{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Ny bil, nyt anlæg :) {{forumTopicSubject}}

Hej bg smiley

Er blevet den glade ejer af en golf 3 gti, og skal nu have lidt ordentligt anlæg i den. HU er på plads og koblet til. det er resten af højtalerne osse. men nøj hvor spiller de ringe, købte en sæt jbl 6,5 tommer til fronten, men blev godt nok skuffet over hvor lidt ''ryk'' der er i dem. det samme med baghøjtalerne, disse fulgte med bilen og er også af mærket jbl men de spiller også pænt dårligt. alle højtalerne er koblet til HU og jeg ved godt jeg ikke for det helt vilde uden en forstærker, men ligenu er pengene ikke til det. ville høre om i kendte til nogle mærker der er noget værd og med mere ryk i, højtalerne skal være 6,5 tommer for og 6x9 tommer bag. har også besluttet mig for at få lyddæmpet bilen en anelse i bagagerummet, døre og motorhjelm, men hvad er godt og bruge, vil gerne holde prisen lidt nede da jeg ikke har den største pengepung.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bil, nyt anlæg :)
  • #1   27. okt 2012 Jeg har mange gange fået god lyd i mine Golf II og Golf III men Hu, 6,5 compo foran og 6x9 i hatte hylden.

Dette har alle gange været med en ordenlig spille dåse fra Alpin fra pris 3499,- og op.

Nægter at tro dine højtaler ikke kan rykke noget luft og giver din Head unit skylden fordi det har lykkes for mig mange mange gange med 4 speeakers og en radio.

• #2   27. okt 2012 Ja, men syntes bare ikke det kan passe da headunit'en skulle være rimelig god? det er en pioneer 4400bt. har bare set flere der har været skuffet over jbl, selvfølgelig efter jeg købte et sæt;) men tro mig, de rykker slet ikke, der er ingen spark i dem på nogen måde smiley

• #3   27. okt 2012 Bliver lige nødt til at høre dig, er alle højttalerne vendt i rigtig fase.. altså er alle + og - sat rigtig i? smiley

• #4   27. okt 2012 Ja, de køre som de skal, det skal så siges jeg havde en mistanke om at de bagerste kørte i modfase, så jeg bytte lige rundt og det hjalp en smule på ''volumen'' men de fik ikke mere spark, så derfor søger jeg nu nogle nye højtalere til både for og bag smiley

• #5   27. okt 2012 Køb dem her, de er billige og spiller super smiley
    køre med dem uden Forstærker også og kun via radio,
    og der kan de sku godt spille til smiley
    har dog 2 sæt af dem i min smiley

http://knot.dk/shop/item.asp?id=7848&info=Hertz-Dieci-DSK-165

• #6   27. okt 2012 Niklas M

Sjovt jeg kender til lige så billige enheder der spiller mindst lige så godt som dem du foreslår... Så hvorfor SKAL han købe præcist dem??? Dine argumenter er elendige...

• #7   27. okt 2012 Ja, tror også jeg ender med at købe nogle hertz højtalere, de kan nemlig fås på tilbud ved hilmars audio smiley men omvendt har jeg også kigget på nogle 2 ohms som skulle trække mere på den indbyggede forstærker i hu'en smiley

• #8   27. okt 2012 Forstærkeren i en gennemsnits hu er pivrige, og vel egentligt kun designet til at formidle sporten på P3.... At belaste den i 2 ohm, kommer der temmelig sikkert ikke noget godt ud af smiley

Mht hvilke højtalere du skal købe, så stik ud og lyt til lidt forskelligt inden du bestemmer dig.. Til de fleste spark-dæk træf kan du høre en bred vifte af hvad der er moderne i lille dk... I prisklassen du søger skal du ikke forvente alverden til forskel fra dine jbl smiley

Dæmpning er altid godt, om ik andet så for det fremtidige anlæg du sikkert ender i når pengene er bedre.. almindelig asfaltplade og dæmpeuld kommer du langt med.. Evt kan du tjekke det i min annonce, så har du ihvertfald til døre og lidt i bagagerummet til billige penge.. Motorhjelmen får du intet ud af at dæmpe med din nuværende opsætning..

Held og lykke med projektet smiley

• #9   27. okt 2012 kan varmt anbefale et Sæt 4" coaxal til indtrument bord og så nogle 6.5 kickbasser/lav mellemtone. til dørende og en 4kanals til dette. kommer til at lyde super fedt med det sæt up... kan ikke huske hvor langt ned i hz det man ikke længer kan høre hvor fra lyden kommer men alt der under skal 6.5" lave. og coax´en alt der over... audiosystem. EQ Vtek og Rainbow har jeg gode erfaringer med både i coax og kickbass.

havde mine forstærker gemt under bagsædet. der lå de pisse godt.

og lyt evt ti lCody
    han er hådt men ved hvad han laver.

• #10   27. okt 2012 Ketil

Det kræver aktiv deling det du foreslår... gætter på du lige ved hvordan det ordnes fordi tvivler på trådstarter gør hvis han spørger her på BG...

• #11   28. okt 2012 ja det rigtigt. det klars med Ysplitter til front phono signalet, og high pass og må indrømme jeg ikke ved om det kun er lidt dyre hu´s som min clarion der kan dele i nenu´en

men der er en kanon løsning i de biler. ellers så kan et 3vejs kompo sæt også bruges. syntes bare selv det lyder bedt nå både mellemtone og dicant skal spiller op mod forruden smiley

• #12   28. okt 2012 Ketil NEJ...

Du splitter ikke med en y-splitter... Når du deler aktivt er der ikke længere tale om front rear og sub... så hedder det high, mid og low... Alt afhængig af HU kan signalet deles på flere måder... Men på en billigere hu bruges Front som High, Rear bruges som mid... Og sub er jo naturligt low...

High signalet deler man så dybt som muligt... (På coax enheder sidder der jo allerede et lille delefilter på diskanten) Mid signalet skal bare til 6,5" kick'erne som så deles så dybt som muligt på lav pas siden og på highpass siden deles så det overlapper highsignalet en smule... Low er til sub...

Ketil hvis du ikke engang selv har en smule styr på det skal du ikke forsøge at rådgive andre omkring det...

Kommentér på:
Ny bil, nyt anlæg :)

Annonce