{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

ang kæmpe baskasser i bagagerummet {{forumTopicSubject}}

nu har jeg siddet og kigget lidt fotoalbums igennem. De fleste gds projekter ender i en kasse på 2x2 meter(eller der omkring) Det må da være røvirriterende at man ikke kan ha noget i sit bagagerum?! Og hvorfor er det altid totalt overdrevet med 2x12"? Jeg er selv igang med at opgradere anlægget i bmw`en. Jeg har valgt 2 titanium 8" enheder på 150 watt rms. Standard sidder der to 5.25 " enheder i, og det spiller bare kanon.. Er det virkelig nødvendigt med 2x12"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang kæmpe baskasser i bagagerummet
  • #1   20. nov 2011 hehe. Men stadigvæk..

• #2   20. nov 2011 Det er jo et spørgsmål om hvad man er til, personligt kører jeg med en enkelt 12" på 1000W RMS, spændt efter en ordenlig forstærker. Det syntes jeg fungerer og leverer det tryk, jeg vil have.

• #4   20. nov 2011 Tæker du på sån et som mit? smiley

Min saxo har i forvejen ingen plads smiley så what the heck?!
    Man behøves jo ik 2x12"

• #5   20. nov 2011 Det kommer sq da an på hvor meget man går op i det?
    har bagsæder i min bil, og handler ikke 40 kasser øl/vand ind ved grænsen, jeg kan nemt undvære pladsen, i bagagerummet, fordi jeg syntes mit anlæg betyder mere,
    lige som at jeg intet har i mod at min bil skraber på med maven, fordi den er så lav, fuck komfort, min bil/kommende biler skal være lave.
    det er en smagssag smiley

• #6   20. nov 2011 Mikkel . | VAG | .

Word smiley

• #7   20. nov 2011 Dennis H

Stort lydtryk kræver store kasser... Desværre... God lyd kræver ikke store kasser... Det er der folk ofte tager fejl... 2 stk 12" vælger man ikke for at få god lyd... det vælger man kun fordi man vil kunne spille højt samtidig... ellers er 1 stk 8 - 10" alt rigeligt for at gengive bassen i musikken... Så det hele afhænger af hvor meget power man vil have på... Jo højere lydtryk du vil have jo større og jo flere enheder skal du bruge...

(Dette gælder kun hvis det er med musik man vil spille højt... For at opnå superhøjt lydtryk i db-drag f.eks. er det helt anden teori der skal i brug... Der kanj man nemlig ofte se små kasser der spiller sygt højt... )

• #8   20. nov 2011 Hvis jeg havde råd, røg mine bagsæder ud og så kørte jeg med 4 stk. 18 tommer!!! smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=l5PMKpTGBDc

• #9   20. nov 2011 ja det er vel en smagssag. Jeg er nok blevet så gammel, at jeg gerne vil ha plads i bagagerummet. Jeg gider alligevel ikk høre mega høj musik. Så det standard anlæg jeg har er fint. Bortset fra subben..

• #10   20. nov 2011 Så ska du helt sikkert, ha noget der spiller godt og rent smiley så kræver det jo ik store ombygninger osv.... Og ja det er en smagssag smiley og hvor kræsen man er.

• #11   20. nov 2011 Dennis H

Og i et tilfælde som dit jamen der er det jo ikke nødvendigt med dobbelt 12" subwoofer, i kæmpe kabinet... Det hele handler om hvad man ønsker ud af sit anlæg... F.eks. har jeg 1 år haft fjernet bagsæderne i bilen for at få plads til en kæmpe subkasse... Men skulle jeg nu bygge et anlæg til EMMA... så var det en helt anden vej jeg ville gå...

• #12   20. nov 2011 mikkel, der synes jeg så også at komforten skal være i top. Jeg nyder hvergang jeg kører i min. Man sidder som i sofaen i stuen. Du kan ikke mærke ujævnheder i vejen, selvom der er gevind på. Ja jeg er sgu nok blevet gammel..

• #13   20. nov 2011 cody, præcis. Jeg vil bare ha nogenlunde bas tryk, men klar lyd. Så det er nok vejen at gå.

• #14   20. nov 2011 Og jeg gider heller ikke man kan høre det udenfor bilen. Hader når brian kommer kørende og han nummerplade er ved at falde af.. Det skal bare lyde godt inde i bilen. Os når jeg ser film (dolby) smiley

• #15   20. nov 2011 Dennis H gaaaamle dreeng
    ja det kommer jeg nu nok også til en dag, men lige nu, nyder jeg sq min bil smiley

• #16   20. nov 2011 Sådan! smiley

• #17   20. nov 2011 Hader når brian kommer kørende og han nummerplade er ved at falde af..

det var da hårdt sagt mod unge folk som mig xD

• #18   20. nov 2011 Det handler lige præcis om at prioritere.. Kører selv rundt med et kabinet på 322 liter så der er nada bagagerumsplads, men det spiller højt smiley

Men det skal selvfølgelig siges at man sagtens kan få god bass i bilen der næsten ingenting fylder. En BMW er bare en skod bil at få tryk ind i kabinen på med "normale kabinetter"..

• #19   20. nov 2011 Mikkel . | VAG | .

Hva med noget dæmpning ? så for du også mere tryk i kabinen smiley

• #20   20. nov 2011 Bjarke, ja præcis, for der er bare lukket fra bagagerummet og ind i kabinen. MEN dog er der kanaler oppe i hattehylden. Så der kan sagtens komme tryk. Self ikk noget vildt. Undskyld mikkel, men så sæt noget gummislange på bagsiden af nummerpladen, så det ikke skramler smiley

• #21   20. nov 2011 Bjarke L
    Det kommer sq også en dag, meeeen er lige pt på su, så mit bilbyggeri er sat på pause, men efter ferien er der fast arbejde/lære plads, så skal anlæget nusses færdigt, og så skal der dæmpes (:

• #22   20. nov 2011 Haha min nummerplade rasler dog ikke smiley
    har ikke sub i min bil endnu, da jeg lige skal have skiftet nogle signalkabler ud først og så har jeg heller ikke for meget tid, (efter skole og arbejde er det sq for sent/koldt)
    så lige pt køre jeg kun med højtaler i dørsiderne, og har sat dem til at spille lidt bas, og de gør så at mine håndag uden på bilen rasler (:

• #23   20. nov 2011 Hahahaha.. Kender det alt for godt..

• #24   20. nov 2011 Dennis.. så en opbygning på nettet en gang hvor man havde lavet et 4. ordens båndpass (et kabinet hvor trykket udelukkende kommer ud igennem porten) hvor de så med en slags flexrør havde kørt porten op igennem de kanaler som du snakker om..

• #25   20. nov 2011 Præcis, samme som standard kassen. Bare en opgradering..

• #26   21. nov 2011 er der nogle grundt til at havde
    "Komplet Kerscher bodykit. Sorte diode baglygter. 4 røvhuller. "
    monteret på sin bil?
    nej enlig ikke mer der jo meget fedt...
    har ikke det vilde anlæg i min vogn men nå jeg få montere jeg samtidig anhængertræk så kan jeg stadig havde noget med hvis det sku være nødvendigt

Kommentér på:
ang kæmpe baskasser i bagagerummet

Annonce