935 visninger
|
Oprettet:
sub i hathylle {{forumTopicSubject}}
jeg har anskaffet mig en lile lækker 10 '' 500 W sub men uden kasse
men jeg fik en tosset ide den kan sakkens sidde i min hathylde uden den sidder skævt .
jeg har en Saxo så det ville også give mig mere plads i bilen men kommer det til at lyde ok ? min forstærker levere 450 W så den får ikke for meget .
hvad siger i kan det lyde fornuftigt jeg høre ikke hardbass og sådan ting bare almindelig musik ...
håber i kan give svar på det hurtigt
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Svar: 308
Jesper
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
sep 2010
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 85
jamen vis fx jeg høre medina med lidt i 10 er nok det mest hardcore bass den bliver udsat for ville det ikke kunne lade sig gøre den skal bare slå en lille smule ..
hvordan ser jeg om det er en free air bass jeg har
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
men fin hellere en enhed der kan spille i trykkammer og så byg et lille kabinet
jun 2006
Slå den op på google og se omder står free air. Meget usandsynligt, da der findes utroligt få af dem.
sep 2010
så vær da sur
jun 2006
Bare sjovt som folk bare ikke vil have de rigtigte svar idag, men bliver ved med omformuleringer af deres spørgsmål, for at få det svar de gerne vil have.
sep 2010
men jeg kan da sætte mine 6'9 tøjtaler i min hathylle eller er det det samme ?
jun 2006
sep 2010
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 118
Har hørt flere biler til konkurrencer køre med det, og har også selv gjort det.
Så det er vist mangel på viden at sige at folk der siger det lyder godt tager fejl eller det ikke passer.
Hvilken bil er der tale om? Hvis der er tale om en sedan bil så kan det endnu lettere lade sig gøre. Kan fortælle så meget, at en af Europas aller bedst spillende biler benytter samme princip. Men han tager nok bare fejl.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
En af europas bedst spillende biler?? Hvilken??? Du er så meget inde i det med konkurrencer åbenbart, så må du kunne fortælle mig hvem der er tale om...
Samtidig er der forskel på om en med mange års erfaring laver et special setup eller om en 19 årig nybegynder fra lolland vælger at pladrer en eller anden idé sammen.. stor stor forskel,,,
Samtidig så tjek lige om ikke der er taler om en free air enhed, i den sedan... Gerne inden du vrøvler mere om kunkurrencer...
inden du forsøger at gøre dig klogere end du er... Så tjek om det du skriver passer inden du forsøger at diskutere med mig,,,
Medmindre du ved hvad du laver så får du ikke et godt resultet med en almindelig enhed sat op i en IB installation... Det er meget sjældent det lykkes...
og lige en anden minder detalje du måske glemmer... Manden hører hardstyle... = han vil have nget tryk ud af det... det får du ikke fra en IB installation,, Du kan få meget lækker lyd med tryk? umuligt... Jeg er eventpromoter for dB-drag danmark Ved hvad der kræves for at lave tryk...
sep 2010
ja nogle har gjort det men de har også råd til det men jeg har ikke n freeair sub men det er en saxo mk1
sep 2010
nov 2011
Jesper N
En af europas bedst spillende biler?? Hvilken??? Du er så meget inde i det med konkurrencer åbenbart, så må du kunne fortælle mig hvem der er tale om...
(Der er tale om Putte, og Carsten Storm herhjemme benytte samme princip)
Samtidig er der forskel på om en med mange års erfaring laver et special setup eller om en 19 årig nybegynder fra lolland vælger at pladrer en eller anden idé sammen.. stor stor forskel,,,
(Det er der meget stor forskel på, det er helt rigtigt. Trådstarter stiller et spørgsmål og jeg svarer. Desuden er jeg ikke typen der vil dømme folk uden at kende dem. Jeg ved ikke han baggrund eller hvem der evt skulle lave det for ham)
Samtidig så tjek lige om ikke der er taler om en free air enhed, i den sedan... Gerne inden du vrøvler mere om kunkurrencer...
(Det er skam ikke nødvendigt at benytte en free air sub, så længe man kan adskille 2 rum fra hinanden)
inden du forsøger at gøre dig klogere end du er... Så tjek om det du skriver passer inden du forsøger at diskutere med mig,,,
(Man kan ikke diskutere med dig, du er og bliver den klogeste og bedste installatør og bilstereo mester i DK, og resten af verden)
Medmindre du ved hvad du laver så får du ikke et godt resultet med en almindelig enhed sat op i en IB installation... Det er meget sjældent det lykkes...
(Hmm tja, det ved jeg nu ikke, er der noget der bliver godt hvis man ikke ved hvad man laver? En ferrari kører jo heller ikke hurtigt hvis man ikke ved hvilken en af pedalerne der er speederen. Og nej det er ikke sjældent det lykkedes, Martin A, og Carsten Storm er det da lykkedes fint for, og en masse andre)
og lige en anden minder detalje du måske glemmer... Manden hører hardstyle... = han vil have nget tryk ud af det... det får du ikke fra en IB installation,, Du kan få meget lækker lyd med tryk(Hvad mener du?)? umuligt... Jeg er eventpromoter for dB-drag danmark Ved hvad der kræves for at lave tryk...
("hvad siger i kan det lyde fornuftigt jeg høre ikke hardbass og sådan ting bare almindelig musik ..." Kan du ikke læse hvad han skriver Cody???? Jeg ved faktisk ikke helt hvad du prøver at skrive for det står noget mærkeligt? Hvis du påstår man ikke kan få lækker lyd med OB så tager du grueligt fejl. Men du har jo mere forstand på vellyd end jeg har, der må jeg give mig.)
sep 2010
diskuter i bare jeg sidder med en god griner her
nov 2011
sep 2010
sep 2010
jun 2009
Hej jesper J... Sjovt som du skifter navn hele tiden... yup læste forkert da jeg læste hardbass... Indrømmet... carsten storm, er nok også en af de folk jeg ved kan få lækker lyd ud af selv dårlige enheder... Men... Carsten har også langt langt mere erfaring ud i det end, trådstarter... og især dig... Carsten er utroligt dygtig ingen tvivl om det... Meeen Ærligt: Har aldrig været imponeret over bassen i hans setups... intet ondt om det dog... Der er nemlig bare tale om præferencer... Ikke hvorvidt det faktisk er godt...
Trådstarter er tilfreds hvilket er det vigtigste... ikke fordi jeg rent faktisk tror på at trådstarter faktisk har en reference at bedømme noget ud fra... (no offence til hermann..) Det spiller godt nok til ham... Fred være med det...
Dog råder du Jesper J, ud fra hvad top pro folk har lavet... Det er da super intelligent... Eller nej det er det ikke... Det er direkte retarderet da en alm hverdags bruger ikke kan bruge den slags til en skid... Ja jeg har lavet anlæg der har deltaget ved VM... jeg ved så også hvordan jeg laver et setup der holder til presset vi udsætter tingene for ved konkurrencerne... Det er jeg dog ikke så uintelligent at tro andre også gør... Så fordi Carsten Storm der i mine øjne er entusiast og det jeg vil kalde pro, Kan lave et setup med subben i IB... Som lyder pragtfuldt... Så er jeg stadig ikke SÅ dum at tro alle andre også har ekspertisen til det...
Samtidig så selv om du kan adskille for og bagside af IB setuppet... Så betyder det stadig at en enhed der ikke er designet til IB installation, Vil spille som om den sad i et alt alt alt for stort kabinet...
nov 2011
Nå jeg har heddet Jesper J og Jesper N. Mit rigtige navn er Jesper Juul Nielsen, så jeg prøver ikke at gemme mig bag noget andet, så er det på plads.
Skal vi så lige remse dine navne op: Jan F, Darkliner, Cody, bare du selv kan finde ud af det, du er faktisk lidt sølle at høre på når du nævner jeg tit skifter navn, hehe.
Når du nu er så smart at skrive til mig at jeg selv skal have styr på dit og dat, og så selv ikke engang har læst rigtigt, så begynder det at blive pinligt. Når du ikke lige ved hvad du skal skrive til folk, så begynder du med hvor dumme de og uintelligente de er, det er en mærkelig måde at debattere på.
"Carsten har også langt langt mere erfaring ud i det end, trådstarter... og især dig... " Hvad skal den kommentar bruges til? Syntes du er sjov, men umådelig uintelligent at høre på.
Jeg er ikke typen der dømmer folk uden at kende dem, men det gør du åbenlyst, det må være dit valg. Jeg kender ikke Hermann, så vil ikke fra start tvivle på hans evner, men hellere svare på hans meget enkle sørgsmål og få fortalt hvor forkert det der tidligere er skrevet er.
Nu du skriver det er så og så svært at få til at fungere, så er det vist også en overdrivelse. Spanky tog 2 subs og smed i hattehylden og det fungerede, det er ikke raket videnskab.
Du er meget meget glad for at skrive du har deltaget ved VM og iiih hvor er det altså bare flot. Du har deltaget ved VM om at dreje på en volume knap, det ser jeg sku ikke den store udfordring i. Det var vel ikke for sjov at du stoppede med EMMA, efter dine bundplaceringer.
Nu skriver du at du ikke er vild med bassen (du mener vel subben) i Storms setup? Nu snakker jeg jo selvfølgelig ikke om noget i hans 206, men i hans VW, har du overhovedet hørt den spille? For det er jo fløjtende ligegyldigt at nævne hans andre setups, når de intet har med tråden at gøre.
jun 2009
Jesper N
Jeg stoppede med EMMA pga af typer som dig der deltog i det... Jeg kan godt se at 2. pladser (Med et db-drag setup vel og mærke) Det må da være bundplaceringer... (Få lige styr på facts inden du prøver at svine til lille dreng... det andet ser så grimt ud) Og at en point forskel på 8 point fra 1. pladsen ved DM 2006 Det er også utroligt dårligt... Du er sgu så sjov når du er ude og skide lille ven...
Well er sådan set også ligeglad... Har som Eventpromoter for dB-drag et fint samarbejde med netop EMMA...
Og så er det ikke så svært at dømme trådstarters niveau... (no offence til trådstarter... Kun super godt du spørger da man ellers ikke lærer noget) Men havde han haft samme erfarings niveau som f.eks. dig eller storm eller mig for den sags skyld så havde han slet ikke stillet spørgsmålet han gjorde til at starte med... (Det kaldes logik lille mand... ved godt du har svært ved at forstå konceptet... men prøv alligevel at følge med...)
PS: At få 2 tilfældige subs til at fungerer godt i en hattehylde... altså i et IB setup... Kræver enten skills... Eller Held... Så du mener ikke det er svært fordi en person har været heldig... Well må du jo selv ligge og rode med...
PPS: At DU ikke ser den store udfordring i db-drag... Vidner mere om hvor imbecil og inkompetent du er... Ja vi har et simplere regelsæt... Men kræver dog en større viden om fysik for at være med i de store klasser... kan godt forstå du ikke deltger hos os... tror alligevel udfordringen ville være for svær for dig...
jun 2009
Der er intet ondt ment i de ting jeg skriver om dig... Jeg synes det er fedt du vælger at spørge om tingene... det er den eneste måde man lærer på... Og synes det er ekstra fedt at det så lige fungerer for dig, det du laver... Super sådan skal det være... Har du andre spørgsmål, så overvej om ikke det er bedre at spørge Kompetente folk der har indblik i tingene i stedet for at spørge på bilgalleri... Her finder du nemlig lidt for mange inkompetente wannabee's der tror de ved alt fordi de engang har deltaget i noget konkurrence og kender nogle folk... Eller for mange tumper der tager myter og vrøvl og udlægger det som om det var facts... Bliver du i tvivl om folk siger noget der passer så kontakt evt. en kompetent forhandler... Eller kom ud til netop konkurrencerne... (Du behøver ikke deltage) Både EMMA (Lydkvalitet) og dB-drag (lydtryk) Vil du kunne finde ved langt de fleste af konkurrencerne... (Vi samarbejder) og her er der tale om folk med mange års erfaring... Du er velkommen til at kontakte mig for info omkring hvornår, eller om info til Dygtige kompetente folk der faktisk har viden bag sig... (Meget modsat visse andre her... Nævner ingen navne men læs bare mellem linierne)
nov 2011
Du er sku morsom, den ros skal du da have . Når du virkelig er trængt op i en krog, så kommer lillemand altid frem. Du er en taber og sådan er det, prøv at se hvor du står i dit liv idag som 28-30 årig eller hvor gammel du er, godt det ikke er mig siger jeg bare.
Ja 2. pladser er bare helt vildt flot, hvis man kender lidt til de mindste klasser i EMMA, så ville man også vide at hvis der endelig dukker mere end 4 op, så vil der sjældent være mere end 2 biler som bare har gjort lidt ud af det, så ja rigtigt stort tillykke med dine flotte placeringer. En point forskel på 8 p. fra 1. pladsen skulle det nu også være flot? Har du så fået en pokal hvor der stod du kom 8 p. efter 1 pladsen? DK mesteren i den mindste klasse i 2009 vandt fordi han var den eneste der stillede op, syntes du så også det ville være flot?
Omkring trådstarter, så vil jeg hellere svare på hans spørgsmål i stedet for at komme med al verdens teorier omkring dit og dat. Du skriver jo selv han skal gå til kompetente forhandlere, og BDOG fx har jo skrevet hans mening i tråden, jeg har en absolut anden. Det kunne jo være trådstarter havde været ved en forhandler som syntes det ville være en god ide, og så vil teste den herinde, mulighederne er mange, derfor jeg svarer enkelt og simpelt på spørgsmålet.
Tja, Bassrace ser jeg ingen udfordring i, det handler om rutine og dreje på en knap, altså nogenlunde det samme som at spille playstation
Det kræver simpelthen at man har stor viden om fysik, så brude jeg netop have gode chancer, jeg har bestået fysik på A niveau, vil du også vide min karakter? Hvad har du? Var du ikke i voksenlærer som elektrikker? og noget it support?
Jeg kan se du principielt undgår at svare/kommentere på visse ting, så jeg nævner dem da lige igen:
Hvem har haft flest forskellige navne på BG?
Har du hørt subben i Storms VW siden du kommentere på den? Og jeg mener SUBBEN og ikke BASSEN.???
sep 2010
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
jun 2009
Jeg er en taber? Ja godt job med god løn... Kæreste... Og eventpromoter for db-drag danmark... Jo der står taber ud over det hele... Vend du bare tilbage til børnehaven knægt... du er dygtig til at svine til... Desværre har du slet intet grundlag for det...
Desuden deltog jeg i EMMA tilbage i 2006... Du ved dengang de faktisk havde mange deltagere...
Well du ser ikke bassrace som en udfordring.. på den anden side har du aldrig prøvet det så du taler også som du har forstand til... (Man bør ikke udtale sig om ting man ikke kender til... Noget du meget ofte gør dog)
Og ja jeg synes han burde kontakte kompetente folk... Ikke folk som dig der er venner med en tidligere forhandler og derfor tror du faktisk ved noget...
Nu har BG pænt mange medlemmer... Så hvem der har haft fleste navne... Godt spørgsmål...
Hvis det er Storms VW Fastback du snakker om så har den vidst endnu ikke været til en konkurrence i danmark... = Nej DEN har jeg ikke hørt... Glæder mig dog til at høre den... Subben / Bassen... Hvis du ikke kan andet kan du da være ordkløver... Men med det som spidskompetence er det intet under du har brug for at svine folk til... Men du har jo altid haft et lavt niveau... Hyg dig knægt...
nov 2011
Uha i 2006 hvor var der da bare mange deltagere, det må jeg alligevel tage hatten af for.
Hmm jeg har aldrig prøvet bassrace? Er du nu også sikker på det? Det er du vist ikke, hehe, for det har jeg nok prøvet. Nu er der jo en del folk som har en termlab og en pc, hehe, du er sku sjov. Jeg udtaler mig selvfølgelig ikke om noget jeg ikke ved.
Jeg er venner med en tidligere forhandler? Hvem er så det om jeg må spørge? Jeg er venner med rigtigt mange forhandlere, men ved faktisk ikke lige hvem af de tidligere forhandlere jeg er venner med, så det må du godt fortælle mig? Men hey, hvad fanden har det med sagen at gøre? Jeg kan i modsætning til dig lave et setup i en bil som spiller ufatteligt godt, og lave diverse delefiltre, og målinger, og ja jeg ved faktisk lidt om bilstereo må jeg indrømme.
Hvem har haft flest navne af os to? Jeg kan give dig et lille hint 3 er større end 2. Iøvrigt elsker jeg dine vilde og crazy navne som Darkliner og Cody, det er bare så cool og orginalt.
Storms VW har ikke været til konkurrence, haha, jo det har den og den vandt sådan set overlegent i lyd, vågn op. Er det ikke dig der plejer at sige man skal have styr på hvad man skriver??
http://www.emmanet.dk/da/node/68
Grunden til at jeg retter dig fra bas til sub er fordi du sidst ikke vidste hvad forskellen var, så måtte lige fortælle dig det en gang til. Det har intet med at være ordkløver at gøre, men folk som bare ved en lille smule om hifi bør vide der er stor forskel.
Citat Jesper N "(Der er tale om Putte, og Carsten Storm herhjemme benytte samme princip)"
Citat Cody "Carsten har også langt langt mere erfaring ud i det end, trådstarter... og især dig... Carsten er utroligt dygtig ingen tvivl om det... Meeen Ærligt: Har aldrig været imponeret over bassen i hans setups"
Hvordan kan du sige sådan når du ikke har hørt den sub spille som jeg snakker om?
Aha det er mig som er vild med at svine folk til.
Jeg kan fortælle en lille sjov ting omkring da jeg startede med EMMA, der fortalte stort set alle mig hvem du var, og de betegnede dig som ham der sviner folk til på Bilstereoforum.dk, det er da lidt bemærkelsesværdigt.
Og så det med du engang var kæmpe fortaler for MDS og nu hadede du MDS, det sidste nævnte Hilmar vidst for mig, hehe.
jun 2009
Det her bliver det sidste jeg gider skrive til dig...
Jeg er ansat som montør for Eltel networks Igen... = Godt job med god løn... (Så inden du prøver at spille smart så tjek lige op på facts...)
i 2006 var der en del flere deltagere i EMMA end der er nu desværre... Det er virkelig synd synes jeg... Da jeg gerne så flere deltagere hos både EMMA og os i db-drag... Desværre afholder typer som dig folk i at deltage...
Nej du har aldrig prøvet bassrace... En garagemåling er en ting... Men du har aldrig været med ved en officiel konkurrence... (Og der kan du ikke sige mig imod... jeg er nemlig selv dommeren)
Bassemand... Darkliner har jeg heddet på samtlige forums jeg har været på... Og Cody... Tja det er navnet på den ene hund... Interessant noget at vælge at bruge til at svine med... Eller at du forsøger viser lidt om dine evner...
Du kan lave et setup der lyder ufatteligt godt??? Ifølge hvem? Dig selv? EMMA's kriterier? Kom lige ned af din høje hest basse... Ret stort ego at have med de udtalelser der...
Jo du er ordkløver... Ved skam godt hvad forskellen på bassen og subben er... Har jeg hele tiden vidst basse... lad nu være med at lyve... det er så grimt..
Nej har ikke hørt Carstens VW... Har hørt hans andre setups... Imponerende lækker lyd... kedelig sub... Men det er kun 1 mands mening...
Yeah... jeg var Brokkehovedet der svinede folk til på bilstereoforum... Men sjovt som det var ca 9 år siden... Og jeg er kommet videre... Modsat dig kan jeg se... Udvikling er godt... du skulle prøve det... Uden udvikling ingen fremskridt... Men Kan godt se din pointe... Jeg er helt sikkert en umoden dreng der sviner alt og alle til... det er derfor jeg har overtaget dB-drag sammen med 2 andre og nok også derfor jeg samarbejder så godt med EMMA Danmark...
Yup... og er stadig fortaler for MDS's Gamle grej som der faktisk lå en smule udvikling bag... (Eller primært held
jun 2009
nov 2011
Okay der var vildt mange deltagere, det er helt rigtigt, vil du venligst nævne for mig hvor mange deltagere der var
Så du mener ikke man har prøvet bassrace fordi det ikke har været til en officiel konkurrence? Det er da nøjagtigt det samme. Så vil det jo også sige at man ikke har prøvet at spille fodbold hvis det ikke har været til en officiel kamp ??
At du har heddet Darkliner i mange år siger alt om dig. Men igen, det er et super cool og orginalt navn, fed stil. Cody, godt tænkt, skal du så ikke snart kalde dig Rex?
Og ja jeg kan godt lave god lyd, både ifølge mig selv og ifølge en del hifi folk der har lyttet til min bil, og ja også ifølge EMMA.
Sidste gang vidste du ikke hvad forskellen mellem sub og bas var. Der sagde du at du engang havde fået af vide af en tysker at forskellen var om den var sat til intern forstærker eller ej, skal jeg finde den gamle tråd, så siger du bare til, for at skrive jeg lyver er i hvert fald ikke korrekt.
9 år siden?? Jeg startede med EMMA 2008, så for 4 år siden kan jeg fortælle dig at folk betegnede dig således. Jeg må desværre fortælle dig at du ikke har gennemgået meget udvikling når man følger dine idiotiske og nedladende indlæg. At du har overtaget dB drag, er det ikke bare fordi andre ikke gad?
Lidt sjovt at du mener bilstereo producenter, producere på hel, tror sku de er en del mere kompetente til den slags end du er selvom du tit prøver at overbevise om andet.
Ja det var din fejl IGEN...
Du undlod lige at svare på et spørgsmål igen.
Hvem er den tidligere forhandler jeg er venner med?
jun 2009
nov 2011
Du har igen ikke svaret på mit spørgsmål. Jeg hader folk der bare snakker og snakker, men ikke kan følge det de har startet til dørs.
Hvem er den tidligere forhandler jeg er venner med?
nov 2011
http://bilgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=852724
Så vil man virkelig kunne læse Codys store udvikling.
Citat Cody:
"Yeah... jeg var Brokkehovedet der svinede folk til på bilstereoforum... Men sjovt som det var ca 9 år siden... Og jeg er kommet videre... Modsat dig kan jeg se... Udvikling er godt... du skulle prøve det... Uden udvikling ingen fremskridt... Men Kan godt se din pointe... Jeg er helt sikkert en umoden dreng der sviner alt og alle til... det er derfor jeg har overtaget dB-drag sammen med 2 andre og nok også derfor jeg samarbejder så godt med EMMA Danmark... "
2011 er altså ikke 9 år siden Cody.
jun 2009
Det er ikke tilsvining hvis det man skriver er sandheden... Og hvis du bemærker det så er intet af det jeg har skrevet i den tråd Forkert...
PS: Ret skal være ret... Super svar du giver manden i den tråd... Ingen myter og ingen løgne... Sjældent man ser det her...
PPS: Svarer ikke på dit spørgsmål da jeg ikke ser nogen grund til at hænge flere navne ud her... Som du har gjort...
nov 2011
Jeg tror godt jeg kan blive enige med langt de fleste brugere herinde at din måde at skrive på er upassende, og dermed har du ikke udviklet dig meget, som du ellers påstår.
Du vil simpelthen gerne bringe noget på banen, men ikke føre det til dørs? Hvad skulle være så farligt ved at nævne en af mine "venners" navn?
sub i hathylle