{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

pre-out. Hvad er smartest? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg.

Jeg skal til at have anlæg i bilen igen, og er nu ved at finde ud af hvordan jeg kan gøre det på den smarteste måde.

Jeg har en 4 kanals forstærker og en monoblok jeg vil have koblet på den eksisterende radio. Dette vil jeg gøre med en SLi-4 fra audison.

Men hvordan kan jeg splitte ud fra 4 phonostik til 6 stik på den smarteste måde?

Vil det være at sætte en y-splitter på front og rear. og så køre signalet direkte til monoblokken, så den får det oprindelige signal der skulle til rear?

ELLER! vil dette slet ikke fungere? jeg vil helst beholde den radio der er i, for den har bluetooth og ratbetjening, og passer super godt til interiøret. Eller skal jeg ud og købe en HU med 3 udgange til front, rear og sub. + et kabel der gør den få strøm fra can-bus stikket.

Håber nogen kan hjælpe mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pre-out. Hvad er smartest?
  • #1   24. jan 2012 sli 4 er en fin ting. mange forstærker har 1 sæt output som du kan bruge til forstærken til sub... kan anbefale du smider en parrot mi9200 på før sli´en så har du også håndfri telefon. usb.ipod. aux. SD og BT-streaming. hvis ikke din org har det... ellers så laver audison srx og lrx serien den serie behøves phono. da der følger et high-low inpurt stik med til den. og så er der phono output på det stik også. ved det for har begge serier liggende

• #2   24. jan 2012 Ketil. Tak for input smiley

Men min radio har netop alt det som BT-streaming osv. plus stemmestyring af alle bilens funktioner osv. Og da jeg blot vil ha´ opgraderet anlæget så der kommer bedre lyd og mere gang i den så jeg SLI-4 Som en fed mulighed.

Jeg har allerede en 4 kanals forstærker + monoblok. Men jeg er dog ikke sikker på om nogen af dem har pre-out i sig.

Der er tale om en Power acoustik monoblok og så en Monacor forstærker, som jeg har haft liggende længe.

Har lige bestilt sub, og det blev så en Pioneer TS-W2501D4 pga. den kan give lyd fra sig, og fylder ikke meget i et 17L kabinet. Vil senere hen opgradere de resterende højtalere i bilen til nogle fra Pioneers E serie.

• #3   24. jan 2012 Du kan ikke splitte den yderligere.. Det er også det som er problemet med at køre med sådan en.. Du får delt kanalerne op men aldrig decideret sorteret frekvenserne osv..

Har selv haft sådan en og kørte med det sådan..

Front og sub delte samme kanal..

Rear og hattehylde delte samme kanal..

Og så er det bare om at justere fra forstærkeren..

• #4   24. jan 2012 Henrik T:
    Du skal dog vide at du ikke forbedre lyden med sådan en... Det er stort set umuligt at forbedre lyden efter HU'en..

Så hvis du decideret vil have bedre lyd skal du have en hu..

Det gode ved audisonen er at du har 0 støj osv.. Det var ihvertfald derfor jeg skiftede til den, og efter det slap jeg for støj og synes anlægget spillede meget bedre end hvad den gjorde med andre omformere smiley

• #5   24. jan 2012 Emre. Altså man kan sige, det som jeg søger er at jeg bare kan få mere lyd ud end med de std. højtalere som der er i. De taber pusten ret hurtigt, men ellers er lyden faktisk god i bilen std.

Var det ikke noget med du ville sende billeder af den SLI-4 så jeg måske sku købe den af dig? smiley

• #6   24. jan 2012 man kan jo dele på ens forstærkere

• #7   24. jan 2012 Ja frekvens deler man jo bare op på forstærkerne. Så det er intet problem.

Det der skræmmer mig lidt hvis der skal nu HU til. er at jeg selv skal igang med at bygge den originale radio ramme om, så den passer til 1 din. Så der skal spartles og gøres en masse for at det bliver nogenlunde pænt. Udover det så koster en radio med de funktioner som min nuværende har med BT streaming og parrot mere end jeg lige har tænkt at ofre på det. Udover det skal det også kunne styres via. ratbetjening, så der skal nogle omformere på.

Det er et lidt større projekt så smiley men alt er vel muligt

• #8   24. jan 2012 du kan få en ramme til din biler jeg ret sikker på... men en løsning med SLI er ikke dum... ikke den mest optimale måde men en rigtig fin mellem vej der helt sikkert ville give dig hvad du ønsker

• #9   24. jan 2012 Ja det kan man, men køn er den ikke! Derfor vil jeg selv lave en, for dem man kan købe ligner noget fra et rumskib smiley

Kommentér på:
pre-out. Hvad er smartest?

Annonce