{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.592 visninger | Oprettet:

anlæg fra thansen {{forumTopicSubject}}

hej jeg er ved at kigge på BILLIGT anlæg
da det er et der ikke skal kunne spille for godt eller for dårligt
så det skal være billigt. så vil høre hvad folk mener om dettet her til den prist..
det kommer til at sku spille techno

(men det skal ikke være så højt igen...

www.thansen.dk/product.asp?c=674391... (højtalere)

www.thansen.dk/product.asp?c=674391...

og ja ved det er thansen lort, men det skal være billigt, da det skal sidde i gammelfars bil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anlæg fra thansen
  • #1   1. apr 2012 du linker til deres forside

• #2   1. apr 2012 okay sorry
    dette her er en bassboks jeg har kig på

2 x 200 Watt
    2 x 200 mm basenheder
    Frekvensområde 40-22.000 Hz
    Impedanz 2 x 4 Ohm
    2 seperate terminaltilslutninger
    Måler: 776 x 245 x 160 (210) mm.

og dette højtalerene

Woofer cone Injection cone
    Midrange driver 55 mm Mylar cone
    Tweeter driver 35 mm PEI Dome tweeter samt 20, 15 mm Piezo Super tweeter
    look}
    Magnet driver 120x70x20 Y25
    Voice coil 35 mm
    Peak output power 360 W
    Continuous output power 160 W
    Normal output power 180 W
    Frequency response bandwidth 30 Hz-22 KHz
    Max. sound pressure level (@1m/w) 92 dB
    Nominal impedance 4 Ohm
    Magnet weight 30 Oz

• #3   1. apr 2012 Mathias, send mig gerne en PB eller en sms. Så kan jeg se, hvad der er på hylderne..

61683371

• #4   1. apr 2012 hvad mener du?

• #5   1. apr 2012 Pimpyourride:
    tror ikke ejerne af BG er særlig glade for du laver kommercialt salg i forum...

Mathias H:
    den bassboks fra Thansen det noget af det værste du kan ende op med...

som jeg ser det har du en 1.000-1.500kr at gøre med... køb et sæt gode højtalere eller en god radio for de penge... ellers bliver det noget møj...

• #6   1. apr 2012 Du kan altså sagtens få for god autostereo til en ordentlig pris, uden det skal være thansen.
    Hvad prisleje snakker vi, og hvad er det helt præcist du søger? smiley

• #7   1. apr 2012 har en kanon radio, men hvad ka du forslå af højtalere?:)
    ps har x-zound 4 kanals forstærker
    - sony radio
    - 12" bass
    mangler faktisk bare højatalere

• #8   1. apr 2012 Sony radio... er det sådan en til en 800kr i elgiganten... ?? for den er godt nok sølle...

• #9   1. apr 2012 nej, kan ikke huske hvor den er købt, men det var oppe i en 16 1700

• #10   1. apr 2012 Hvad er fit budget på højtalere, og er det til hattehylden? smiley

• #11   1. apr 2012 Tjek mit anlæg smiley

• #12   1. apr 2012 helst omkring en 5 600 smiley

• #13   1. apr 2012 simon
    helst mellem 5 og 600 og helst 6"9'ere

• #14   1. apr 2012 De hør godt det faktisk udemærket:
    http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=239388
    Eller hvis du er villig til at give 100,- ekstra, er det her også super nice
    http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=239481
    Ved ikke om du kender Rockford Fostgate, men kan fortælle dig at det er et super nice mærke, og er rigtig populært i usa smiley

• #15   1. apr 2012 Lige de der 6x9 højtalere som Simon linker til er afsindig elendige... jeg blev forbavset over hvor patetiske de lød...

har haft dem i min gamle Peugeot 306... jeg havde endda en P88RS radio med AIV snakeline kabler og en Alpine PDX2.150 forstærker sat til dem... og stadig var det noget af det jammerligeste jeg nogensinde har oplevet...

Lasse N:
    hold nu salg i marked...

Mathias H:
    hvilken bil har du... ? siden der er plads til 6x9 højtalere foran... ?

• #16   1. apr 2012 det bag i de skal være:)
    men en 306'er:)

• #17   1. apr 2012 men hvad med std. 306'ere fronthøjtalere og så bare bassen og forstærker?:)
    hvordan vil det lyde

• #18   1. apr 2012 nu havde jeg standard højtalere i min foran... og jeg synes faktisk de gjorde det hæderligt når man tager omstændighederne med i overvejelserne... men nu var det også en P88RS radio der var koblet til, og ikke en eller anden Sony radio...

men du har jo en forstærker... for 500-600kr for du altså ikke noget der spiller bedre end det du har... det kan jeg garantere dig for...

• #19   1. apr 2012 Mikkel P: Vil ikke mene de er elendige, det afhænger jo også af hvor meget han vil ofre. Hvis han kun har mellem 500-600 og gøre godt med, så er det jo begrænset hvor meget lyd han kan få.
    Han skriver jo det bare skal være billigt, og det derfor ikke skal kunne noget vildt.

• #20   1. apr 2012 men når man ikke har så mange penge at gøre med, så skal man jo gerne reelt få noget for de penge... og det gør man bare ikke med Alpines billige højtaler serie... det gør man generelt ikke for de penge...

og i en Peugeot 306 er de originale højtalere altså ikke en katastrofe... så der skal man lægge et større pengebeløb på bordet for at få noget der er pengene værd...

• #21   1. apr 2012 ellers skulle han skynde sig at købe dem her:

http://carsound.dk/produkt.asp?id=8095&pk=1010&produkt=Rainbow_SL165NG_-_KUN_1_S%C6T%21

• #22   1. apr 2012 eller dem her hvis det er 5.25'' der sidder i døren...

http://carsound.dk/produkt.asp?id=8093&pk=1010&produkt=Rainbow_SL130NG_-_KUN_1_S%C6T%21

• #23   1. apr 2012 Vil nu nok mene at du lige får en ekstra tand ud af dem med alpines højtalere. Og hvis han gerne vil give lidt ekstra, får han det med de Rockford fostgate jeg linkede til.

• #24   1. apr 2012 nej, det gør han ikke... ikke med det der allerede sidder i den 306'er... jeg har selv lige solgt min i Fredags...

Alpines billige serie (Type E, Type S, Type G) er elendige og er indbegrebet af discount... de skal kun købes for at torturer dine ører...

• #25   1. apr 2012 vil de spille okay i fronten med bass og det?

• #26   1. apr 2012 Ja, men han skriver jo også at det ikke skal være noget vildt. Men som sagt, så gør det andet sæt jeg linker til, det ganske udemærket.

• #27   1. apr 2012 mikkel
    forslår du at jeg skifter front højtalere ud, og smækker nogen 6,9 ere i hattehylden

• #28   1. apr 2012 du får sgu ikke noget bas for de penge...

men hvis du køber de højtalere jeg har linket til, så har du et godt udgangspunkt og kan senere opgradere med bas og forstærker... jeg har selv lige solgt min Dali A12WD subwoofer sammen med min Alpine PDX2.150 forstærker for 1200kr... nypris på det sæt ligger vel på en små 8.000kr...

du kan sagtens lave nogle gode handler, bare vær tålmodig og så ha pengene sparet op...

• #29   1. apr 2012 har bass og 4kanals forstærker

• #30   1. apr 2012 Mathias H:
    jeg foreslår du KUN køber fronthøjtalere... drop baghøjtalere... du sidder i en BIL, ikke en biograf...

Simon B:
    men derfor vil han vil stadig få mest for hans penge... det er fuldstændig tåbeligt at gå ud og købe et dårligt produkt fremfor at finde det der giver mest for pengene...
    Rockford sættet du linker til har jeg ikke hørt, men de Alpine højtalere har jeg selv haft, og de er vanvittig ringe... havde faktisk svært ved at fatte hvor ringe de var...

• #31   1. apr 2012 Mathias H. Skal du bruge det lig nu, fordi ellers skulle du næsten vente lidt og investere i nogle gode højtalere.

• #32   1. apr 2012 jamen, kan man finde nogen til fronten, der passer til det kan spille ordenligt med en bass og 4 kanals

• #33   1. apr 2012 nej
    overvejer at smække bassen i til de std. tror bar ik det lyder godt

• #34   1. apr 2012 jeg har linket til 2 sæt... læser du ikke det man skriver til dig eller hva... ? for så gider jeg da ikke bruge min tid på at hjælpe dig...

• #35   1. apr 2012 jo gør jeg....
    men mit spørgsmål var om de kan spille ordenligt med en bass og forstærker

• #36   1. apr 2012 Mikkel P, Ja, men der er jo også jeg linker til de andre.
    Mathias H, det kommer jo an på hvad du selv er til, jeg kan godt lide at der kommer god lyd fra både dørene og bagfra, men det kommer jo igen an på hvor meget man vil ofre, og for en 5-600,- får du altså ikke et helt diskotek.

• #37   1. apr 2012 eller kan de levere okay bass de 5.25'ere uden forstærker og bass
    for det er ikke min bil men mig der køre den og bruger den..
    så ville være fint hvis intet lagde bag i?

• #38   1. apr 2012 nej det jeg sku da godt klar over.
    skal bare have noget hvor man kan spille lidt højt og nogenlunde tydligt, men ikke sådan at bilen er ved falde sammen...

• #39   1. apr 2012 arg, du får ikke ret meget bass ud af et på 5.25".

• #40   1. apr 2012 tænkte nok

• #41   1. apr 2012 Men ellers, så prøv dig lidt frem. Tag ned i din lokale autostereo butik, og lyt dig frem til hvilke højtalere du syntes bedst om. Det er jo forskelligt hvad folk kan lide, så prøv dig frem og find dem som du selv kan lide lyden ved.
    Nu ved jeg ikke hvor du bor, men den butik jeg linker til, ligger i Kolding, og de har en masse forskellige højtalere udstillet i butikken, som du kan komme og høre. smiley

• #42   2. apr 2012 Halloooooo!?!?!?!?

KØB BRUGT! - Har f.eks. lige scoret mig to Rainbow Amboss 12" subs, spritnye i indpakning, til 2000 kr. - Det er langt under halv pris.

• #43   2. apr 2012 Og det er for dem begge.

• #44   2. apr 2012
    mathias H

1: Simon B aner ikke havd han fabler om... lallende amatører bør man ikke lytte efter... (Dvs folk der gladeligt anbefaler affald)

2: mikkel har nogle lidt urimelige krav til sine højttalere eller nogle ufatteligt dårlige ører hvis han mener man ikke kan få noget der faktisk spiller en del bedre end Standard højttalerne i en pug 306, for små 600 kr...

3: Det er ikke din bil men dig skal køre i den? Så forstår jeg godt du vil have noget der kan give lidt lyd uden at farmand kvæler dig fordi hele bilen er bygget om ... Og hvorfor ofre kassen på en bil der ikke er ens egen... og dog... Skal du ikke selv have bil en dag? var det så ikke en idé at købe noget ordentligt du kan pille ud af din fars bil og sætte i din egen når den tid kommer?

4: Enhver idiot der fortæller dig han har noget til salg herinde, er ikke ude på at hjælpe dig med at finde noget DU bliver gald for... de er kun ude efter at få penge for deres LORT, som det alt for ofte er...

5: Vil du gerne finde noget du kan blive glad for i længden og ikke har lyst til at sparke til efter 5 min, så bare hold op med at kigge i thansen... for der finder du ikke noget... Hvis vi endelig skal holde os nede på 600 kr så ville mine forslag til dig være at lytte til disse:

http://bd-audio.dk/?c=1048&p=3274 ja de er billige... Og ja de lyder ganske godt til den pris...

http://www.ice-shop.dk/audio-revolution-p-871.html?osCsid=424f2e01e0efa5451f4f3e8ee67268bc Jeg hørte faktisk en demobil fra mac audio, der var bygget op kun med enheder fra Denne serie... Og seriøst til 500 kr hvad forventer du så? De spillede faktisk ganske godt til den pris...Blev meget overrasket over de enheder...

http://www.astina.dk/65-16cm-hoejttaler/magnat-edition-216-p-100067.html?cPath=68_461_893 Magnat er faktisk ikke helt ringe... Man skal huske altid at se på hvad man får til prisen og hvad man kan forvente... Magnat lover ikke mere end de kan holde... ok lyd til prisen...

http://www.autobixen.dk/shop/hifonics-bx-62i-bilhoejttaler-37840p.html
    Dette sæt er faktisk ikke helt tåbeligt.... og bemærk især førprisen..

Som du bemærker anbefaler jeg ikke 6x9" enheder, (Da du nemlig skal til at ødelægge en hattehylde for at sætte dem i) Eller Coax sæt, da komponentsæt vil give en langt bedre lyd i din bil... Og alle disse sæt kan monteres uden at lave større modifikationer på bilen... = du kan pille dem ud igen når du får egen bil... (Derfor: Gem de originale... )

• #45   2. apr 2012
    * Yes Im Arrogant *

no offence... men amboss enhederne burde hvae kostet 1000 kr pr stk til at starte med alligevel når man sammenligner dem med andre mærker... f.eks. er dette en bedre enhed end Amboss... og de kan spille lige så højt... og spiller endda med en langt bedre SQ: http://www.bd-audio.dk/?c=1087&p=3187

• #46   2. apr 2012 "førprisen" på autobixen er ikke førpris, deres priser står stille.. Men er tilgengæld vejledende pris fra andre sider, så man kan se hva man sparer ved at købe derinde istedet for hos den dyreste forhandler, det rart at vide så man ik forhaster sig med at købe fordi man ik ved om prisen vender smiley

• #47   2. apr 2012 Cody: Prøv da lige at slap lidt af, bare fordi man har en anden holdning til tingene end dig, er det ikke et tegn på at man ikke ved hvad man taler om - og det giver dig da slet ingen grund til at svine alle der har smidt en kommentar i det her forum til!!
    Jeg har god erfaring med bilstereo, og derfor mener jeg stadig han får det bedste resultat ved at tage ud i butikken og lytte til produkterne for at finde det han mener er optimalt for lige netop ham!!

• #48   2. apr 2012 Simon B

Misforstå mig nu ret... Er helt enig i at man skal tage ud til forhandlerne og lytte... Men du sidder og anbefaler 6x9" enheder af værste slags... DET er jeg uenig med...

• #49   2. apr 2012 Cody:
    jeg har haft en peugoet 306... endda den fra 1993, altså den ældste der findes... og tro mig, de højtalere er ikke gode, men der skal stadig mere end 5-600kr til før det vil give et løft der er pengene værd... jeg har haft en 306'er med originale højtalere... har du... ?

• #50   2. apr 2012 Cody: Han spørger efter et sæt 6*9 højtalere til en 5-600,- derfor linker jeg til dem, for at give ham et indblik i hvad man kan få til de penge, når nu det helst skulle være 6*9". Er helt enig i at de ikke er de bedste 6*9'er men hvis han vil have nogle ordentlige i den str. skal hans budget være højere.

• #51   2. apr 2012 Simon B

Nu er jeg ikke sælger og skal ikke tjene penge på folk... så jeg foretrækker at hjælpe folk med at starte rigtigt, og ende med noget de bliver glade for...

• #52   2. apr 2012 Mikkel P

Har haft en 306'er som lånebil, da min egen skulle reppes... der sad standard anlæg i... det var da til at lukke op og skide i... Samtidig: Jeg HAR hørt de højttalere jeg omtaler... Og VED de giver et meget stort løft i forhold til standard... Og kan man ikke høre det, så siger det mere om dine ører end om højttalerne...

• #53   2. apr 2012 med med original radio også så... ?? vi ved jo begge hvor stor indflydelse den har...

• #54   3. apr 2012 nope... Blaupunkt radio i den så vidt jeg husker...

• #55   3. apr 2012 tjah... der er jo nok også en klasse forskel eller 2 på en random blaupunkt radio og en Pioneer P88RS radio...

hvilket betyder du ikke rigtig kan fortælle mig at jeg har urimelige krav eller elendige ører...

• #56   3. apr 2012 Arh lille mand... godt nok er en p88rs'er, en fantastisk HU... men uanset hvor god en hu du har kan den ikke kompensere SÅ meget for dårlige højttalere... Og en pug 306 har højttalere der lyder som om de er lavet af papmache, og produceret af en 4 årig... Og modsat dig HAR jeg hørt samtlige enheder jeg har linket til... Og jeg tør godt lægge både ry og rygte både mit eget og db-drag's at de er bedre end det lort det sidder standard i en 306'er... Også til den pris... du skal til gengæld lære at du skal vide noget om tingene inden du udtaler dig...

• #57   3. apr 2012 He He Bitch Fight smiley

• #58   3. apr 2012 jamen det skal du jo også så... for du har jo åbenbart ikke prøvet en P88RS med de originale højtalere... så du ved jo i realiteten ikke om det giver så meget...

jeg påstår på ingen måde de spillede fantastisk... men jeg skulle op og bruge mere end 500-600kr på et sæt højtaler før det ville være en klar forbedring...

men nu havde jeg også leget en del med indstillingerne og der hentede jeg faktisk en del...

• #59   4. apr 2012 Mikkel P

For fanden da knægt... jeg kører selv med en P88RS II... Og at du har brug for dyrere og dyrere højttalere for at kunne høre forskelle, vidner kun om at du ikke har ørene til at høre forskellene... Ikke at forskellene ikke er der...

• #60   4. apr 2012 hvor mange ampere sikring skal man have en en 2000 watts xsound forstærker ??

• #61   4. apr 2012 2-3 ampere burde vel gøre det!!! hvis kabler er utroligt tyndt...

Det er ikke din forstærker der bestemmer størrelsen på din sikring... det er dine strømkabler... så kan du have en 50000000000 Watt forstærker i din bil hvis det er... hvis du kun har et 25 mm2 kabel til forstærkeren bør du ikke have en sikring større end 100 ampere uanset hvad... (Hvis vi taler om en længde på 5 m... ) 50 mm2 kabel - 200 ampere...

• #62   4. apr 2012 Cody:
    har aldrig sagt der ingen forskel var, men at forskellen ikke er pengene værd... det mener jeg ikke de er...

• #63   4. apr 2012 Mikkel P

med fare for at gentage mig selv: Det viser bare du ikke kan høre forskellene...

• #64   4. apr 2012 og hvem bestemmer det... ?

• #65   4. apr 2012 Mikkel P

Når andre kan og du ikke kan... så er vidst bare naturen der bestemmer der...

• #66   4. apr 2012 nå okay... fordi en anden er af en anden mening så er det selvfølgelig min mening der er lort...

vi er af forskellig mening... jeg er måske mere nærig end dig da jeg vil have mere for mine penge, eller også har jeg bare nogle mere kritiske ører end dig...

jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne høre dårligt fordi jeg ikke mener forskellen er stor nok, men jeg respektere din holdning...

• #67   4. apr 2012 Nej lille ven... Dine øre kan ikke være mere kritiske hvis du ikke kan høre forskellene... Så igen jeg så godt hvad du havde i din bil den gang du deltog ved dB-drag... SÅ kritiske kan dine ører jo åbenbart så ikke være... smiley

• #68   5. apr 2012 tak cody, du lyder mere fornuftig
    der er nu
    2 x zound 6,9 bag i
    1 bass (kender ikke mærke)
    1 x zound forstærker 1 kanals til bass
    og sony radio
    1050 kr af en ven,
    ved det er thansen men det spiller fint til mit forbrug:)

• #69   5. apr 2012 mathias H

Jeg lyder fornuftig og alligevel ignorerer du alt hvad man har skrevet til dig??? Ja ja... Dybt uintelligent men dig om det.. engang lærer du nok forskellen på god lyd og afføring... men lige nu har du købt afføring.. PS: at du ikke har hørt andet betyder ikke at det du har købt lyder godt... PPS: Pænt dyrt for det lort du har købt alligevel...

• #70   5. apr 2012 Cody:
    ja, jeg havde MDS... og det er det værste jeg har købt... smiley og det er trods alt 4 år siden jeg købte de højtalere, og det var ikke nogle kritiske ører dengang... men du har nok også lært en del på 4 år... smiley og i min golf var der Hifonics som faktisk spillede rigtig godt...

• #71   5. apr 2012 Og hvad har du nu???

• #72   5. apr 2012 originale højtalere i en Mazda 626... har ikke penge til de højtalere jeg vil have...

• #73   6. apr 2012 har ikke igonoreret det.
    men fik et tilbud jeg kan bruge så længe på at betale som jeg vil
    og somsagt, det behøves ikke at være så godt..
    - bare så man kan høre lidt bass

- hele lortet er sat til og for mig lyder det sku fint nok
    og ja , har hørt det der er bedre..

Kommentér på:
anlæg fra thansen

Annonce