Installation af aktiv sub - kabler o.O {{forumTopicSubject}}
Hej BGs ,
Jeg skal ha installeret en aktiv sub( http://www.thansen.dk/product.asp?c=3177282943&n=-2035763586&pn=-1368341766), og da det er første gang jeg prøver at rode mig ud i sådan noget vil jeg være sikker på hvad jeg laver, så håber jeg kan få noget hjælp herinde
Af de kabler der medfølger er de markeret som:
High level R-/R+ hhv. blå/brun
High level L-/L+ hhv. rød/sort
2x power+ (rød)
2x ground (sort)
Udover de medfølgende kabler har jeg også skaffet et RCA kabel med remote kabel.
Jeg går ud fra at ground skal sættes til stellet, men forstår ikke hvorfor der er 2 af dem. Ligesom der er 2 power kabler, skal begge power kabler sættes til batteriet?
Er det lettest at tilslutte sub'en til radioen med iso-stick eller hvordan?
Desuden har jeg set videoer hvor der kablet som tilsluttes batteriet indeholder en sikring. Er dette nødvendigt når der allerede sidder en sikring i sub'en?
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
High level L-/L+ hhv. rød/sort
Er beregnet på at sætte til alm højtaler udgang ..
Disse er normalt IKKE nødvendige at bruge hvis der bliver sat sammen med RCA
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Så for at man stadig kan trække den nødvendige strøm, laver man det med 2 kabler, der blot er parallelt forbundet internt.
Men ja, begge skal forbindes.
Ja, du skal sætte en sikring på kablet, ved batteriet. Det er kablet, og ikke subben, du sikrer via dette.
Afhængig af din HU (radio) kan du bruge enten dit RCA-kabel, eller det "hi-level" kabel der følger med til subben, og som skal tilsluttes direkte til højttaler-udgangen..
feb 2010
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 7
Jeg skal altså tilslutte en sikring til hver power kabel som skal sættes til batteriet og begge ground kabler kan skrues fast med samme skrue til stellet?
Installation af aktiv sub - kabler o.O