{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt nok? anlæg golf 3
  • #1   30. jul 2012 Godt nok?

Det kommer vel an på hvad du er vant til

• #2   30. jul 2012 jamen, vil det kunne spille ordenligt? altså højt og rent? smiley

• #3   30. jul 2012 Jeg ville nok vælge nogle større front højtalere, da dem der er for små til dørene. Med mindre de skal sidde i de huller som er i instrumentbordet ?

• #5   30. jul 2012 et råd der altid bliver givet er , drop baghøjttalere i første omgang . og brug flere penge på et komponent sæt foran. og lad vær med at bruge 6x9

• #6   30. jul 2012 Rainbow er et ok mærke, dog er de der højtalere i entry level enden af deres produkter. Men det er stadig ok udstyr.

Crunch wooferen ville jeg dog holde mig fra. Så hellere investere i noget en tand bedre. evt. brugt istedet, der får du rigtig meget for pengene..

• #7   30. jul 2012 Rainbow laver gode højtalere, men de er lidt til den dyre side herhjemme (billigere i Tyskland).
    Hvad er du vant til?

• #8   30. jul 2012 og har hørt at man helt skal holde sig fra højttalere i hattehylden hvis man har sub i bilen da trykket fra subben påvirker højttalerne i hattehylden. dette har jeg dog aldrig hørt noget til i min egen bil smiley

• #9   30. jul 2012 hey gutter.. ved godt front højtalerne er små.. men det var meningen jeg ville sidde dem i instrumentbordet smiley og med hensyn til grunch, er det helt fint, min kammerrat der har forstærkeren og sobwooferen jeg sskal købe smiley

Men ville bare høte om i synes de to sæt højtalere der? om jeg skal vælge noget bedre? og hvorfor ikke 6x9??

• #10   30. jul 2012 Først kan jeg sige at
    Rainbow spiller HAMMER godt - højt og rent
    De har endda vundet en 1. præmie i Tyskland - ( Rainbow Germanium CS 265.25 )
    Sådan et sæt har jeg købt til begge mine biler til fronten.

Deres Sound Line - er rigtig gode - i mine ører.
    De koster også. Gav dengang ca. 2500 kr for et sæt 6.5" komponent til fronten.

Men vi har alle forskellige lyd smag.

Mht. hatte højttallere.
    Carsound har rådet mig til at lade være med at få lavet hatte højttallere til min Vectra B - har så købt Rainbow Sound Line til bagdørene til den - og Germanium CS til for.

• #11   30. jul 2012 Højtalere i hattehylden er en smagssag. Går man op i det, så dropper man dem, da de ødelægger lydbilledet. Står man til en koncert, kommer der ikke lyd bagfra.

Jeg har droppet højtalere bagved og ofret lidt ekstra på fronthøjtalerne. Det er jeg rigtig glad for, og folk bagi kan sagtens høre musikken også.

Bortset fra det, så har jeg kun hørt godt om Rainbow. Crunch laver også udmærket subwoofere så vidt jeg har forstået. De er bare ikke så populære her hjemme.

• #12   30. jul 2012 okay.

Jeg vil helst bare ha dem til at sidde oppe i instumentbordet, da jeg ikke vil hen og lave huller til det i dørene smiley

• #13   30. jul 2012 Det er også helt kanon. Så får du lyden i hovedhøjde smiley
    Jeg havde sådan et sæt i instrumenteringen af min Polo, og det spillede suverænt:
    http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=22_32_59&products_id=413

Så det går jeg også ud fra at de Rainbow gør.

• #14   30. jul 2012 Som de andre siger, så drop baghøjtalerne og køb et godt komponentsystem til foran til at starte med.. Træk nogle 2,5mm2 højtalerledninger fra forstærkeren og sæt sådan her et 3 vejs komp. sæt i foran.. De 6,5" basser passer i dørene 4" mellemtoner i instrumentbordet og diskanterne placeret på de sorte 3-kanter ved sidespejlene ;o)
    Havde selv (dog forgængeren) dette sæt i min gamle golf 3´er trukket af en ældre phoenix gold forstærker og det spillede perfekt med en 10" sub bag i..

Din sub og forstærker kender jeg ikke så meget til, men er helt sikkert fint til en start.. Man kan jo altid opgradere hvis det skal være vildere ;o)

• #15   30. jul 2012 Har nu aldrig set en golf 3 uden huller til højtalere i dørene, du skal sikkert bare have nogle orig. gitre til hullerne.. Så passer 6,5" højtalere lige i ;o)

• #16   30. jul 2012 Hov.. Glemte at indsætte linket før ;o)
    Der er det sæt her som er det billigste 3 vejs..

http://carsound.dk/produkt.asp?id=10670&pk=1&produkt=Rainbow_DL-C6.3_-_H%F8jttaler

Og dette her som er lidt dyere men med bedre enheder og delefiltre..

http://carsound.dk/produkt.asp?id=10862&pk=1&produkt=Rainbow_SL-C6.3

• #17   30. jul 2012 lyder rigtig godt det du skrivet Anders L

Hvorfor er det lige det er så godt med 3 vejs? har ikke så meget forstand på det smiley

• #18   30. jul 2012 Så får du løftet lydbilledet op i bilen, da mellemtonerne sidder i instrumentbordet frem for i dørene.. + at du med 3 vejs også får bas højtalere i dørene og dermed får bassen frem i kabinen så det ikke alt sammen kommer fra bagagerummet..
    3 vejs er godt da du har 1 enhed til at spille hvert sit toneleje (frekvensområde) frem for 2 vejs hvor bassen skal tage sig af mellemtonen.. Og når nu du har muligheden for det i din golf så tør jeg godt sige at det ikke er noget du vil fortryde når du først har hørt det spille smiley Det skal self. justeres rigtigt ind på HU og forstærker, men skal helt sikkert nok komme til at spille godt..

• #19   30. jul 2012 God forklaring! ihvertfald så jeg kunne fatte det smiley Tror jeg tager det her sæt så : http://carsound.dk/produkt.asp?id=10862&pk=1&produkt=Rainbow_SL-C6.3

Så burde det vel heller ikke være nødvendigt med højtalere i hattehylden. for at spille den kabine op? smiley

• #20   30. jul 2012 Hehe.. Ja men lidt svært at forklare i tekst uden at det bliver alt for uforståeligt smiley
    Nej ville ikke sige at det skulle være nødvendigt.. Også syndt at ødelægge hattehylden med store højtalere.. Og som der bliver skrevet længere oppe så kommer lyden jo ikke bagfra når man er til koncert smiley
    Hvis du evt, bor i nærheden af en carsound butik så tag evt. ud og se om de har sættet siddende i demo standen så du kan høre det spille inden du køber det.. Så kan du jo evt. høre de forskellige serier, som den du selv linker til i 1 inlæg.. Er helt sikker på at du ikke bliver skuffet i forhold til de 4" og 6x9" coaxial højtalere du spurgte om til at starte med smiley
    Seperate enheder og gode delefiltre spiller bare bedre og renere end coaxial enheder..

• #21   31. jul 2012 kør dog ud og lyt ikke vores øre der skal lytte... men forstå godt du vil havde lyd i bilen. sådan en G3´er lyder jo at røv fra motoren

• #22   31. jul 2012 Anders l : mener du med det sidste? at det anlæg jeg har sammensat? bliver ikke ikke træt af ?

• #23   31. jul 2012 Ketil l s : Det er en vr6, så lyden er sku hel fin smiley

• #24   31. jul 2012 Vil en 4 kanals forstærker på 250 rms wat kunne trække det 3-vejs sæt der, af det dyre? smiley

• #25   31. jul 2012 den er på 300 watt smiley

• #26   31. jul 2012 hvilken forstærker tænker du på?

• #27   31. jul 2012 mener at du ikke vil blive skuffet over lyden i det 3vejs komponent sæt foran, kontra de 4 og 6x9" ;o)

Jepp, hvilken forstærker har du i tankerne der??

• #28   1. aug 2012 Crunch smiley 4 kanals 300 watt

• #29   1. aug 2012 har du ikke link eller model nr på den?

• #30   1. aug 2012 ikke lige, da det en jeg køber af en kammerat smiley men tror i den vil kunne trække både sobwooferen og det 3 vejs sæt ? smiley

• #31   1. aug 2012 kørte selv medmds i min veno det fungede fint ... men derer så mange mærker. stå selv ogskal finde nyt til min vectra. altså sub og højtalere resten har jeg. ved ikkeselv om jeg skal vælge .Earth quake V-tek. audiosystem. boston. galden. rainbow igen. jbl pioneer. alpine. rockfort fosgate. JL. eller Seas lotus. måske scanspeak eller vifa.

og en VR6´kan lyde ok hvis ikke hvis lyden er dyb og støjsvag som Merzedes ofte er med deres biler.

• #32   1. aug 2012 hvis det er sådan en her ville jeg ikke selv bruge den..

http://www.jariauto.dk/shop/crunch-gtx4400-forstaerker-33979p.html

men kender dog ikke noget til crunch, og deres watt opgivelser om det er nogle der passer..
    men til sådan nogle forholdsvis dyre højttalere ville det hvertfald være synd at smide en for billig lille forstærker på smiley

• #33   1. aug 2012 men der står dog under det link at den har vundet overklasse priser. men ellers kan du vel låne den af din ven og sætte den til og så selv lytte efter om hvordan du syntes det lyder det er jo dig selv der skal høre på det, og ikke os andre smiley

en af mine venner har feks et anlæg jeg syntes der er for lidt bas på. og han mener jeg har for meget bas på mit. så vi er jo alle forskellige smiley

• #34   1. aug 2012 ja, må prøve at sidde den til, og se om den kan spille den op smiley

• #35   1. aug 2012 Der er ikke andet for smiley
    Under alle omstændigheder er den jo nok en anelse kraftigere end din HU... Og spar nu ikke på phono kablerne, og strøm kablerne.. Når nu du skal hen og trække det igennem bilen alligevel så træk hellere et 25mm2 frem for et 10mm2 så er du fremtids sikret hvis du nu skulle finde på at skulle have større eller flere forstærkere i bilen smiley Taler kun af erfaring.. Er spændt på at høre hvad du siger til komponentsystemet når det kommer i bilen..

Hvis man må komme med et forslag til en forstærker og sub til dit setup så er dette i den bedre ende, og denne audison forstærker skulle ihvertfald gerne kunne trække det 3vejs sæt på de 2 kanaler og så en sub brokoblet på de 2 andre kanaler smiley Disse links er dog til "brugte" dele, men der er mange penge at spare = du får meget for pengene..

http://www.dba.dk/audison-srx-4-ny-model/id-83738860/

http://www.dba.dk/peerless-xxls-aluminium/id-84525476/

• #36   1. aug 2012 Okay smiley Tror jeg starter med den sob og forstærker.. for skal give 1000kr for det samlet smiley

Men skal nok sidde ordenlige kapler i smiley

Hvad mener du med at den er ktraftigere end min HU??

• #37   1. aug 2012 Okay.. Det er nok også billigt nok smiley Det herlige ved hifi er jo at man altid kan opgradere smiley
    Mener at crunch forstærkeren er bedre / kraftigere end den der er indbygget i din radio/HU smiley

• #38   2. aug 2012 er den nok smiley

Kommentér på:
Godt nok? anlæg golf 3

Annonce