{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Alpine Type R 10" {{forumTopicSubject}}

Hej.
Mission : Subwoofer i alfa 147
Udfordring: Kabinet/Kassen.
Løsning : Søges

Ja, jeg skal have lidt bund i min alfa,
så skal have subwooferi, og det er 1 stk vi snakker om,
1 Stk. 10" Alpine Type R Serien alpine-swr-1042d

mit spørgsmål er hvilken i vil vælge?

Men ja jeg skal jo have bygget et kabinet dertil, og det skal laves RIGTIG godt

så hvordan laver man et RIGTIG godt kabinet, tænker på om det skal være åbent eller lukket?
og hvad skal der være indei i kassen, tænker på uld eller skum eller dynamate eller hvad der skal være der inde, nogle gode forslag?..
min plan er at bruge 19mm MDF plade.

Liter:
hvor mange liter skal kabinettet være på, jeg har 1 enheder, som har disse liter opgivelser
Lukket:
SPL : 14,2 L
Recommended: 18,4 L
Sound Quality: 26,3 / 20,0 og er det så 18,4 eller 26,3/20,00

Åbent:
Recommed Volume: 36,8 L
Sound Quality Volume: 45,3 L og er det så 36,8 eller 45,3 man skal gå efter hvis det er


jamen alt i alt, et godt forslag til hvordan jeg bygger et godt kabinet til 2 stk 10" ALPINE type R Basser...

er åben for alle gode forslag, Fif og gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alpine Type R 10"
  • #1   6. jul 2012 ?

  • #2   6. jul 2012 spillet til godt fra starten????? hmmm der er nærmest ingen foreskel i hvordan man spiller enheder til, de skal bare spilles, de lyder bare af helvede til det første stykke tid

    hvis duhar nogle T&S parametre på dem, så kan jeg regne det ud for dig

    QTS
    QES
    QMS
    VAS
    FS

    så meget som muligt, men de 5 er nødvendige


  • #3   6. jul 2012 QTS 0,53
    QES 0,57
    QMS 7,92
    VAS 20L (0,71FT3)
    FS 33HZ


  • #4   7. jul 2012 pater, hvis du så er expert, hvad sker der så med enheden når den spilles til?

    og hvad sker der hvis den bliver spillet "forkert" til.

    lad mig så høre


  • #5   7. jul 2012 den enhed egner sig bedst til et lukket kabinet, da den EPB ligger på 57, og de enhede jeg har hørt, der har den EPB de spiller altså bedst i lukket kabinet, det er inkl mine egne PEERLESS XXLS, de ligger lige lidt højere.

    men de skal have 27L hver, skal du have to enheder i, så skla kabinettet være dobbelt så stort, og der er IKKE taget højde for at CMS bliver halveret når man kører med parralelle enheder


  • #6   7. jul 2012 Jamen det lader vi da gerne komme an på en test, find to ens enheder, hvor vo så langtids indspiller dem, den ene får godt med gas og den anden får hvad du mener er rigtig tilspilning, så tager vi en impedancetest af begge enheder på samme premisser, jeg vil æde min hat på at de inden for 100 timer vil ligge indenfor +- 0,5-1% difference, MEDMINDRE du rent faktisk har spillet så højt at du har varmet svingspole og og den bærestykke så meget op at det har taget skade

    Du kommer bare, stiller gerne 5 kasser Ceres dåsebajere på højkant


  • #7   7. jul 2012 Min er lavet i 15mm MDF. Og den er betrukket med noget 3cm hobbyskum indenvendig og så har den fået trælim som udvider sig mellem samlingerne. Og så har jeg fuget den bagefter får ekstra tæthed smiley til sidst blev den betrukket med 4 mm akkustisk beklædningsstof.

    Jeg har ikke det bedste anlæg i min ( thansen ) da jeg fik et lækkert tilbud af min kammerat, men der manglede bare noget dybde i lyden, og det hjælper jo en hel del smiley

    Men tag et kig forbi mit fotoalbum og ta en lille kigger, og smid evt. En lille kommentar. smiley


  • #8   7. jul 2012 Ja ja det klart, det er nemmere at sige at man ikke gider at diskutere, jeg udfordrer dig bare, og at du afviser det blankt viser mig bare at du ikke er sikker i din sag, men var det i samme kabinet? Hvor i skiftede enheden? Eller to forskellige kabinetter?

  • #9   7. jul 2012 Han har da ikke spurgt omvordan den spiller hvis man starter hårdt ud eller spiller den til, smiley

    Ikke får at genere nogen af jer, men kan i ikke tage den i PM istedet for i denne tråd, han får pop-up's hver gang i smidder noget ind smiley

    Men for lige at være lidt med, så tror jeg sq Louise er lidt mere på rette vej smiley

    Sorry for OT...


    >> Tigerdyr <<


  • #10   7. jul 2012 haha peter, du sgu sjov, at erkende at nogle piger faktisk også ved noget om drengeting...

Kommentér på:
Alpine Type R 10"

Annonce