forstærker i protection mode, hvad er problemet? {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Jeg har en pyle plam 1600 4 kanals forstærker, som jeg købte for nogle år siden, den har stået stille et års tid inden den igen blev brugt, men efter nogle uger begyndte den lige pludselig at gå over i protection mode.
Jeg har tjekket om der er ordentlig stel og haft voltmeter på for at tjekke om der var spænding, og selv om jeg kun har plus minus og remote som det eneste sat til, går den stadig over i protection mode.
Jeg har også åbnet for forstærkeren for at se om der var nogle modstande som så ud til at være stået af, men det hele så fint ud også sikringerne.
Lige nu er jeg i tvivl om det kan skyldes noget diodeværk som blev sat i lidt tid efter anlægget blev smidt i, som kan have lavet noget støj i strømmen.
Eller om det kan være forstærkeren som skal stå uden strøm og så blive nulstillet.
Eller hvad kan det helt præcist være?
Hvis det er forstærkeren som det er galt med, hvordan får jeg så den lavet?
Mvh
Bo
jul 2010
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 954
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 5
OBS. Det er en gammel vento den sidder i nu, hvis det har nogen betydning.
okt 2006
dec 2003
dec 2003
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jul 2010
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 954
Prøv og tag remoten fra direkte plus
okt 2006
Tonny E: Kan printpladen godt irre når den har stået et tørt sted hele tiden? Men jeg må jo prøve og se om jeg kan finde et sted den danner stel, som den ikke burde.
steffen: hvis det er med målinger, har jeg målt spænding mellem plus og minus, og jeg har også prøvet mellem minus og remote
aug 2010
Se det burde jo ikke ske så nej, men jeg har nu alligevel set det flere gange ! Når i skruer op forvrænger det så ! eller er den gået helt i protection mode og lyser bare !
okt 2006
aug 2010
Hmm kan være at den ene kanal har været ved at brænde af og så er stået helt af nu ! Ved det ik men det er bestemt en mulighed. Har i tjekket at HUèn funker korrekt og stadig sender det rigtige signal ! En lidt langt ude mulighed, men igen, det kan lade sig gøre..
Men protection mode kan kun forårsages a forkert signal eller oz en kortslutning et eller andet sted
okt 2006
forstærker i protection mode, hvad er problemet?