{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.253 visninger | Oprettet:

Jonas A
Jonas A
Tilmeldt:
10. apr 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 10

Gode 6,5" højtalere {{forumTopicSubject}}

Hej BB'ere!

Jeg står og skal have to sæt 6,5" højtalere til min bil (Coaxial), to til dørene, og min hattehylde (der kan kun være 6,5" i hattehylden).

Jeg surfer lidt rundt på nettet og har kigget på JBL og Alpine, men kan se at der er et helt hav at vælge imellem. Jeg kender ikke de andre mærker, men jeg er lidt af en entutiast inden for lyd, så vil høre om i har nogle gode forslag?

Det er sådan at jeg har købt nogle JBL GTO til mine døre, men jeg synes diskanten skærer i ørene, og underligt nok spiller de slet ikke ligeså meget bass som de gamle fabrikshøjtalere der sad deri?

Min prisklasser ligger i omkring 1100 for et sæt, så håber lidt på at i har et forslag som jeg har overset, er nemlig ikke så meget inde i mærker inde for bilstereo. smiley

Mvh Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode 6,5" højtalere
  • #1   26. mar 2012 UD OG LYTTE

  • #2   26. mar 2012 Som ketil siger, kun dine øre kan afgøre det...

  • #3   26. mar 2012 Det svar høre man ALTID..

    Jeg er lidt modsat. Jeg vil gerne have en ide om hvordan de spiller og evt. høre hvilke mærker som er gode...

    Når vi snakker 6.5" ville jeg forslp Audio System højtalere både 2 vejs fast og 2 vejs med delfilter.

    Det gode vedAudio system er, at de før kun højtaleren ikke andet for pengene, så du for ren højtaler for dine penge. Dvs. du har råd til dyre højtalere, fordi de ikke bruger pengene på plastik over dækken osv.. Her er et forslaf til dine 6.5"

    https://autohifi.dk/index.php?route=product/product&path=62_95&product_id=102

    Deres diskant er vinklet så du kan få diskanten til at spille lidt op af hvis de sidder i døren (som i min Sigma) eller vælger du dem i hatte hylden så kan du monter dem så diskanten spiller frem af og ikke lige op i ruden..

    De spiller rigtig godt. Ren lyd selv ved belsatning.

    Men igen som de andre er inde på. Så skal du ud og lytte til dem, før du køber dem, for det er jo smag og behag hvad man kan lide.

    Men tag ud og høre dem i autohifi i køge. Ved de også sælger dem et andet sted kan bare ikke huske hvor..


  • #4   26. mar 2012 Jonas A

    Jeg er ikke helt med... du er da ikke så dum at du vil sætte Coax enheder I dine fordøre??? Har aldrig hørt et sæt coax enheder der lød godt mens de spillede ind i dine ben... Ja sorry med det er sgu en tåbelig idé... Komponentsæt foran i din bil... Coax bag i bilen hvor lydkvalitet ikke er vigtig...


  • #5   26. mar 2012 Tommy P

    Grunden til at man altid hører det svar er fordi det er det eneste rigtige...


  • #6   26. mar 2012 Cody .

    Det er da også det ringeste svar man kan give. Ja undskyld mig..

    Hvis man spørg indtil hvad for nogle højtalere som er gode, fordi man ikke er inde i det, så ved man da ikke hvilke højtalere som er på market og hvad for et omdømme de har fået sig..

    Syntes det er helt iorden man spørg indtil hvilket højtalere der er på market i øjeblikket som har et godt omdømme.

    Ja man skal da altid og høre dem, men er da lidt nemmere at gå på jagt efter nogle højtalere når man har nogle navne på nogle højtalere.

    I min verden kan man godt komme med sin mening, men det behøver ikke at ud lukke andres meninger.

    Jeg gav min mening for det var det han spurgte efter om han så kan bruge min mening til noget er op til ham at vurdere..

    Du kan ikke bruge den til noget, men det er nok fordi du ved en del om højtalere i forvejen, men som grøn på området, kan man godt forhøre sig bland folket som har prøvet en del lort og gode højtalere... Der sker ikke noget ved at udveksle erfaringer smiley


  • #7   26. mar 2012 Tommy P

    Det kan du have ret i... Men problemet med at spørge her på BG er at meget få faktisk er objektive i deres vurderinger... Mange har engang hørt 2 forskellige mærker og kender nu egentlig kun til det ene produkt de selv har kørt med de sidste par år...(Se bare på de tosser der stadig render og anbefale Renegade, Bull, MDS, Og JBL GTO og dårligere... )

    Men jeg kunne også sagtens sidde her og fortælle vidt og bredt om hvor gode 3-4 forskellige mærker er inden for hans budget... men hvad hjælper det hvis det præcist er noget fra infinity f.eks. der bare klinger korrekt i hans ører, men det er det eneste vi ikke har nævnt??? Derfor... Er det bedste råd og det eneste reelt brugbare råd: Tag ud til så mange forhandlere som muligt og lyt til tingene... Er det ikke godt hos forhandleren er det ret sikkert ikke godt i din bil... Der findes dog undtagelser... men at handle lyd over nettet, er lidt som at vælge nyt fjernsyn ved at lytte til det... Det svarer lidt til at købe sko uden at prøve dem først... de er sikkert pæne men du kan ikke vide om de faktisk passer dig...


  • #8   26. mar 2012
    Cody .


    Vi er enig i, at man ikke køber noget over nettet uden at have hørt det først ( dog gjorde jeg alligevel en undtagelse i USA med min 10" bas da man ikke kunne høre den i danmark, da den ikke findes her).

    Men ja det er rigtigt at der skal nogen på banen som har prøvet en del og derfor kan sige de her er gode og de her ikke så gode og dem her kender jeg ikke, men har hørt sådan og sådan om dem..

    Jeg Kan også godt anbefale PG, for i min bil spiller super godt og i MINE øre lyder det alt for godt, men det kommer jo igen og an på hvad en setup er i bilen og om ens strømbank overhoved er god nok osv..

    Det gode ved vi er mange på BG er, at er der noget den ene har glemt er det måske noget en anden kan tilføje smiley

    Engang hørte jeg også om FLI men om det er godt ved jeg ikke og derfor nævner jeg den faktisk ikke. har dog hørt den i en bil, men hans setup var af lort til..

    Men du har ret i vi ikke kan vide hvad han syntes lyder godt, men det er stadig rart at komme ud og sige jeg har hørt om Audio system skule være gode har du sådan nogle eller noget i den dur??

    Altså forhandleren ved hvad han er ude efter og kan nemmere hjælpe ham fordi han selv har lagt et kort på bordet og det hjælper jo en sælger en del og giver ham et billed af hvad type højtalere han måske går efter og kan så vise nogle frem i den klasse smiley

    Men vi er ikke uenig i det du skriver.

    Vi er bare uenig om, at jeg syntes man godt kan komme med forslag til gode højtalere og du syntes man ikke skal smiley


  • #9   27. mar 2012 Tommy P

    Du har en del mere tiltro til sælgere end jeg har... For hvis jeg kommer ud til en Bilxtra butik... (Bare som eksempel) Så kan jeg støde ind i 2 typer af sælgere... de ærlige... (One in a milion) Og så er der dem der gladeligt sælger dig noget bras for at tjene penge... (Derfor vi ser så mange biler med MDS) Størstedelen af disse sælgere vil altid mene deres eget produkt er bedst... = Du kan ikke stole på deres udsagn, hvis der ikke er tale om produkter fra deres eget sortiment... Jeg har desværre oplevet, da jeg startede ud med at lege med bilstereo for små 11 år siden, at møde en sælger der i ramme alvor siger til mig at MDS, var fuldt ud på højde, hvis ikke bedre end Boston Acoustics... (Som lige på det tidspunkt var røget ud af danmark) Kan vi blive enige om at MDS har aldrig og bliver aldrig nogensinde på højde med det gamle Boston grej fra dengang? men jeg var 18-19 år og min erfaring lå på et meget meget lille sted, så selvfølgelig stolede jeg da på hvad den kloge mand, der burde vide den slags, fortæller mig... Så nej du kan ikke tage ud til en forhandler og sige: "jeg har hørt om Audio system skule være gode har du sådan nogle eller noget i den dur??" Fordi de fleste sælgere, vil påstå det de selv sælger er bedre... Såeh hvad får man ud af det? Og nej du kan ikke bedømme det korrekt i en butik... ofte har man i butikken gjort alt man kan for at det skal lyde godt, i demostanden... (Medmindre man har de der færdigbyggede podier som bilxperten f.eks. har)

    Men ja jeg foreslår også ofte selv produkter jeg synes folk skal prøve at lytte til... Det er klart...


  • #10   27. mar 2012 Cody .


    som du selv siger med det du skriver, så handler det hele om det man høre og får at vide og så bedøm og kan du lide det så køb det og kan du ikke så lad vær smiley

    Det er klart at jeg også har oplevet en del sælgere som bare er der for at sælge og når man så stille nogle tekniske spørgsmåll om produktet, så kan man høre, det ved de ikke og nu kommer der en uden om forklaring *GG*

    Men det er joderfor vi er her på siden fordi vi netop skal give vores erfaring videre så flere er opmærksom på det når de handler. Vi alle har været grønne engang og nogle lærte der på den hårde måde, Altså som jeg gjorte ved at bruge penge på en massse lort til at starte med og ja det den ddyre erfarig og så er der dem som lærer af andres erfaring og det er fedt hvis man kan hjælpe andre så de ikke også ryger fedte faddet på de sælger som bare taler godt for produktet for at sælge..

    Når man går ud og handler skal man være lidt firkantet i min verden, Altså sige sådan nogle vil jeg have og spørg evt. hvad er det som gør jeres højtslere bedre ind EKS. Audio system, hvad har i lagt vægt på og på den måde være en lidt irreterende kunde kunne jeg forstille, mig fordi de er van til bare, at tale til folk som bare lytter og siger ja heletiden og når så der kommer en som har bare lidt forstan på det, dur den salgs tale ikke som han altid bruger..

    Men ja som grøn i faget er det jo en stor vild redde og det er derfor jeg/vi er her for at give nogle råd med på vejen smiley


  • #11   27. mar 2012 Selvfølgelig skal du lytte dig frem, som det tidligere er blevet nævnt. Men når det så er sagt, og du samtidigt fortæller, at budgettet hedder 1100.-, så vil jeg foreslå, at du kigger på brugtmarkedet, eftersom du ikke får en voldsom meget bedre lyd i bilen, for den størrelse mønt.

  • #12   9. maj 2012 Jeg jeg havde nok forslået manden en ordentlig forstærker til at drive hans originale højtalere..
    Istedet for de lorte højtalere man kan få alle steder i den prisklasse...
    smiley ;)
    Man kan lære noget af alle.... hvis man lytter


  • #13   9. maj 2012 Thomas A

    Det kan du have ret i... f.eks. utroligt dårlige lortesæt som f.eks. Boston SC60 Som er på tilbud lige nu til den pris...

    Eller Lorte højttalere som f.eks. Boston SR60 Som kun lige koster 200 kr mere...

    Eller noget rigtigt Affald som f.eks. GLADEN M165
    Eller GLADEN RC 165
    Eller: GLADEN MX 165 PLUS

    Det er jo det rene LORT i den prisklasse....
    Tror ikke helt du tænkte dig om der Thomas... Du sælger SELV højttalere i den prisklasse, der nemt vil forbedre lyden i mandens bil markant...

    Og Så vil en forstærker på ingen måde forbedre lyden i de JBL højttalere manden har... Tværtimod vil de spille højere og diskanten vil endnu lettere kunne høres som værende Skinger og skrigende... Problemet er ikke forstærkerkraft... JBL's GTO enheder Lyder bare forfærdeligt... Der kan en forstærker ikke kompensere nok... tværtimod vil det med størst sandsynlighed forstærker den gyselige skingre effekt i diskanten...


  • #14   16. maj 2012 HI HI ..
    Ja GTO har aldrig kunne spille pænt...
    Hver gang jeg har skulle sælge GTO...
    Så valgte kunderne en Boston 6x9 istedet..

    Men jeg regner med du mener det du har skrevet ; SOM IRONISK

    f.eks. utroligt dårlige lortesæt som f.eks. Boston SC60 Som er på tilbud lige nu til den pris...
    Eller Lorte højttalere som f.eks. Boston SR60 Som kun lige koster 200 kr mere...
    Eller noget rigtigt Affald som f.eks. GLADEN M165
    Eller GLADEN RC 165
    Eller: GLADEN MX 165 PLUS

    IKKE ??

    De omtalte enheder er bestemt ikke lorte sæt.. KUN JBL





  • #15   16. maj 2012 Jeg kan fortælle dig at der er en væsentlig forskel fra gladen til boston..
    Og der er fordele og ulemper ved dem begge...

    Synd at boston stoppede produktionen...
    De smadre flere højtaler mærker til dato i ydeevne til dato...
    Jeg kan både høre og føle og se forskel i kvaliteten....
    Dog har gladen større serier i højtalere som smadre Bostons topserier..
    Men i bund seriernes ydelse kontra pris så kan gladen ikke følge med...

    En billigere gladen enhed på en Mosconi as200.4 bliver desideret varm
    En billigere Boston Enhed på en Mosconi As 200.4 ...BLIVER VED!

    Jeg skal fortælle dig snart om de bedre gladen enheder er federe...
    Har ikke fået dem op i standen endnu...

    Men jeg glæder mig..
    Har indtil videre kun testet en Gladen 6x9 i den billige ende..
    Jeg små griner lidt indvendigt... Der var engang en emma dommer der stod og påstod at Bostons Pro sæt ikke kunne tåle effekt...
    Jeg må desværre sige til denne herre at han ikke aner hvad han snakker om...








  • #16   16. maj 2012 Thomas A

    Selvfølgelig var det ironisk ment... Det var jo lidt i svar til din egen sætning: "Istedet for de lorte højtalere man kan få alle steder i den prisklasse..."

    Du ved jo jeg er meget stor tilhænger af det Gladen laver... Og boston efter at have hørt det især oppe i din butik...

    Fandt det bare morsomt at du skrev som du gjorde med tanke på du selv sælger højttalere i præcis den prisklasse der blev nævnt, som samtidig er rigtigt gode enheder.,..


  • #17   17. maj 2012 Og i dag har jeg lært at man ikke skal sætte de billige gladen til en mosconi AS200.4 forstærker..... Hvis jeg siger.... puf fuf fuf....zzzzzzzzz
    hmmmmm der lugter kemisk...


  • #18   17. maj 2012 Så nu prøver vi med en mindre M line forstærker .... griner


Kommentér på:
Gode 6,5" højtalere

Annonce