{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Hjælp til bilanlæg! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en peugeot 206, der vil jeg gerne havde et anlæg i. Men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg montere det!
kender i et hjemmeside eller ligende, som fortæller om hvor dan jeg gør smiley
Men i det hele taget så skal keg havde 2x 6.5" højtaler i siden. Subwoofer og forstærker. Kan i anbefale noget jeg kan købe i Thansen (ved godt hvad i mener om det smiley I må meget gerne sende link.
Prisen ligger på ca 4-5000 kr smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til bilanlæg!
  • #1   5. feb 2012 Det skal siges at jeg også mangler en radio smiley

• #2   5. feb 2012 Søg på youtube. Der er massere af videoer om det

• #4   5. feb 2012 Jeg handler meget med autohifi.dk - grundet deres Audio system, som helt igennem spiller sindsygt godt ! - Men prisen er også derefter !

• #6   5. feb 2012 Tak for svarene smiley
    jeg tror det bliver denne sub http://www.thansen.dk/product.asp?c=6457518239&n=-1292987144&pn=-1290432543
    Højtalerne ved jeg ikke endnu, men hvad er forskellen på disse to slags, og hvad for nogen skal jeg vælge 1 http://www.thansen.dk/product.asp?c=6457518239&n=-1292987144&pn=-1275012744 eller 2 http://www.thansen.dk/product.asp?c=6457518239&n=-1292987144&pn=-1201686686 De skal sidde i døren.
    forstærker må i gerne komme med et forslag. hvad tænkt lidt på denne http://www.thansen.dk/product.asp?c=6457518239&n=1200266496&pn=-1165190864 men jeg ved ikke om den passer til smiley
    Radio havde jeg tænkt på denne http://www.thansen.dk/product.asp?c=6457518239&n=1200266494&pn=-884099729

• #7   5. feb 2012 amen drop nu det bræk du køber i Thansen...

for 5.000kr brugt kan du faktisk få noget ganske fint i brugt marked... hvis det bare er en radio, forstærker, 1 sæt højtalere og en subwoofer så er det ingen problem at holde sig inden for de 5.000kr... JBL GTO kan kun bruges til at straffe ørene... men det gør de også godt...

hvis det SKAL være nyt ville jeg derimod kigge efter Pioneer subwoofer og radio....
    Power Acoustic forstærker og højtalere, ja, der må du selv ud og finde dem du bryder dig om...

Pioneer subwoofer kan du få en 10'' for en 800kr som spiller ganske udemærket til prisen...
    Power Acoustic er ikke et mærke der fokusere på lydkvalitet, men levere noget effekt og er bygget godt til prisen...

og det er jo ved højtalere det bliver svært... for der er så mange forskellige højtalere og det er en jungle at finde rundt i... så derfor er det bedst for dig, og din pengepung, at du tager ud og lytter til en masse forskelligt så du kan drage din egen mening omkring lyden, og så er du også sikker på du får en lyd du bryder dig om...

• #8   5. feb 2012 Kan i så give mig at link eller det jeg nu skal købe for at alt passer sammen??
    det er sub, 2x 6,5" (ikke for dybe i det) forstærke, radio og kabler!

• #9   5. feb 2012 mikkel .. check PM .. har alt du mangler ..

• #10   6. feb 2012 hvis du vil have noget godt til pengene, skal du smutte i carsound og købe renegade anlæg, du kan få en renegade bass og forstærker for 1400 kr også skal du have headunit, der kan du få en fin jvc til 500-700 kr også skal du have diskanter, der kan du få renegade 6*9er og dørhøjtalere for 500 kr, også køb et kabelsæt til en 700 kr, så har du brugt de omkring 4000 på anlæg også har du et anlæg der spiller ganske udemærket!! tro mig, har haft det i en af mine gamle biler smiley

• #11   6. feb 2012 Nikolaj T:
    Renegade kan kun blive brugt til at overdøve motorens tikken, susen fra vinduet eller andet larm i bilen... altså en larm der dækker over det andet larm...

Renegade spiller på ingen måde godt, det er discount og intet andet, så det spiller ikke godt nej...

• #12   6. feb 2012 mikkel p hvad snakker du om?? det spiller udemærket, det er jeg sikker på jeg ikke er den eneste der synes

• #13   6. feb 2012 nej, du er ikke den eneste du synes det spiller fint... men samtlige mennesker der har lyttet til Renegade og synes det spillede godt, kendte kun til renegade... de har aldrig hørt noget godt...

du kan jo heller ikke bedømme at en bil er god at køre i uden selv at ha prøvet den... en Fiat Multipla kører sikkert skide godt indtil du prøver en Lotus Elise..

det jeg prøver at komme frem til er at hvis du bare skal have noget til at overdøve den anden larm, så er Renegade godt nok, det kan fylde hullerne ud og komme med noget der minder om musik...

men vil du virkelig have noget der spiller godt, også for de penge man giver, så er Renedage ikke engang noget man skænker en tanke... så skal man bevæge sig videre fra discount klassen og rent faktisk få noget som der er noget udvikling bag...

og jeg vd med 200% sikkerhed at langt de fleste mennesker der har en eller anden form for erfaring med bilstereo, de er enige med mig...

• #14   6. feb 2012 det er rigtigt nok, jeg har næsten komplet jbl anlæg liggene, så ved godt hvad ordenligt anlæg er smiley

• #15   6. feb 2012 åh gud...

Sikkert JBL GTO eller GT5 ikke... ?? nej, beklager, det har heller intet at gøre med lydkvalitet...

Power Serien er OK og GTI serien er faktisk rigtig fed... men GTO, GT5, GT4 og hvad de ellers hedder........... de er ikke gode og har intet at gøre med lydkvalitet... heller ikke til pengene...

• #16   6. feb 2012 Mikkel P

+1

Xzound er low of sound. For 5000 kr , Så ville jeg nu bestemt ikke gå i T-Hansen og købe mit lydudstyr.

Kender ikke anlæget , Men ville klart hellere købe dette end xzound

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10649&pk=68&produkt=%22The_Bull%22_-_Bilstereopakke_-_INTROPRIS

• #17   6. feb 2012 ved ikke om det er Renegade i Ulveklæder , so to speak

• #18   6. feb 2012 mikkel p, kæft du kan brokke dig man smiley

• #19   6. feb 2012 mikkel P
    jeg syntes renegade er fint... kan ikke se andre der spiller ligeså godt til 500kr for 2 sæt....
    men med det buget du ligger dig ville over vejer noget Audisystem afhængi af hvor du bor så køre ud og lytte til de forskellige ting... syntes selv JBL er ok. discant er lidt dominerende men de spiller sku fint.. men det er dine øre der skal lytte til det så du skal vælge... mener faktisk at der kun er plads til 5.25 i en pug

• #20   6. feb 2012 Nikolaj T:
    jeg brokker mig sgu ikke... :o) jeg deltager i en debat og kommer med mine synspunkter...

men kan se jeg ramte rigtigt... smiley er det så GTO eller GT5 serien du har... ?

Finn L:
    bull Audio er en discount serie lavet af rainbow, men der stoppe goderne også..
    dog vil jeg hellere have Bull Audio end Renegade, men i sidste end intet jeg ville smide i min bil...

Ketil l S:
    kan ikke findet noget som helst som kan spille musik til 500kr for 2 sæt... der er vi forskellige, jeg har krav til lyden, ikke høje krav... de krav gør så at højtalere til 250kr for et sæt bliver klassificeret som bras...

• #21   6. feb 2012 har selv krav til min lyd men jeg kan skildre fra mine personlige krav og hvad produktet enlig kan... min kami havde renegade i hans rolla fungede fint kunne fint høre musikken. forhold til min vogn var lyder ikke ligeså godt men der er forskel på Rainbow SL65NG og Renegade 65

• #22   6. feb 2012 Ketil L S:
    det er jo løgn det du påstår... du kan ikke skildre dine personlige krav fra hvad produktet kan... det er dog ikke en bevist løgn...

i lydens verden er det umuligt at forholde sig objektivt når man skal vurdere en enhed... ikke engang kabinetbyggeriet kan man forholde sig 100% objektivt til...

og hvorfor kan man ikke forholde sig objektivt til hifi... ? fordi så snart der skal vurderes, skal man have en mening...
    man har mening om lyden, udsenet, lydtrykket, hvor praktisk det er, skrøbeligheden, bygningskvaliteten osv osv...

derfor kan man på ingen måde skildre personlige krav fra hvad produktet egentlig kan, da det kræver en personlig vurdering af produktet for at se hvad det kan...

jeg synes Renegade er noget billigt bras og ville aldrig anbefale det eller køre med det selv...
    du synes det spiller fint til prisen, men vil ikke køre med det selv... det synes jeg er lidt af et paradoks... du har dine krav til lyden, men derfor kan du stadig sige god for noget som på ingen måde lever op til dine krav...

• #23   6. feb 2012 det jeg siger et at i MIN biler skal det være bedre end Renegade. og det er i MIN bil jeg dominere lyden... i mine kami´ers biler er det ikke mig der køber enheder i deres biler montere jeg kun. oftest hjælper jeg kun... deres biler lyder helt fint. med renegade. bull. mds. det billigste pionner osv. og er lyd jeg godt kan holde ud i længere tid. der lytter jeg ikke med hjertet men med ørene. og høre hvor de halter hvor de peaker og hvor deres grænser er, men holder mit personlige mening uden om.

• #24   6. feb 2012 du kan umuligt holde personlig holdning uden om lyd... sådan er det bare... du kan ikke bedømme hvor der skal opgraderes næste gang hvis du ikke havde personlige holdninger indblandet...

• #25   6. feb 2012 i min bil vælger jeg at havde en personligt holding til om discanten er tør nok eller om den er mildnok. om min mellemtone er for skinger. for neutral eller om min kickbass halter. mangler eller gå for dybt. om min woffer er for bruldrende eller om den er for kedeligt..

i andre biler lytter jeg efter
    kan jeg høre sangen. kan jeg stadig høre det nå der er skruet op. ja super så fungere det. måske ikke optimalt til mine øre men flere af mine venner kan ikke høre forskel på deres billige anlæg og mit der er lidt dyre.. de kan høre jeg spiller højere men finessen ilyden er de ligeglade med de kender jo musikken så det de mangle ved de hvordan lyder som en af dem så smukt har sagt... derfor kan jeg med god grund sige der billige ender kan spille fint fordi der er MANGE der ikke gå op i mærker. modeller. priser. lydbillede. de skal bare havde noget musik om de lyder som B&W eller Denver er de ligeglade med for de høre ikke forskellen

• #26   6. feb 2012 Så du kan vurdere om en højtaler er fin udelukkende ved at høre efter sangen... ?? Du skriver endda at der ikke er de samme finesser i lyden som ved dit anlæg, men så må højtalerne jo være så dårlige at de ikke engang kan gengive musikken, hvordan kan sådan noget være fint... ?? Også til prisen...

Kommentér på:
Hjælp til bilanlæg!

Annonce