{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Baskasse - Har udformning betydning? {{forumTopicSubject}}

Hey. Ville gerne vide om det ligemeget hvordan man bygger kassen så længe literne er rigtigt?

Overvejer nemlig at bygge den ned i hjulbrønden, men der er ikke nok så tænkte at jeg ville bygge den sammen med bundpladen. Dog bliver der kun 2-3cm luft i højden udover hjulbrønden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baskasse - Har udformning betydning?
  • #1   8. maj 2012 Hvis du laver lukket kabinet vil det være mindre end med åbent for vandringen af dine lydbølger vil blive forskellig og det kan i sidste ende give meget mudret lyd

• #2   8. maj 2012 Låner lige emnet.

Hvordan finder jeg ud af hvilket kabinet der passer bedst til mine højtalere?
    Baskassen skal ligge i bagagerummet på en Bil med "udvendig" bagagerum.
    Skal kassen være med eller unden bas rør?

• #3   8. maj 2012 @ Kasper:
    Min første indskydelse er: JA, det er fuldstændigt lige meget så længe du giver enheden den indvendige volumen, den er bygget til at spille optimalt i.
    Min næste tanke er: Hmm, prøv din frem! smiley

Nu ved jeg ikke 100% hvordan du har tænkt dig at bygge den ned i brønden, men du skal dæleme være sikker på, at det er tæt ned mod bunden af bilen. Enhver sprække, der kan komme luft ud gennem skal lukkes, da støj derfra kan ødelægge alt vellyd...
    --------------------

@MB:
    Det gør du ved at gennemgå papirer på din sub-enhed.
    Producenten skulle gerne have udstukket nogle retningslinjer for hvilken type kabinet enheden spiller bedst i (lukket eller portet).
    Hvad mener du i øvrigt med "udvendigt bagagerum"? smiley

• #4   8. maj 2012 Den bliver bygget ned i med mdf, dvs jeg laver en kasse NEDE i brønden og s[ mangler jeg 20l som jeg derved gerne ville have fordelt udover resten af gulvet. hvis det giver mening?

• #5   8. maj 2012 ¤ DJ Plexi ¤ : Tak. Må lige kikke på de papir der fulgte med.

En bil med "udvendigt bagagerum" er en bil som min Buick. Eller bare biler som er normalt 4dørs (Sedan biler) Volvo 240 4dørs og den type bil.

• #6   8. maj 2012 @ Kasper:
    Jeps, det giver mening. Det var sådan jeg regnede med, at du ville bygge den - MEN, du bygger det vel sådan, at de sidste liter du fordeler henover gulvet også er en del af kassen?
    Og har du tjekket, om bassen skal spille i et lukket eller åbent kabinet?

• #7   8. maj 2012 @ MB:
    Det var så lidt, da. smiley
    Nåårh, Sedan biler - jeg havde aldrig hørt dem omtalt som biler med udvendigt bagagerum, men du jeg forestiller mig det, så kan jeg godt se det for mig. smiley

• #8   8. maj 2012 Tror det er et gammelt udtryk for den type bagagerum. Men kan godt forestille mig det lyder underlig hvis man ikke har hørt det før :o)

Forestil dig en hatte hylde med to trevejs højtalere.
    En baskasse neden under med to 10" som blæser op af. Men de ligger lige under hattehylde højtalerne.. Vil det genere baslyden at højtalerne ligger så tæt sammen. Vi snakker om 8-10 cm..?

• #9   8. maj 2012 Det lyder ikke som en fed opbygning rent teknisk... Hvis der kun er meget lidt luft under enheden, og bagvæggen er vinkeltret på membranen er der en risiko for at du vil få stående tryk bølger i kassen.

• #10   8. maj 2012 ja de sidste liter er selvfølgelig en del af kassen. Kassen bliver lukket og det ingen vild bas, kun en JBL GTO1202D 12 tomme.

K M - Kan evt lave en skrå plade og sætte lige under, det burde vel hjælpe ikk?

• #11   8. maj 2012 @ MB:
    Ja, det er jeg ret sikker på, det vil!
    Hvis bassen kan flytte meget luft, så kan det næsten ikke undgås, at lufttrykket fra bassen vil "tvinge" dine højtalere til at bevæge sig på tidspunkter, de nok ikke skulle!

• #12   8. maj 2012 Jo, hvis du laver bagvæggen skrå er det fint...

• #13   8. maj 2012 ¤ DJ Plexi ¤ : Siger tak. Det var lige de spørgsmål jeg havde :o)

• #14   8. maj 2012 @ MB:
    Fair nok - du vender bare tilbage, hvis du har flere spørgsmål. smiley

Kommentér på:
Baskasse - Har udformning betydning?

Annonce