{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  harman kardon
  • #1   28. jul 2012 Hvordan er det nu? Der er 10 højtalere i sådan en?
    Og mener at diskanter er på 4watt og de resterende ligger mellem 20-40w
    Problemet ligger så i at jeg ikk aner hvordan det er målt... antal watt er blevet målt på en million forskellige måder gennem tiden... Så om det er målt i RMA som efterhånden er den mest anvendte inde for autolyd tør jeg ikk spå om...
    Der mangler en standardisering på det område...
    Men elektronik producenterne vil gerne have forskellige måle metoder så det kan komme til at lyde som om man kan mere end andre... Se bare på tv hvor Hz blir målt forskelligt fra producent til producent... PMR, CMR og bare Hz... Alt dette for at forvirre de kære forbrugere:)

• #2   28. jul 2012 Og ved heller ikk hvor mange ohm det er målt med, for det har os meget at sige:)

• #3   28. jul 2012 TKR: Det er fuldstændig sort, det du siger...Bare til din egen orientering...

• #4   28. jul 2012 Essal på hvilken måde??? Jeg fortæller bare hvordan det bliver målt for det er jo vigtigt!!! Enhver kan jo finde på sin egen måle metode og sige at den yder 4 milliader watt, men det gir jo ikk et brugbart resultat for forbrugeren...
    Så synes din kommentar er overflødig:)

• #5   29. jul 2012 TKR: Du kan på ingen måde sammenligne den måde man angiver de forskellige opdaterings-frekvenser i et TV, med den måde man angiver watt på en enhed.
    Det svarer til at sammenligne specs for et givent LCD panel, med et komplet lyd-system.
    Både PMR og CMR for et TV er jo reelle værdier, selvom de ikke direkte siger noget om selve panelets opdaterings-frekvens.

Udover det, så "RMA watt"??. Du mener vel RMS?!
    Men lad nu det ligge...Det der er "sort" i dit indlæg er, at du siger at en enhed "kan måles ved forskellige ohm"?!!!!
    Man opgiver ikke effekt for en enhed ved "et givent antal ohm". Det giver jo ingen mening at sige?!
    En enhed har en fast, dynamisk modstand (impedans), og derfor kan man IKKE opgive den ved noget som helst andet, end den pågældende impedans.
    Men det er for så vidt helt underordnet, da effekten i selve enheden ikke bliver anderledes selvom impedansen ændres...Forskellen ligger blot i at forholdet mellem strøm/spænding, fra FORSTÆRKERENS side, nu bliver ændret hvis samme effekt skal afsættes.

Og så "yder en højttaler ikke xxx antal watt". En højttaler kan AFSÆTTE/klare en given effekt, mens en FORSTÆRKER kan yde/levere den.
    Og apropos forstærker...
    Hvis man ser på et udgangs-trin, altså en effekt-forstærkende del, så ja...Der er opgivet effekt-afsæt under forskellige forhold (ved forskellig Ohmsk belastning), så jeg går næsten udfra at det er det du hentyder til med "hvor mange ohm det er målt ved"??

• #6   29. jul 2012 Nåh okay på den måde:) Men det jeg mente med mit var bare at man er nødt til at tage forbehold for hvordan max effekten er blevet målt... Det er jo målt så ledes at du har en beskrivelse af hvor mange watt højtaleren kan udsættes for før der kommer forvrængning, målt over meget kort periode. Der findes mange for skellige måle metoder, de mest almindelige er: DIN eller Deutsche Induustri Norm, her måles ved vedvarende effekt i begge kanaler ved stereo ved 1 KHz og max 1% forvrængning. Oftest opgivet ved 4 ohm.
    En anden måle enhed er PMPO eller Peak Music Power Output som beskriver den absoult maksimale tidsbegrænnsede effekt målt i alle kanaler lagt sammen uden angivelse af frekvens og forvræning der mples ofte i få millisekunder.
    En sammen ligning kunne være at DIN målingen giver 2x30 Watt mens PMPO en giver ca. 200 Watt så man er nødt til at kende hvilken måle enhed der er brugt for at kunne sige hvor mange Watt den reelt yder.
    Og RMS er i øvrigt ingen norm, men et udtryk for vekselstrøms effektivværdi overfor jævnstræm, derfor skriver man ofte RMS bagved en opgivelse for at understrege den seriøse opgivelse.
    Desuden fortælller effektangivelsen intet om lydkvalitet, og vil man i øvrigt spille dobbelt så højt kræver det 10 db størrer lydtryk og dette kræver 10 x så stor effekt:)
    Håber det blev lidt mindre sort:) Men du har også ret i det du skriver, udtrykkede mig nok bare ikke klart og RMA må være en tastefejl:)

Andre måle enheder af Watt kan f.eks. være:
    IEC 268-3, FTC og MPO:)

Kommentér på:
harman kardon

Annonce