{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Komposæt {{forumTopicSubject}}

Hey har bestilt et rainbow komposæt til bilen, er det mulig at montere selvom jeg pt ikke har forstærker og sub i bilen?. for kan se på tegningen der er med, at højtaler forbindes til woofer på delefilter, diskant til tweeter og input på delefilteret skal til forstærker.
Det store spørgsmål er så om jeg skal sætte højtalerene direkte til ledningerne der sidder i dørene uden delefilter og diskant. eller skal delefilteret også sættes til før det funker, hvis ja, hvordan gør jeg så? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komposæt
  • #1   5. mar 2012 Det er da muligt, men det bil lyde helt af helvedes til. Hvorfor i alverden bestille et komponentsæt, hvis du ikke også bestiller noget, der kan trække dem?

  • #2   5. mar 2012 har ikke forstand på bilstereo og der står ingen steder i varebeskrivelsen der hvor jeg bestilte højtalerne at det er nødvendigt med forstærker.

  • #3   5. mar 2012 du skal bruge delefilter og diskant før det lyder godt, der er jo en grund til det følger med...
    men du kan sagten trække det med din headunit det gør jeg og flere af mine venner gør det også..
    selvfølgelig vil det lyde bedre med forstærker og spille højere.. men du kan bare sætte input til dine højt.ledninger direkte til headunit..


  • #4   5. mar 2012 FTP okay kald mig bare blank, men kan du forklare mig hvordan det er sat til?
    skal der en ledning fra de nye højtalere over i delefilter, og så ledning fra input på delefilter om bag radioen? hva så med ledningerne der er trukket i dørene?


  • #5   5. mar 2012 højt.ledning fra headunit til input. og ledning til woofer input fra den højtaleren.. og ledning fra diskant til diskant input

  • #6   5. mar 2012 når du skriver højt.ledning fra headunit mener du så de ledninger der allerede er trukket som ligger klar i dørene? smiley

  • #7   5. mar 2012 Ja det er det han mener! Ville dog selv trække nye kabler direkte fra headunit, og ud til delefilteret i stedet for at bruge de eksisterende ledninger, da de oftest er meget tynde, og ikke ligefrem giver den bedste lyd.

  • #8   5. mar 2012 Det siger sgu da sig selv, at en HU der kan levere 4x50W (og det er ikke engang effektive watt) - Ikke vil kunne spille et komponentsæt ordentligt op, hvis det er på 150-200 watt pr. enhed.

  • #9   5. mar 2012 det du gør er at trække nogle ledninger fra radioens iso stik (dem der sidder i bilen er crap, kan intet bruges til...) og så ud til dørene... der forbinder du de ledninger til input på delefilteret... så tager du ledninger fra output woofer over til den store højtaler og output tweeter over til diskant...

    der kan være en mulighed for at der ikke står output men bare woofer og tweeter... det kan også være der bare står t og w... hvor t = tweeter = diskant og w = woofer = mellemtone....


  • #10   5. mar 2012 en radio levere mellem 10-14watt RMS til højtalere....

  • #11   5. mar 2012 okay tak for hjælpen, hvor tykke skal de nye højtalerkabler være? 2-3mm?


Kommentér på:
Komposæt

Annonce