Delefilter virker ikke? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige sat et Rainbow SAX265.20 komponentsæt i bilen, det er sat direkte til HU (Pioneer DEH-3300UB) uden forstærker.
Problemet er at når jeg afspiller noget musik spiller både diskanten og bashøjttaleren i alle frekvenser, nærmest som fuldtonehøjttalere (når jeg fx holder hænderne for diskanterne, kan jeg stadig høre høje lyde fra bashøjttaleren). Desuden er der nærmest ingen bas, og diskanterne skratter en smule når de prøver på at spille bas.
Der er trukket kabler fra HU ud til input på delefiltrene, og kabler fra "tweeter" til diskanten, og kabler fra "subwoofer" til bashøjttaleren. Jeg har tjekket om alle +/- sidder rigtigt.
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 898
nov 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
maj 2005
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 738
find din manual, der står præcist hvad konfigurationerne gør ved din diskanter.
nov 2008
Det eneste der står ved "A" er "Factory default: Audiophile sound + fast bass", og ved "B" står der at det giver en mere klar lyd, delefilterets frekvensvidde vil blive forstørret, og at det er anbefalet til når diskant og bashøjttaler er langt fra hinanden.
Jeg har dog lige været ude i bilen og prøve at afspille musik med alle de forskellige indstillingsmuligheder, men det ændrer desværre intet. Det hjælper heller ikke at vende om på +/- ved både "tweeter" og "subwoofer"
maj 2005
maj 2005
maj 2005
nov 2008
Problemet er i begge døre. Jeg har prøvet at bytte om på delefiltrene uden held. Jeg har også haft HU ude for at dobbeltjekke +/- fra HU og ud til hver side. Kablerne er trukket fra front left og front right højtallerkabel på HU. Jeg har også haft alle kabler afmonteret, og monteret igen, men delefilteret får stadig ikke delt frekvensen.
Før dette var der std. "pap" komponentsæt i fra fabrikken, og selv dét lød meget bedre med samme radio end dette gør nu (er jo selvfølgelig fordi der er noget galt). Jeg skal også skrue meget mere op for at kunne høre noget.
Men altså, tror jeg vil prøve at afmontere hele sættet igen i morgen, og tjekke alt igen. Det skulle ikke undre mig hvis det bare er en lille bagatel som er skyld i problemerne
maj 2005
Held og lykke med det. Ellers ring til carsound, det kunne jo være at de ville af med et fif. Mon ikke de har hørt om problemet før.
nov 2008
Jeg har dog lige været ude i bilen igen, fik afmonteret det hele og sat det i igen, og prøvede nu bare kun at sætte bashøjttalerne til delefiltrene, men det er det samme igen, de spiller som fuldtonehøjttalere, lige meget hvilke indstillinger jeg vælger på delefiltrene. Jeg har også prøvet at rode lidt rundt med indstillingerne i HU, men heller ingen held der.
Delefilter virker ikke?