{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Nye højtalere til alfa 156 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal snart igang med at skifte højtalere i min alfa, og jeg har plads til et 6,5" komponentsæt foran og en 6,5" koaksial eller ren mellemtone i bagdøren.

Jeg har selv kigget på audiosystems radion eller X-ion 165.

Har i andre forslag til højtalere i ca. samme prisklasse, som jeg burde overveje?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye højtalere til alfa 156
  • #1   19. jul 2012 Kan det næsten betale sig, den smider nok snart motoren som alle de andre 156?

Joke, kunne ikke lade være ;o)

• #2   19. jul 2012 I min 156 har jeg monteret højtalere fra Pioneers E-klasse i hele bilen. Også i de originale udskæringer, og det har jeg været rigtig tilfreds med.

Mvh.

• #3   19. jul 2012 Audio System er et super godt mærke. Det vil du ikke blive skuffet over.

Jeg ville også prøve at tage en lytter til Pioneer PRS, Hertz eller måske noget Morel. Det er også mærker der, i mine ører, gør det ret godt.

• #4   19. jul 2012 Jeg har selv haft audio system radion 130 i min gamle golf 2, og det spillede fantastisk (det er derfor jeg kigger på noget af det samme igen).
    Jeg har også hørt godt om pioneers E serie, og de er med i overvejelsen.

"Ricky ®"
    har du forstærker på?

"Frederik H"
    De pioneer PRS jeg kan finde er lige en prisklasse eller to dyrere, hvad med hertz og morel hvilke serier er gode hos dem?

• #5   19. jul 2012 Nej, jeg har valgt ikke at montere forstærker, så har bare de 4 x 52 W fra min headunit. Og det spiller efter min overbevisning super godt. Har prøvet at holde bilens indvendige uden unødvendige ombygninger, men man kunne jo selvfølgelig nok finde plads til en forstærker et godt sted smiley
    Men jeg synes slet ikke det er nødvendigt. Og engang imellem har man måske også mest lyst til at høre lyden fra motoren, for en Alfa lyder nu helt godt smiley

• #6   19. jul 2012 De Morel jeg har lyttet til koster omkring det samme som PRS. Fra Hertz kan jeg anbefale dig HSK serien. Og ellers kan du prøve at kigge lidt på Audison Voce: http://knot.dk/shop/item.asp?id=9159&info=Audison-Voce-AVK6&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-2-Vejs-6_5-165mm

De spiller satme godt. Til den pris tvivler jeg på du finder noget bedre.

• #7   19. jul 2012 Efter en lille prissøgning har jeg fundet et sæt Pioneer TSE170CI + TSE1702is (komponent foran og koax bagi) til ca. 1400

og Audio system X-ion 165-4 (dobbelt mellemtone dvs. både for og bagdøre) til ca. 2100

Hertz HSK, Audison voce og Morel ligger omkring 2500,- for ET sæt, og så ville jeg stadig mangle til bagdørene.

De ser ellers rigtig lækre ud, men hvis det er priserne skulle jeg måske holde mig til det jeg kender.

Jeg takker for input

• #8   20. jul 2012 Nu er jeg så blevet fristet af et godt tilbud på et sæt focal ps165 komponentsæt til fordørene og et sæt focal pc165 koaksial bagtil,
    Jeg kender ikke selv focal i forvejen, men de ser lækre ud og jeg har ikke hørt dårligt om det.

• #9   21. jul 2012 Det er også et rigtig lækkert mærke. Lige den serie der, har jeg ikke selv erfaringer med, men de har lavet nogle virkelig lækre ting.

Kommentér på:
Nye højtalere til alfa 156

Annonce