{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

forstærker i protection mode, hvad er problemet? {{forumTopicSubject}}

Hej BG!
Jeg har en pyle plam 1600 4 kanals forstærker, som jeg købte for nogle år siden, den har stået stille et års tid inden den igen blev brugt, men efter nogle uger begyndte den lige pludselig at gå over i protection mode.
Jeg har tjekket om der er ordentlig stel og haft voltmeter på for at tjekke om der var spænding, og selv om jeg kun har plus minus og remote som det eneste sat til, går den stadig over i protection mode.
Jeg har også åbnet for forstærkeren for at se om der var nogle modstande som så ud til at være stået af, men det hele så fint ud også sikringerne.

Lige nu er jeg i tvivl om det kan skyldes noget diodeværk som blev sat i lidt tid efter anlægget blev smidt i, som kan have lavet noget støj i strømmen.
Eller om det kan være forstærkeren som skal stå uden strøm og så blive nulstillet.
Eller hvad kan det helt præcist være?
Hvis det er forstærkeren som det er galt med, hvordan får jeg så den lavet?

Mvh
Bo

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forstærker i protection mode, hvad er problemet?
  • #1   2. mar 2012 Dine højtalerledninger fra forstærkeren og ud der er et brud på en af dem . Prøv pg fjern en ledning af gangen og se om det ændre sig

• #2   2. mar 2012 Ja jeg tror også på en kortslutning af en højtalerledning et sted smiley

• #4   2. mar 2012 Steffen: Jeg skal lige forstå det ret, du mener højtalerledninger som går fra forstærkeren ud til højtalerne? For dem har jeg koblet fra, så det er kun strømkablet plus, stelkablet minus, og signalkablet remote som er tilsluttet som det eneste fra forstærkeren.
    OBS. Det er en gammel vento den sidder i nu, hvis det har nogen betydning.

• #5   2. mar 2012 Lynge: Den spillede fint nok i nogle uger, men var der på radion var skruet op til maks 20, (så den har aldrig været hårdt belastet) men så på et tidspunkt kunne den kun spille til 10 i volumen og hvis der blev skruet mere op så gik den over i det, og nu er den hele tiden i protection mode. (Det er fordi min fætter har den i hans bil, at jeg ikke er 100% sikker på hvad der skete op til hændelsen)

• #6   2. mar 2012 Hvis du kun har strøm til og den så stadig gør det, er det en kortslutning ind i forstærkeren, dvs. du ska splitte den ad og finde den eller skrotte forstærkeren...

• #7   2. mar 2012 Og med den nye beskrivelse der er jeg næsten 100 på det er kortslutning af en højtalerkanal ionde i forstærkeren...

• #8   2. mar 2012 Hvis den har stået et stykke tid kan den f.eks irre på printet eller et andet sted og danne stel der forårsager at den går i protection mode. Men der er desværre en hel del muligheder. Som nogen har foreslået så tjek een ting af gangen for at eliminere....

• #9   2. mar 2012 Årh ja okay .. Det kan jeg godt se så smiley
    Prøv og tag remoten fra direkte plus

• #10   2. mar 2012 psa-project: er der nogle bestemte steder man bør måle inde i forstærkeren, hvis det er en højtalerkanal?
    Tonny E: Kan printpladen godt irre når den har stået et tørt sted hele tiden? Men jeg må jo prøve og se om jeg kan finde et sted den danner stel, som den ikke burde.
    steffen: hvis det er med målinger, har jeg målt spænding mellem plus og minus, og jeg har også prøvet mellem minus og remote

• #11   2. mar 2012
    Se det burde jo ikke ske så nej, men jeg har nu alligevel set det flere gange ! Når i skruer op forvrænger det så ! eller er den gået helt i protection mode og lyser bare !

• #12   2. mar 2012 Tonny: Så vidt jeg ved har der ikke været noget forvrængning af lyden, NU er den er bare gået i protection mode og lyser. (mens den før slog til gradvist efter styrke lige som jeg mente med volumen)

• #13   2. mar 2012
    Hmm kan være at den ene kanal har været ved at brænde af og så er stået helt af nu ! Ved det ik men det er bestemt en mulighed. Har i tjekket at HUèn funker korrekt og stadig sender det rigtige signal ! En lidt langt ude mulighed, men igen, det kan lade sig gøre..

Men protection mode kan kun forårsages a forkert signal eller oz en kortslutning et eller andet sted

• #14   2. mar 2012 Hmm jeg kan da lige tjekke HU. Hvis vi snakker om signal, kan det så være den ledning er blottet et sted og kommer til at gå i stel? For tænker at så længe udslaget er fint ved målingerne i voltmeteret så er det vel ikke sikkert den kan finde fejl på signalkablet. Men jeg prøver lige og se på om jeg også kan finde en kortslutning.

Kommentér på:
forstærker i protection mode, hvad er problemet?

Annonce