{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.501 visninger | Oprettet:

DEH-80PRS vs. DEH-P88RS-II {{forumTopicSubject}}

For og imod hvilke af de radioer vil lyde bedst.

Jeg synes generelt at p88rs2 ser mere lækker ud og ser ud til at være af bedre byggekvaliet samt den har motorfront.

Dertil skal så siges at der selvfølgelig er proppet nyere funktioner i 80prs.

Jeg mistænker også pioneer for at sætte p88rs2 ud af produktion da den måske lænede sig for meget op af p99rs i præstationer. Når der så er sagt har de netop ikke fornyet hele reference serien da p99rs stadig er i handel.
Jeg kan også se at de har erstattet deres Burr&brown DAC med et fra Texas instruments og det kan jeg ikke rigtig finde ud af om er godt eller skidt men jeg ved da at b&b dac er rigtig lækkert.

Hvad er jeres meninger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DEH-80PRS vs. DEH-P88RS-II
  • #1   27. aug 2012 jeg har selv p-88rs1 og 2 og er så glade for dem. bedste radio´er jeg nogen sinde har haft. men er lidt ivrig for at prøve den nye 80PRS for at se om den overhoved kan gøre lige så godt arbejde. plus den har de nye lækre funktioner i sig som lidt de to andre mangler.

• #2   1. dec 2013 kan den så det ?

• #4   2. dec 2013 Burr Brown is THE SHIT!! Og man finder ikke bedre kvalitet ..
    Jeg har haft ALLE af pioneers top end serier..

Det som skiller fårene fra bukkene er :
    Deh p 9600/ 8400 6,5 linievolt
    Deh 77mp = 6,5 linievolt
    Deh 88rs = 5volt
    88rsII = 5 volt
    Og listen fortsætter med bare 4/5 volt på linie udgangen..

Nu er der nogen der så mener det er ligegyldig med den volt.. Men nej!
    Der er stor forskel.. Meget stor.

Det selvfølgelig ikke kun den eneste forskel der er.. Der er mange andre.

Personligt er jeg lige kommet frem til at sætte en rigtig velholdt 77mp i min chevy, i stedet for min deh-p88RSII .. Hvorfor? Jo, det fordi den er så f**cking stilren, og er med Burr Brown samt 6,5 volt.

De nye 99 og 80 serie er fede.. Men detsværre proppet op med alt muligt ligegyldig gejl jeg personligt ikk har behov for.

Hva er man til?
    Sound quality... ( SQ ) eller bare noget lir og larm?

De nye serier de har lanceret byder sig på det " unge " markede, og det ses på designet ..

Bare en mening fa sidelinien.
    Out.

• #6   2. dec 2013 Den er bare skide enkelt.. Stil ren helt ned til mindste detalje.
    Matrix White LED display.. Og bedst af alt.. Burr Brown gejlet indvendigt!

Jeg finder lige et billede frem..
    Det er bedst i sq test USA / Europa , da de lanceret den !
    Den kom lige efter deres store hit 9600mp.

• #7   2. dec 2013 Stadig på markedet.. Til betalings venlig pris trods de mange år efter..

Se, det her er THE SHIT

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=359

• #10   2. dec 2013 Yep... godt spottet! smiley Deres " Gamle" Hi-volt serie er med 6 volt, korrekt.. smiley

Den nuværende er med 5 volt. og nogen med 4..

Og ja, det MAX blæret med Matrix White display.. ( det er der på en måde osse i de nye ).. bare ikke "dot" design.. hvilket jo er helt unikt mener jeg.
    passer fedt til et Old School bygge som mit..

Vi kommer elles til Fredericia D.2-4 Maj Scandinavian Custom Motor Show.
    Så kan du få en lytter... smiley

• #12   2. dec 2013 Selvom tråden er over 14 måneder gammel, vil jeg da gerne lige give lidt info videre til trådens opretter, da der er lidt misforståelser...

For det første hedder det Burr-Brown, og IKKE Burr&Brown! Der er stor forskel på de to ord-valg, da begge er "varemærker".
    Burr&Brown er rent faktisk også en virksomhed, men har intet med Burr-Brown at gøre.

Texas Instruments har for MANGE år siden overtaget produktionen af Burr-Browns kredse, og de sidste 12 år (eller deromkring) har de faktisk ejet Burr-Brown, hvilket vil sige at Burr-Brown i dag er en del af Texas Instruments!

Derfor ER Burr-Brown DAC's også Texas Instruments DACs, og det er udelukkende et spørgsmål om, hvordan det "præsenteres".

Noget helt andet er, at der er SÅ MEGET MERE I DET, end blot om der er benyttet en B-B kreds i en HU, eller ej!
    Så det siger intet om kvaliteten, da der også indenfor dette segment er store og små serier! Hvis man foblændes af at der blot står "Burr Brown", skal man ærlig talt prøve at sætte sig lidt mere ind i det. Det svarer til at man nødvendigvis tror at en forstærker er god, hvis den indeholder MOS-FET's.

Udover det, så er det simpelthen en stor misforståelse at en højere udgangs-amplitude i sig selv giver bedre lyd-kvalitet, så ja...Det ER faktisk "ligegyldig med den volt"
    Derfor kan man sagtens finde nyere (og evt bedre) HU's der har en lavere udgangs-amplitude end andre, ældre modeller.
    Det der egentlig tæller allermest, hvis man blot ser på selve udgangs-liniesignalet, er udgangs-impedansen! Denne tæller MEGET mere end en given størrelse på signalet, da en lavere udgangs-impedans giver en mindre "påvirkning" af signalet, fra en tilkoblet forstærker.
    Det kan fuldstændig sammenlignes med et udgangs-trins dæmpnings-faktor. Denne er direkte proportionel med udgangs-impedansen, da en levere udgangs-impedans betyder en højere dæmpnings-faktor.
    Så at tro at et "højere" liniesignal nødvendigvis er bedre, svarer til at tro at en forstærker er bedst, jo flere Watt den kan levere.

• #13   2. dec 2013 Jeg har selv en DEH-H88ll og den er jeg ganske tilfreds med, også selv om den nu har små 4 år på bagen smiley
    sammen med HU bruger jeg 3 stk PRS-D800 forstærker, ikke de vildeste forstærkere hvad ang effekt, men de spiller altså imponerende.....
    (og så fylder de ingenting)

Om jeg ville vælge samme HU igen, må jeg helt klart svare JA til............

Kommentér på:
DEH-80PRS vs. DEH-P88RS-II

Annonce