{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Aeolus C
Aeolus C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Delefilter virker ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige sat et Rainbow SAX265.20 komponentsæt i bilen, det er sat direkte til HU (Pioneer DEH-3300UB) uden forstærker.

Problemet er at når jeg afspiller noget musik spiller både diskanten og bashøjttaleren i alle frekvenser, nærmest som fuldtonehøjttalere (når jeg fx holder hænderne for diskanterne, kan jeg stadig høre høje lyde fra bashøjttaleren). Desuden er der nærmest ingen bas, og diskanterne skratter en smule når de prøver på at spille bas.

Der er trukket kabler fra HU ud til input på delefiltrene, og kabler fra "tweeter" til diskanten, og kabler fra "subwoofer" til bashøjttaleren. Jeg har tjekket om alle +/- sidder rigtigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Delefilter virker ikke?
  • #1   1. feb 2012 Kan du justere frekvensen i delefilteret? Nogle sidder der dip switche eller drejekontakter i.

• Aeolus C
    Aeolus C Tilmeldt:
    nov 2008

#2   1. feb 2012 Det eneste der er på delefilteret, udover input indgang, tweeter og subwoofer udgang, er 5 pins hvor der står: "soft", "mid", "loud", og "A" og "B". På "mid" og "A" er der sat kabler til med kabelsko.

• #3   1. feb 2012 Har du en manual over delefilteret? Læs den, eller prøv at støve en op. Er rimelig sikker på at du kan ændre i måden hvorpå lyden kommer ud i tweeter og sub med de pins du snakker om.

• #4   1. feb 2012 som Michael t skriver

find din manual, der står præcist hvad konfigurationerne gør ved din diskanter.

• Aeolus C
    Aeolus C Tilmeldt:
    nov 2008

#5   1. feb 2012 Har fundet manualen, og i den står der at "Loud" er til når diskant er udenfor direkte hørevidde så den spiller kraftigere, "Mid" til når diskant er sidder på/i døren, og "Soft" hvis diskant er på stolper eller ved for- og bagrude.
    Det eneste der står ved "A" er "Factory default: Audiophile sound + fast bass", og ved "B" står der at det giver en mere klar lyd, delefilterets frekvensvidde vil blive forstørret, og at det er anbefalet til når diskant og bashøjttaler er langt fra hinanden.

Jeg har dog lige været ude i bilen og prøve at afspille musik med alle de forskellige indstillingsmuligheder, men det ændrer desværre intet. Det hjælper heller ikke at vende om på +/- ved både "tweeter" og "subwoofer"

• #6   1. feb 2012 Plus og minus ændrer kun om din enhed slå indad eller udad. Hvad er det for et delefilter? Har du evt prøvet at kontakte forhandleren? Det kan jo være at der er nogle som har haft samme problem og han muligvis kender et svar på problemet.

• #7   1. feb 2012 Er det samme problem i begge døre? Det kunne jo evt. Være et deffekt delefilter. Er det købt som samlet sæt, eller er delefilter købt for sig?

• #8   1. feb 2012 Går ud fra at du har dobbeltjekket at du har + og - ind på indgangen til delefilteret i rigtig rækkefølge. Ved ikke om det måske kunne skabe et problem, hvis disse evt. Er byttet i den ene side i forhold til den anden. Det var jo en relativt nem fejl at starte med at udelukke.

• Aeolus C
    Aeolus C Tilmeldt:
    nov 2008

#9   1. feb 2012 Det er dette komponentsæt fra Carsound: http://carsound.dk/produkt.asp?id=6024&pk=1&produkt=Rainbow_SAX265.20_-_H%F8jttaler

Problemet er i begge døre. Jeg har prøvet at bytte om på delefiltrene uden held. Jeg har også haft HU ude for at dobbeltjekke +/- fra HU og ud til hver side. Kablerne er trukket fra front left og front right højtallerkabel på HU. Jeg har også haft alle kabler afmonteret, og monteret igen, men delefilteret får stadig ikke delt frekvensen.

Før dette var der std. "pap" komponentsæt i fra fabrikken, og selv dét lød meget bedre med samme radio end dette gør nu (er jo selvfølgelig fordi der er noget galt). Jeg skal også skrue meget mere op for at kunne høre noget.

Men altså, tror jeg vil prøve at afmontere hele sættet igen i morgen, og tjekke alt igen. Det skulle ikke undre mig hvis det bare er en lille bagatel som er skyld i problemerne

• #10   1. feb 2012 Mht. Lydniveau vil det hjælpe at smide en forstærker på dem. Der skal nok lidt mere power bag dem, for at de spiller helt optimalt i forhold til std. Pap højttalere. Du har også meget bedre kontrol over enhederne med forstærkeren foran. Basserne spiller mere kontrolleret. Men det kan jo altid tilføjes.

Held og lykke med det. Ellers ring til carsound, det kunne jo være at de ville af med et fif. Mon ikke de har hørt om problemet før.

• Aeolus C
    Aeolus C Tilmeldt:
    nov 2008

#11   2. feb 2012 Har taget kontakt med Carsound, og de kunne ikke give noget svar, men sagde at jeg var velkommen til at tage ud til dem hvis jeg havde lyst, så de kunne kigge på det.

Jeg har dog lige været ude i bilen igen, fik afmonteret det hele og sat det i igen, og prøvede nu bare kun at sætte bashøjttalerne til delefiltrene, men det er det samme igen, de spiller som fuldtonehøjttalere, lige meget hvilke indstillinger jeg vælger på delefiltrene. Jeg har også prøvet at rode lidt rundt med indstillingerne i HU, men heller ingen held der.

Kommentér på:
Delefilter virker ikke?

Annonce