{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Støj, men hvor fra? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Er kommet frem til et underligt problem, som jeg håber i kan være med til at løse.

Jeg har støj/susen og generator støj på frontsættet selvom jeg har pillet højttaler kablerne ud af forstærkeren og ingen HU sat til eller forstærkere tændt.

Delefiltrene har jeg haft mistænkt, da det ene ligger inde ved siden af motorstyring osv, men synes ikke det hjalp at sætte det lidt væk derfra.

Nogen snakker om mit leje i generatoren? Er der en måde det kan tjekkes på?

Har desuden også støj på HU hvis jeg eks skifter sang på en cd, selvom bilen er slukket.

Håber der er nogen af jer som har lidt forslag til hvad det kan skyldes, da jeg er på bar bund her.

Mvh Dan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj, men hvor fra?
  • #1   15. dec 2011 Det skulle jo ikke være generator problemer når den os gør det når motoren er slukket. Har du en gammel HU til at ligge så prøv at sæt den i og se om det er det samme...

  • #2   15. dec 2011 Hvor lang er din stel kabel til forstærker..

  • #3   15. dec 2011 har prøvet med anden HU, men når problemet er der UDEN HU og højttaler kablerne ikke engang sidder i forstærkeren, så ligger problemet ihvertfald ikke der.

    Tror grunden til støj fra HU er bare en forstærkning af den støj som allerede er der, eller også er det støj fra den gamle audison.

    stel er vel 30cm, men det har intet at sige på det problem heller. Har monteret mange anlæg efterhånden, og generelle støj eller generator problemer har jeg haft løst, men det her kan jeg ikke lige hitte ud af.


  • #5   15. dec 2011 Jeg har 2 batterier i. Yellowtop til anlæg. og begge har fået 50 kvadrat stel, og yes der er slebet til rent metal osv.. Har desuden målt modstand i til komponentsættet, og der er 3,9ohm så den er også god nok.

  • #6   15. dec 2011 Defekt leje i generatoren, kan godt lave den lyd. Har jeg været udsat for et par gange. Prøv at tage v-rem af hurtigt og start bilen op og lyt, ikke for længe vis vndpumpen er trukket af v-rem smiley

  • #7   15. dec 2011 Vandpumpen*

  • #8   15. dec 2011 Fandt fejlen!!! Delefilteret kan ikke tåle at ligge for tæt på motorstyringen og div andre kabler, så efter jeg fik sat det helt op under instrumentbordet, og langt væk fra elektronikken stoppede det smiley Har aldrig oplevet et delefilter var problemet!

  • #9   16. dec 2011 Lyder sjovt det var det men hva bare det virker nu smiley

    Har selv haft problemer med generator støj kunne ikke finde problemet nye kabler 2 gang så prøvede jeg at kotte stel kabel ned til 20 cm så var det støj væk.



Kommentér på:
Støj, men hvor fra?

Annonce