{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.144 visninger | Oprettet:

Diskant montering !? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har købt mig et sæt JBL diskant enheder, af mærket GTO328 Grand Touring series..

Kan de kobles direkte på min forstærker eller skal jeg bare bruge de stik der sad i de standard diskanter fra Blaupunkt ?

Bilen er en golf 2 1,6 TD, følgende setup:

JBL GTO 6527 front højtalere
JBL T595 6*9 højtalere.
1* JBL 10 1000w sub.
JBL GTO 755.6 6 kanals forstærker
Calibre kondensator

Det eneste der ikke er koblet til er fronthøjtalerne, men de skal kobles til inden for de næste par uger.. smiley

Skal jeg bruge stikkene fra de standard diskantenheder eller trække kabler om til bagi hvor forstærkeren er ??

Hurtige svar tak - og ingen flaming af JBL eller lign, søger blot hjælp! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diskant montering !?
  • #1   13. dec 2011 Så diskant højtalere foran + fronthøjtalere er et no go ??

    Og hvordan kan det være ?


  • #2   13. dec 2011 Det kan du godt, du skal bare have et delefilter mellem din diskant. Så den sortere bass og mellemtone fra. smiley

  • #3   13. dec 2011 Man vil normaltvis montere et komponentsæt, sådan et højtaleren i døren er en mellemtone enhed og der så er en diskant dertil. så sidder de for det første til samme delefilter og er bygget til at spille sammen smiley

  • #4   13. dec 2011 spørger nok dumt mere here goes :

    Delefilter ? Hvordan og hvorledes ??

    Og ville det ikke gå at montere de nye diskanter i de gamle diskanters stik så ? smiley


  • #5   13. dec 2011 Orker ikke at forklare dig, hvad der ville være bedwt, for det har flere andre nævnt.

    Men nej, du kan ikke bare bruge dine originale diskantstik, da der på dine originale diskanter sidder et lille påloddet "delefilter", hvilket du ikke har på de nye. Så du skal bruge et delefilter.


  • #6   13. dec 2011 betal en prof for at montere for det bliver da frygteligt dyrt hvis du smadrer dine diskanter ved at smide alle frekvenser ind i dem, fordi du ikke lige har sat dig ind i hvordan et delefilter fungere smiley

  • #7   13. dec 2011 Du kan ikke bare købe et sæt diskanter og koble til de højtalere du har i døren da de er 2-vejs og har en diskant indbygget i midten.
    Du skal have købt et komponentsæt hvor højtaleren, altså mellemtonen, og diskanten er adskilt og hvor du så montere diskanten et andet sted.


  • #8   13. dec 2011 Simon - Det havde jeg nu heller ikke tænkt mig at gøre overhovedet!?

    Jeg spørger blot om hjælp til montering, da der intet står nogle som helst steder, og jeg er ret ny på området.. smiley

    Er der nogen der kan linke til sådan et delefilter jeg skal bruge ?

    Eller skal jeg bare droppe de skide diskanter ??


  • #9   13. dec 2011 Delefiltere er ikke bare til at købe løse.
    Tror det her er det bedste du kan finde uden at købe et helt komponentsæt:
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=6179399814&n=-2035763586&pn=-2035753680
    husk du skal bruge 2.. 1 til hver side.
    Men som de andre siger, så vil det slet ikke spille godt når du har en coaxil højtalere siddende i døren med diskant.


  • #10   13. dec 2011 Så det bedste ville være at køre ned og få pengene igen for diskanterne ?

    Det er heller ikke 100% at dem i dørene kommer i, det er kun hvis de kan sidde der uden at skulle købe nye dørsider..


  • #11   13. dec 2011 Jeg vil anbefale du får pengene tilbage og køber et komponentsæt.
    Og du SKAL have højtalere i dørene foran. Du kan ikke nøjes med diskanter.
    Diskanterne spiller de meget fine toner, og kan slet ikke sammenlignes med en højtaler, da en diskant slet ikke kan spille højt. De er ligesom en hjælpende hånd til din højtalere som klarer de fine toner, mens højtaleren klarer resten.


  • #12   13. dec 2011 Altså hvis jeg var dig ville jeg købe et komplet komponentsæt istedet for det der...

  • #13   13. dec 2011 Nu siger i komponent sæt.. så tænker jeg straks, forhøjtalere + diskant ? Men er det bare diskant + delefilter ?

    Så smutter jeg sgu ned med dem igen, de små 6x9 kan også fint klare det.. savner bare noget mere klar lyd i hele bilen og ikke kun bagi smiley


  • #14   13. dec 2011 Et komponentsæt består af mellemtone, altså højtaler, diskant og delefilter som deler lyden ud til højtaleren og diskanten.
    Der følger en højtaler med i et komponentsæt da den er uden diskant, modsat en alm. 2-vejs højtaler som er med diskant og kobler du en løs diskant sammen med sådan en 2-vejs højtaler så vil det ikke lyde særlig godt.


  • #15   13. dec 2011 Men er der ikke normalt fronthøjtalere i en G2? Enten i instrumentbordet eller nede i sparkepanelerne?

  • #16   13. dec 2011 Så dropper jeg diskanten, for gider ikke bruge penge på noget jeg allerede har smiley

    Der sidder en diskant oppe i instrumentbrættet, men nede i sparkepanelet er der kun en skuffe pt, der jeg håber på at få monteret de fronthøjtalere smiley


  • #17   13. dec 2011 Mikkel p - Så jeg gør det rigtige i at smide diskanten tilbage, og så bare bruge fronthøjtaleren ? smiley

  • #18   13. dec 2011 Mikkel P, jeg mente selvfølgelig de højeste toner.. Min fejl.. Man er sku ikke så kvik som man plejer når man ligger hjemme med influenza.

  • #19   13. dec 2011 okay, så ryger de tilbage, kan godt undvære det komponent, når jeg "kun" får en diskant ud af det..

    De andre spillede rigeligt i en G3, så mon ikke de også gør det i en G2 med en bedre radio smiley

    tak for hjælpen! Så ved jeg da hvad jeg skal gøre smiley


  • #20   13. dec 2011 Jeg går ikke efter at stille op til konkurencer.. Jeg vil bare have bedre lyd, og bruge det jeg har, når jeg ved det fungerer, fremfor at sælge det og bruge endnu flere penge på det ?

    Og ja, hvorfor sælge 2 højtalere og købe nogle nye, for at få en diskant for sig selv ?

    Som sætter ser ud med coaxial, så er der jo diskant i, så er der jo ingen grund til at købe en for sig selv IMO, da slet ikke når der koster flere tusinde kroner..

    Men tak for hjælpen, diskanten ryger tilbage og så må vi se om det kan spille ordentligt uden..


  • #21   13. dec 2011 Som Mikkel P siger så forstår du ikke rigtig hvilken forskel et komponentsæt gør kontra coaxial højtalere. Du får en meget, meget bedre lyd fra et komponentsæt. Du kan ikke bare sige du "kun" får en diskant ud af det. Hele lydoplevelsen bliver markant bedre.
    Og når man stiller op til konkurrence er det bassen som er afgørende og ikke højtalerne.


  • #22   13. dec 2011 Mikkel P - tag nu lige en slapper, dommerne i EMMA lytter til alle biler og kommer med gode råd smiley

  • #23   13. dec 2011 Hold da kæft jeg skal love dig for du tog det hårdt Mikkel..

    Jeg skrev aldrig at du siger jeg skal stille op til konkurrencer ? Hvor ser du det ? Jeg siger bare det ikke er det jeg går efter ?

    GTO = lort ? Hvad baserer du den påstand på ? Man kan tydeligt høre du ikke er fan af JBL, og fred være med det, men så burde du slet ikke begynde at svine det til uden grund ?

    Jaja kald mig brian fordi jeg gerne vil have ordentlig lyd i min bil..

    Fortsat god dag - tråden ses som afsluttet fra min side, da jeg har fået mine svar smiley
    Hvis du vil fortsætte mikkel P så be my guest..


  • #25   13. dec 2011 Mikkel P - Jeg hentyder ABSOLUT ingen steder til at DU vil have mig til konkurrence !? Jeg vidste slet ikke at du var en der gik til det !?

    Jeg forklarer bare hvad mit mål er, og hvad jeg ikke gider gå efter!

    Og nej så får jeg aldrig lyd, men totalt skod dårlig lyd, og det er mig der skal leve med det..

    JESUS KRISTUS!

    Jeg havde ikke længe besluttet mig, jeg gider bare ikke gå ud og købe en masse andet når det jeg har fint kan klare mit behov, SOM IKKE ER ANDET END AT HAVE BEDRE LYD I BILEN!!!!!! Jeg tog til autosuper i Skive, fik pengene igen, og han gav mig det råd, at jeg kunne købe en lille diskant og sætte oppe i toppen som mange andre gør ved a-stolpen, og det skulle kunne gøre det..

    Men ja, enig med Leo..


  • #26   13. dec 2011 Jeg HAR lyttet, og taget til mig at jeg ikke skal have diskanter når jeg har coaxial smiley ?

    At jeg så IKKE vælger at sælge coaxail og købe et komponentsæt gør jeg af flere årsager..

    Ham jeg snakker med ved en hel del om anlæg så han ved hvad han snakker om - desuden har jeg set utallige opbygninger af anlæg der er lavet med en lille diskant oppe ved a-stolpen smiley


  • #28   13. dec 2011 Har jo de Coaxial liggende så de ryger i smiley

    Men så har jeg misforstået noget, troede det var REN diskant der sad oppe i toppen af brættet i en G2'er, det er så åbenbart en coaxial så vidt jeg kan forstå ?? Den bliver siddende, og nede i sparkepanelet / sidepanelet i dørsiden, kommer der en coaxial ned og sidde, mens dem oppe i toppen af brættet bliver siddende smiley

    Takker for rådet! Mon ik det også er det jeg gør når pengene kommer til det..


  • #34   16. dec 2011 min far er klogere end din mor smiley

Kommentér på:
Diskant montering !?

Annonce