{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Montering af 2 forstærker? {{forumTopicSubject}}

Har prøvet at google lidt omkring emnet med har ikke kunne finde en konkret guide, så håber der er nogen der kan hjælpe smiley

Jeg har erhvervet mig 2 forstærker, den ene skal køre subben og den anden skal køre højtalerne.
Men er lidt forvirret omkring monteringen af begge forstærkere, jeg kan godt finde ud af at sætte den ene til men når der kommer en ekstra hvad skal jeg så gøre her?

Har læst mig frem til at man kan bruge en fordeler eller kondensator til at dele strømmen i 2? - Men det gør mig sgu lidt forvirret, kan ikke helt se hvordan det setup skulle se ud. Eller kan man bare købe 2 sæt kabelkit og trække dem som normalt?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af 2 forstærker?
  • #1   16. jan 2013 du køber bare en ordentlig fordelerblok

  • #2   16. jan 2013 Du kan godt købe to kabelkits, men det er næsten spild.
    Du skal enten trække ét kabel fra batteriet om til bagagerum (eller hvor det måtte være) og købe en fordelerbox - således ét kabel bliver til to smiley
    Ellers kan du jo også købe en kondensator og smække den på smiley


  • #3   16. jan 2013 Noget i stil med http://www.autobixen.dk/shop/sinuslive-vb-1-2-42966p.html ?

    Har tænkt mig at trække 50m2 kabel fra batteriet men gør det noget at der kun kommer til at være 25m2 til de 2 forstærkere?


  • #4   16. jan 2013 Med en kondensator er det nok at købe dem med en 1.5 farad eller hvordan?
    Og er det bare med at koble 2 + kabler og føre dem ud til forstærkerne :)?


  • #5   16. jan 2013 At fordele pluskablet ud til 2 25mm2, er intet problem. Det er dit 50mm2 der kommer til at trække det i sidste ende.

    Med kondensator siger man 1 farad pr. 1000 RMS Watt.


  • #6   16. jan 2013 Træk 1stk kabel fra batteri med sikring tæt på batteri... del dette tæt ved forstærkeren med evt Dobbelt sikringsboks, og kabel herfra til hver forstærker.
    Træk RCA & Remote kabler fra HU til forstærkerne. læs dig til hvilke RCA der skal til hver. ( sub / rear & front)
    Træk Remote kabel ned til en forstærker, og vidre herfra til nummer to.
    Stel laves seperat til hver forstærker ( minimere generator støj ) og så kort og tyk som mulig..
    Har din HU ikke nok RCA udgange kan disse udvides med " Y connector - HUN til 2stk han" disse connectere monteres ved forstærkeren og IKKE ved HU!

    Håber du kan bruge det :o)
    Så du kørende :o)


  • #7   16. jan 2013 Nu har jeg sådan en nogenlunde ide om hvordan det skal gøres og tror jeg tager sådan en fordelerblok smiley

    Men kan jeg komme ud for at lyset begynder at blinke eller strømmen bliver tappet uden en kondensator?
    Det kræves vel ikke at jeg får skaffet mig et større batteri?


  • #8   16. jan 2013 Mange tak Corty for en meget pædagogisk guide lige hvad jeg har brug for :D!

    Men jeg har lige et spørgsmål til den dobbelt sikringsboks, er det i stedet for en fordelerblok eller kræves der begge dele?


  • #9   16. jan 2013 Det er bedst med sikringer til hver forstærker.. og her er der utal af løsninger i din lokale forretning med billyd.

    kondensator er altid et godt tip til lidt større anlæg.. her kopler du den op som et led inden sikrings holderen/ fordeleren.. et kabel til minus.. og "gennemløbende plus på plus siden"

    Der er udførlig guide i pakken når du køber kondensator.

    ellers må du skrive igen.. :o)


  • #10   16. jan 2013 Okay takker har en ide om hvordan det skal gøres nu.

    Men har lige et sidste spørgsmål. En kondensator ville være en god ide men ikke et krav vel, har så småt næsten brugt hele mit budget op så ved ikke helt om der er plads til sådan en smiley


  • #11   16. jan 2013 En kondensator er IKKE nødvendigt, hvis bare du laver det ordentligt fra starten af. Har du problemer med at lyset blinker, så tjek dine stelpunkter efter. Der skal været skrabet HELT ned til metallet, før det er optimalt.

  • #12   16. jan 2013 Ja har skam tænkt mig at slibe helt ned til metallet i de 2 forskellige stelpunkter.
    Jeg siger mange tak for hjælpen folkens :)!


  • #13   16. jan 2013 altid velkommen :o)

  • #14   10. jun 2015 jeg har det problem at når jeg sætter højtalerne til den anden forstærker hvor bassen ikke er sat til så går lyden næsten helt i bund så jeg ikke kan høre noget fra højtalerne men kun bassen

Kommentér på:
Montering af 2 forstærker?

Annonce