{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Hacksterrenewed
Hacksterrenewed
Tilmeldt:
11. dec 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 184

Valg af 12" sub {{forumTopicSubject}}

Hey Bilgalleri, er ny bruger herinde så hej!

Har siddet med en colt som nu desværre er gået bort smiley

Men skal snart erhverve mig en golf3 og nu sidder jeg så i et dilemma smiley

Har en EarthQuake T2000W/4 (4kanals 2kW) forstærker og kørte den med et sæt højtalere og en 12" Boxter sub i min colt.

Er nu ude efter en anden sub da ja.. den nuværende er lort smiley

Synes selv jeg ved en god shat om hifi i hjemmet, men lige omkring bil sub er jeg lidt lost, men står imellem 2 valg!

http://www.amazon.co.uk/Kenwood-KFC-W112S-inch-Watts-Subwoofer/dp/tech-data/B000XCOEN4/ref=de_a_smtd?ie=UTF8&m=A2VRRYFDOT1WO1

fordelen ved denne mener jeg er en bredere dækning af frekvensbåndet ergo hælder jeg ret meget her

og så denne, som har en højere SPL
http://www.pixmania.com/dk/dk/8868216/art/pioneer/bilsubwoofer-ts-w309s4.html

hvad synes i smiley ?

tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af 12" sub
  • #1   1. aug 2012 Frekvensbåndet er vel i princippet ligemeget når du alligevel smider en LPF på.. Så skal du ikke bruge over ~80hz..

    Pioneeren har en DEL bedre følsomhed.. Så der havde jeg lagt mine penge, hvis valget står mellem de to enheder.


  • #2   1. aug 2012 ville af de 2 tage pioneer´en... høj følsomhed og så skal en sub spille fra 80hz og ned efter som hovede regel

  • #3   1. aug 2012 Hmm okay smiley

    Jamen tak for hjælpen, var ikke klar over at frekvensen blev delt ved 80Hz, så kan jeg jo godt selv se at piooneren er det bedre valg!

    Super !


  • #4   1. aug 2012 Hacksterrenewed

    Frekvensen bliver ikke automatisk delt ved 80 hz, det er noget du skal sørge for.. Eller alt efter hvilket udstyr du bruger så skal du forholde dig til nogle ting..

    Men under alle omstændigheder er det vigtigt at det bliver gjort.. Hvis din sub spiller flere frekvenser end den er beregnet til vil levetiden ikke være særlig lang.


  • #5   2. aug 2012 Ved skam godt at frekvensen ikke bliver afskåret af sig selv, jeg formulerede mig nok bare forkert smiley

    Mente mere at jeg ikke vidste at den anbefalede cutfrekvens var 80Hz!

    Har styr på hvordan og således man gør det med forstærkeren ihvertfald, men tak for hjælpen!


  • #6   2. aug 2012 Fint fint smiley

    Det var så lidt.


Kommentér på:
Valg af 12" sub

Annonce