden, ellers hvis spændingsfaldet i bagagerummet trække sændingen i motorrummet med ned.

    Om det er stel forbindelse eller + forbindelse kan jeg ikke sige med sikkerhed....
    Derudover burde 3 stk. fuld opladede batterier i bagagerummet nemt at kunne holde spændingen oppe i et par min. med det setup har har.


  • #7   14. nov 2011 hold nu jeres mund med at vildlede manden! Det har absolut intet med hans generator at gøre (selvom ens tørre en ikke ville gøre noget). Når dine basser "pumper" så trækker de en strøm fra dit batteri. Og så større den strøm er, des større vil dit spændingsfald være, da en stor strøm = lavere spænding. Den mest simple måde at afhjælpe dit problem på er at anskaffe nogle kondensatorer(eller én stor) til at hjælpe dit batteri med at opretholde en retmæssig spænding på dine batterier. Det har intet med dit laderelæ at gøre heller. Dit laderelæ er bare et kontaktsæt der danner forbindelse når der er tænding på bilen, og derved forhindrer at de 2 batterier ikke aflader hinanden når der ikke er tænding på bilen. Hans laderelæ forringer ikke hans spændingskvalitet. Du kan finde din strøm dit anlæg bruger ved at tage dine forstærkeres effekt(watt) og dividere med den spænding der er på dit batteri når der bliver ladet på det. Men dine forstærkere bruger jo ikke den strøm hele tiden, da man ligesom med en bil ikke bruger alle hestekræfter med mindre du kører opad? Hvis du forstår. Håber det hjalp lidt. Og lige til sidst. Det er bedre at overdimensionere dine kabler. Des større kvadrat på dine ledere, des mindre spændingsfald vil du have.

    Good Luck

    Anders


  • #8   14. nov 2011 ehm den forstod jeg ikke helt det lyder ret inviklet det du prøver at forklare der

  • #9   14. nov 2011 Hvilken del forstod du ikke?

  • #10   14. nov 2011 jeg forstår ikke alt det med spændingsfald osv jeg kender ikke til det der ohms lov..jeg vil bare godt vide helt præcist "hvad jeg skal gøre" for mine forstærkere ikke gør der bliver droppet så meget strøm for hver gang bassen slår blinker mit lys foran på bilen også som den heller ikke burde gøre

  • #11   14. nov 2011 Køb nogle kondensatore. problem solved.

  • #12   14. nov 2011 En kondensator kan ikke redde noget som helst hvis ikke engang spændingen er høj nok. Hvis du vil beregne spændingsfald på kabler, skal du bruge denne formel: 0,0175(rho) X længden i meter / mm2. Sagt på dansk: kobberets modstandsfylde gange kablets længde i meter, divideret med kablets tværsnit i mm2. Resultatet er modstanden i ohm. Eksempel: 75A skal trækkes gennem 4m 50mm2 kabel: 0,0175 X 4 / 50 = 0,0014ohm X 75 =0,105V spændingsfald.

  • #13   14. nov 2011 jamen jeg har fået afvide at en kondensator er som et batteri så der er mange jeg kender som bare vil have større batterier som ikke vil have kondensatore og jeg har haft en kondensator før den viste på speedometeret at den droppede det samme som den gør nu fra 13.7 til 11

  • #14   14. nov 2011 Anders O

    Så kondensatorer er det der skal til? Hvad ved du overhovedet om emnet? Jeg spørger bare... fordi jeg har et lige så stort anlæg men kun 3 batterier i alt... Og mit lys blinker ikke jeg har ikke det drop i spænding som han har... og jeg har lige så meget effekt til rådighed... (Det er et db-drag anlæg) Men jeg har ingen kondensatorer... Jeg har netop monteret en større generator... og ordentlige batterier... Såeh dit vrøvl holder ingen steder...


  • #15   14. nov 2011 En kondensator er på en måååååååååde som et batteri. Jeg kan prøve at forklare det. En kondensator er ligesom 2 stykker sølvpapir der sidder overfor hinaden men dog uden at røre hinanden. Der er en SINDSYG stor modstand mellem de 2 stykker metal/sølvpapir, og det der er med en kondensator er at du på den ene side af den (lad os kalde den "indgangssiden/primær siden) har strømmen (ampere) med det samme, og så "lader" den op. Når du så bruger noget af den spænding og strøm på den sekundære side, vil den først tage den spænding og strøm der ligger i kondensatoren, før den begynder at bruge fra batteriet. Derved opnår du den virkning du efterspørger.

  • #16   14. nov 2011 det er også det jeg har fået afvide mange siger fuck kondensator brug et godt batteri i stedet og nu har jeg så købt 1 red top batteri og 2 exide batterier til 2600kr stykket dog var redtop et jeg fandt på huggeren som virkede helt perfekt

  • #17   14. nov 2011 det gav jeg kun 100kr for smiley

  • #18   14. nov 2011 Så du kan nok godt selv se at det ikke er dit fødekabel til bagenden der er underdimensioneret. 99% af alle 12V spændingsfald er pga. dårlige forbindelser. Glem de der tynde lortekabelsko de sælger i alle bilstereobutikker. Køb nogle Ringkabelsko hos en El-installatør, og få ham til at presse dem på kablerne for dig. Og så skal du bare gå amokka med at få slebet dine stelpunkter på karosseriet, og give det noget kobberfedt efter du har skruet skoene fast. Så kan du ikke gøre mere. Dernæst er vi ude i at ladeanlægget skal opgraderes..

  • #19   14. nov 2011 dan J

    En kondensator er ikke et batteri... et batteri giver dig mere strøm... Altså flere ampere at lege med... Det gør en kondensator ikke... en kondensator oplades og holder en spænding som et batteri gør... men du får ikke mere strøm til rådighed... en kondensator er kun beregnet til at udligne negative spændings spikes når musikken spiller... Giver en fordel rent lydmæssigt... Ikke Strømmæsigt...

    Skift de Exide Deep Cycle batterier... De er faktisk ikke ret gode til prisen... det er nok et af de mest ineffektive batterier du kan finde... Det er fint som startbatteri.. (Bruger jeg selv) Men jeg bruger så 2 stk Optima Bluetops til anlægget... De holder strømmen meget meget bedre... Men du har enten for tynde kabler, for få kabler, For tynde stel kabler... En kondensator vil ikke hjælpe på problemet... kun skjule det indtil noget går i stykker...


  • #20   14. nov 2011 Cody.
    Hvad snakker du om? Det vil da totalt hjælpe på det problem han efterspørgeR? Det afhjælper hans lygter fra at blinke?


  • #21   14. nov 2011 Anders O

    Du er ikke elektriker vel? Eller i hvertfald lærling... Fordi elektrikere er da nogle af de værste og mest påståelige tosser når det omhandler Bilstereo og svagstrøm... Og de har meget sjældent ret...


  • #22   14. nov 2011 jamen jeg har sådan nogen kraftige 50mm2 kabelsko på som jeg skulle presse på, på en skruetvinge så de sad fast og jeg har slebet over det hele af hvor jeg har sat stel på bilen og der er slebet med en vinkel sliber så det blev helt perfekt

  • #23   14. nov 2011
    Anders O

    Nej det vil ikke hjælpe på problemet... kun skjule et af symptomerne... En kondensator er ikke en holdbar løsning... det ved enhver med lidt erfaring inden for bilstereo... (Jeg har kun lidt over 10 års erfaring... )


  • #24   14. nov 2011 dan J

    Hvor er du fra?


  • #25   14. nov 2011 At lyset blinker, kan kun skyldes 2 ting: Dårligt batteri, eller for lille generator, eller dårlige forbindelser/for små kabler, mellem disse komponenter!

  • #26   14. nov 2011 jeg er fra lolland falster

  • #27   14. nov 2011 Cody.

    Jeg kan sagtens følge dig. Men jeg svarede på det spørgsmål manden efterspurgte, og du kan ikke benægte at en kondensator VILLE afhjælpe hans problem. Jeg er helt og aldeles klar over hvad jeg snakker om, er selv elektriker, og ved da om nogen noget om strøm. Men ja, jo bedre forbindelser der er i bilen des bedre lyd blablabla, det er klart. Mend et var ikke det manden efterspurgte. Men ja, jeg er enig. At han køber kondensatorer vil afhjælpe hans problem.. På sigt!!


  • #28   14. nov 2011 Tag evt. en generator fra en diesel version af din bil, de har SOM REGEL større mærkestrøm.

  • #29   14. nov 2011 At lyset blinker, kan kun skyldes 2 ting: Dårligt batteri, eller for lille generator, eller dårlige forbindelser/for små kabler, mellem disse komponenter!

  • #30   14. nov 2011 jeg tror ikke en generator fra en diesel passer på min bil da min er en benziner

  • #31   14. nov 2011 Anders O

    Du er ikke elektriker vel? Eller i hvertfald lærling... Fordi elektrikere er da nogle af de værste og mest påståelige tosser når det omhandler Bilstereo og svagstrøm... Og de har meget sjældent ret...


    Hov hov hov.. Im ready for a challenge;-)


  • #32   14. nov 2011 Jeg er ikke påståelig, jeg bruger bare de facts der er åbenlyse smiley Jeg vil ikke battle nogle som helst, men siden du begyndte at droppe formler før, så er jeg fucking klar smiley ! Go girl!

  • #33   14. nov 2011 Anders O

    nemlig Elektriker = Fuldstændig inkompetent til at svare på spørgsmål om bilstereo... Ikke fordi du er dårlig til dit fag eller er dum eller noget i den retning... men du tænker som en elektriker... og det duer ikke... (intet af dette er ment for at svine dig til)

    Du tænker belastning, effekt, spænding og strøm... Det er fint til en vis grænse... Og ja kondensatoren vil MÅSKE forhindre blinkende lygter osv... men for at være effektiv til hans setup kræver det 4-5 farad... og effektive kondensatorer med den kapacitet = mange penge... Og manglende kondensator er ikke problemet... Problemet er en elendig strømbank...


  • #34   14. nov 2011 Den var nu ikke til dig Anders

    Cody skrev dette:



    Skrevet: 14-11-2011 18:49:47

    Anders O

    Du er ikke elektriker vel? Eller i hvertfald lærling... Fordi elektrikere er da nogle af de værste og mest påståelige tosser når det omhandler Bilstereo og svagstrøm... Og de har meget sjældent ret...


    Og så er jeg klar til en challenge:-)



  • #35   14. nov 2011 OO==[][]==OO 4ever ! og Anders O

    Jeg arbejder selv som elektriker på forsyningsnettet.. Såeh... jeg ved sjovt nok godt hvad jeg taler om...


  • #36   14. nov 2011 Cody.

    Du har ret. Men at han for fat i et større batteri med flere ampere-timer, vil bare koste ham flere penge, og ombygning, nyt kabeltræk og jeg skal komme efter dig. Men ja, det er klart. Jo flere ampere batteriet kan levere kontinuerligt, og jo mere strøm generatoren kan lade med des bedre. Og Dan J, typisk så passer generatorerne over fra diesel til benzinbiler. Undersøg det! smiley


  • #37   14. nov 2011 Så i bund og grund sidder vi alle 3 og siger det samme? smiley

    HAR DU PENGE! KØB ET STØRRE BATTERI! OPTIMA FTW!


  • #38   14. nov 2011 Ja, og jeg i Industri. Og jeg har også rodet med autostereo og autoelektro i 10 år. Læst mange bøger, prøvet mange ting osv. Så du skal ikke komme og kalde mig inkompetent, og sige at ohms lov ikke gælder i 12V systemer, for så er det da godtnok dig selv der er inkompetent.

  • #39   14. nov 2011 Omhs lov gælder da ligenøjagtig på DC-systemer?

  • #40   14. nov 2011 jeg har allerede 1 optima red top batteri i som skrevet helt øverst men er det så bare jeg skal have en generator fra en diesel og så skal jeg have et nyt laderelæ og så skulle den være der?

  • #41   14. nov 2011 på DC og lavspændings **

  • #42   14. nov 2011 glem nu det laderelæ Dan. Det har ikke noget med det at gøre

  • #43   14. nov 2011
    OO==[][]==OO 4ever !

    Har jeg noget sted skrevet at ohms lov ikke gælder? I så fald så vis mig hvor... Hvis ikke så hold dine påstande for dig selv...

    Og nu har jeg læst en hel del indlæg fra dig... og at du har haft med bilstereo at gøre i 10 år skal da nok passe... Du har bare ikke lært ret meget om det så...


  • #44   14. nov 2011 jamen hvad er grunden til den ikke kommer over 13.7 i motor rummet så? jeg vil gerne have den op på de 14.4?

  • #45   14. nov 2011 Find en generator der kan lade med 90-120A. Opgrader kablerne så du kommer under 1% spændingsfald ved MAX belastning, og sørg for guds skyld for at forbindelserne er rene som jomfruer!

  • #46   14. nov 2011 Det er din generator der ikke kan lade ordenligt mere, eller fordi at dit batteri i motorrummer ikke dur mere, og ikke vil tage imod spænding.

  • #47   14. nov 2011 OO==[][]==OO 4ever !

    PS: Mente at jeg vidste hvad jeg snakkede om når jeg sagde at elektrikere var de værste til at give råd om bilstereo... Lad nu være med at hidse dig unødigt op...


  • #48   14. nov 2011 Du tænker belastning, effekt, spænding og strøm... Det er fint til en vis grænse... Og ja kondensatoren vil MÅSKE forhindre blinkende lygter osv... men for at være effektiv til hans setup kræver det 4-5 farad... og effektive kondensatorer med den kapacitet = mange penge... Og manglende kondensator er ikke problemet... Problemet er en elendig strømbank...

  • #49   14. nov 2011 dan J

    Du kommer aldrig op på 14,4... Jo måske i en fabriksny bil uden ekstra udstyr... men 13,7 er faktisk ganske fint for en ældre bil...


  • #50   14. nov 2011 jamen hvis jeg ikke kommer op på 14.4 vil jeg jo aldrig kunne få max ydelsen af min forstærker? da der står i manualen ved 14.4 = x antal watt som er det vildeste den kan yde

  • #51   14. nov 2011 OO==[][]==OO 4ever !

    Kors i hel... Tag en tudekiks og Få det overstået... Jeg har haft med bilstereo at gøre på konkurrenceplan de sidste 6 år... jeg har SET og ERFARET min viden om bilstereo... du arbejder ud fra din teoribog... og det er DER elektrikere ofte fejler... De tror kun på deres teori.. (Som ikke fejler noget men ofte bruger elektrikere den forkert når der er tale om bilstereo...) PS: Har på intet tidspunkt været uenig i dine konklusioner i denne diskution... så tag og slap af bassemand...


  • #52   14. nov 2011 Tag en kiks. Sådan er det bare. Ellers må du tage en seperat generator og plante i bagagerummet og lade med. GL

  • #53   14. nov 2011 dan J

    Nej det er meget få der kommer derop... Du vil dog ikke opleve nogen reel forskel alligevel i lyden...


  • #54   14. nov 2011 Anders O

    Nej selv med dyre effektive ladere sat til er der stort set ingen af mine deltagere der kommer helt op på 14,4 V


  • #55   14. nov 2011 Nej. Samme med 230V. Den dag du kan gå ud og måle PRÆÆÆCIIIIISS 230.000000000000V i en stikkontakt med en netfrekvens der ikke overskrider 0.0X Hz i i tab, så siger du lige til. Samme princip her!

  • #56   14. nov 2011 Jeg arbejder sku da ikke ud fra nogen teoribog. Hvor står dét lige henne? Jeg har bare kommet med eksempler på formler for beregning af spændingsfald på kabler. Køb en Brenderup trailer, fyld den med Optima Yellow eller Blue Top, og parallelforbind hele lortet (med forbehold for spændingsfald). Så oplever du ihvertfald ingen store spændingsfald;-)

  • #57   14. nov 2011 Når engang du får styr på din spænding, så kan du gå ud og invistere i et par Helix Power Stations og et læs kondensatore, dem kan du justere op til 14,4 V og derved få de volt du ønsker også selv om bilen kun levere 13V.

    http://www.audiotec-fischer.com/482.html?&L=
    http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1340125


  • #58   14. nov 2011 Lars S

    Pænt dyr løsning alligevel...


  • #59   16. nov 2011 hvis du bor i nordsjællands området har jeg tilbudt dig en gang at hjælpe dig med opsætning af anlægget. og siger det samme som sidst spændingsfaldet kan skyldes : det er din stel eller plus der er dårlig og en masse andet. hør på cody han ved hvad han snakker om.. dog vil jeg sige at de erfaringer jeg har haft med generatore er at den jeg havde gav en 13.6volt og da jeg skiftede gik den til 14.5. men snakkede med en generator nørd og han sagde at der var forskel fra generator til generator. men igen din generator kan kun være et problem her hvis den ikke lader dine batterier op. så smid dine batterier til opladning og prøv igen med fuldt opladte batterier har du samme spændingsfald kan du helt udelukke din generator. ellers kan du få testet din generator for en skilling hos en mekaniker så kan du se om den fejler noget. det samme med batterier.. lars J. jeps jeg kan skrive under på det virker, men ja det en dyr løsning:-) og behøves langt fra til det setup

  • #60   16. nov 2011 jeg kommer fra lolland falster området og ja jeg ved at der er forskel fra generator til generator for kan bla nævne min gamle golf da jeg satte ny generator på der kom der meget mere smæk i mit anlæg og jeg tror næsten det er samme problem her da jeg har været nede hos carsound osv osv og der er ingen der har kunne finde fejlen på det :S så tror det er min generator der ikke lader nok den lader jo kun med 75a og bare min ene forstærker bruger jo langt over de 75a i strøm og derfor tror jeg ikke mine batterier kan nå at lade op igen

  • #61   16. nov 2011 hvis der er i din accent så kunne du evt få lavet et ny belagt til servopumpen som kan holde endnu en generator og så bruge tid på at finde en ny rem der kan passe. min kami lavede et beslag på sin golf. bilen var uden servo men ophængshullerne var der så det var bare beslag og på med en generator.


  • #62   16. nov 2011 du kan også foprstærke stel og plus banen på din generator. det burde give lidt også

  • #63   16. nov 2011 nu er den godt nok uden servo men der kommer snart servo i den da jeg har det liggende til den det skal bare sættes på og men tror stadig der er plads til jeg kan lade et ophæng til det hvis det endelig er men tror dog hellere jeg vil købe en større generator jeg kan bare finde en på en hugger som der passer på fra en diesel af som lader med de 120a eller hvor meget de nu lader med det er nok lidt lettere tror jeg

  • #64   16. nov 2011 ved at min vento TD´er ladet omkring 90amp med ny generator

  • #65   16. nov 2011 ja det er også bedre end det min lader smiley

  • #66   16. nov 2011 jamen sådan som du skriver det at hvis carsound har tjekket dine kabler og resten af opsætningen.. og ikke kunne finde en fejl så vil jeg anbefale dig at få din generator målt først og derefter batterierne tjekket. det er nok det bedste bud jeg kan komme med. for om den lader med 75amp eller 90. er anlægget ligeglad med så længe dine batterier ikke er klappet sammen eller er flade for strøm.. men vil da anbefale at smide en 90 er på alligevel. de koster jo ikke alverden så nogen..

  • #67   16. nov 2011 Måler du de 13,7V ved belastning? Altså er det den spænding du måler over batteriet, når anlægget spiller?

  • #68   17. nov 2011 når jeg bare måler ude i motor rummet og anlægget ikke spiller står den på 13.7v og når jeg så skruer helt op for anlægget så ryger den ned på omkring de 11v og det er fuldstændig det samme når jeg måler på forstærkerne bag i

  • #69   17. nov 2011 det lyder altså som om et af dine batterier er klappet sammen. eller din generator ikke lader dine batterier nok op.. såfremt igen at dine forbindelser er i orden.. prøv nu at lade dine batterier helt op i en lader og se om det virker. og få målt din generator eller bare køb en ny..

  • #70   17. nov 2011 har du tjekket at dine stelfrobindelser sidder rigtigt. jeg mener ikke i den forstand om du har slebet. osv. men i den forstand at de skal sidde på karros altså der vor du sætter dem skal være direkte på karros. altså akrempelhvis havde jeg en med samme problem og alt var i orden sagde han. da jeg tjekkede stelforbindelsen var der da også slebet og det hele . problemet var bare at han have sat den på den gevindstang der sad til at holde reservehjulet. og den plade var kun punktsvejst tre steder på selve karrossen. så det gjorde det jo til en dårlig forbindelse.

  • #71   17. nov 2011 samme problem kan man risikere at få hvis man har sat den som mange gør ved selen.. i min var der ikke nogle steder jeg kunne sætte den ordentligt så jeg har fuldsvjst plade i bunden lige mellem batterierne. men det var nu mest for at ha så korte kabler som muligt og fordi jeg køre et noget større setup uden sikringer osv for at minimere tab.

  • #72   17. nov 2011 ja jeg har sat det der hvor selerne sidder fast og det er der, der er den bedste forbindelse på min bil og der er slebet osv og jeg har lige målt på batteriet i motor rummet også og der taber den de samme i volt som hvis jeg måler på mine forstærkere så jeg er næsten helt 100% på at det er generatoren der ikke når at lade nok for når jeg skruer op for anlægget dropper den fra 13.7v til 11v nogen gange 10.9 og det er hvor den måles i motor rummet

  • #73   17. nov 2011 Prøv lige at mål spændingen over din generator. I min egen bil har jeg opgraderet kablerne fra generatoren til 50mm2, hvilket gav næsten 1,4V ekstra over batteriet, ved belastning...

  • #74   17. nov 2011 vil jeg prøve altså du mener direkte på generatoren jeg skal måle ik?

  • #75   17. nov 2011 Det foreslog jeg allerede helt tilbage i starten af tråden...

  • #76   17. nov 2011 Ja, altså den er stellet via karossen, og så har den en positiv. Så mål på udgangen fra den, typisk via en fastskruet bolt.
    Hvis der er normal spænding at måle her, skal der måles spændings-fald for hvert "link", men start med at få be/afkræftet det...


  • #77   17. nov 2011 ok vil jeg lige prøve engang

    OO==[][]==OO 4ever !

    sorry hvis jeg ikke lige har lagt mærke til det jeg vil ihvertfald da prøve de ting i nævner for at få lortet til at spille jeg har haft problemer med det i 2 års tid nu og det er satme ikke let for mig jeg har købt og købt og atter købt ting som der er blevet nævnt for det skulle komme til at spille ordenligt jeg fik afvide til at starte med jeg skulle have større kabler så købte jeg 50mm2 til hele bilen og derefter 3 batterier som blev nævnt osv osv det spiller stadig ikke som det skal og dropper i volt osv så jeg prøver at gøre som der bliver sagt


  • #78   18. nov 2011 hvis du ikke har skillerelæ på vil den droppe i volt ligemeget vo du måler henne da alle batterierne køre sammen. og jeg tror godt din generator kan ha brændt et kul. så den ikke lader batterierne op og med ikke opladte batterier vil du ha samme problem. det jo ikke din generator der sørger for at holde din volt oppe på anlægget det er din batterikapacitet din generator sørger bare for at levere strømmen til dine batterier. hvis den ikke gør det vil du køre med flade batterier og derved vil din volt falde. hvis den stadig dropper når du har skiftet generator og du har ladt dine batterier op så har du et sammenklappet batteri i flokken.. hvilken kan være meget sandsynligt da de ikke har så godt af at blive afladt hele tiden og ikke blive opladt ordentligt.. men jeg skal måske til lolland her i december så kunne jeg måske stikke hovedet ind forbi.. til en kold:-)

  • #79   18. nov 2011 kunne være lækkert smiley men tror ikke nogen af mine batterier er klappet sammen for når jeg måler på batterierne når de ikke er sat til står der 12.7v mener jeg når jeg måler dem

  • #80   19. nov 2011 de kan sagtens være klappet sammen alligevel. smiley men det kan jeg ikke måle men det kan nogle mekanikere eller elektromekaniker. det derfor jeg siger prøv at lad dem helt op og så prøv først med et af gangen hvis den kun dropper på det ene af batterierne har du fundet batteriet der fejler.. altså et af gangen og derefter to og sørg for at du får testet alle fire igennem..

Kommentér på:
volt drop stort anlæg

Annonce