sub installation ifm ny radio {{forumTopicSubject}}
Hej folkens!
I forbindelse med køb af nyere Alpine radio kom jeg til at tænke på at jeg har en Jamo SW3 @ 100W i kælderen der samler støv som jeg godt ku tænke mig at smide bag i bilen og få lidt mere dybde i lyden end hvad der er i dag i den stakkels Audi jeg tøffer rund i
Mit spørgsmål er, hvad skal jeg bruge til opsætning for at få skidtet til at spille? Radioen alene kan nok ikke levere tilfredsstillende "moment"? Der skal vel en bette forstærker til før det dutter? Det er ikke et udstillings projekt, brugt kan også gøre det, havde tænkt at bruge max 500,- på det eller lader jeg være. Desuden er jeg konge mongol inden for denne slags, så selv de simpleste ting vil jeg gerne have forklaret
Btw, har set et par forstærkere til salg i "Marked" er det evt nok, nogle af de billigste?
På forhånd tak for hjælpen
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Modstand er sikker over 4 ohm på den sub så ved ikk engang om der findes en bilforstærker som kan bruge den..
Køb i stedet noget brugt til de max 500 med forstærker så er den der..
Tror jeg godt du kan finde.. Ellers så spar op så du har en lille smule mere..
Men det du skal bruge ud over sub + kasse er..
Forstærker.. Anbefaler monoblok eller 2 kanals hvis du kun skal have en sub til at køre over den.
Strømledninger.. Regn med 4-5 meter..
Phono kabler.. Regn med 4-5 meter
Remote kabel.. igen ca 4-5 meter..
og så 1-2 meter højttaler kabler alt efter hvor tingene nu sidder osv..
Bliver nok svært for 500kr..
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.859
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 18
tak for hjælpen
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Ja det var nemlig det jeg også tænkte på.. Stue anlæg har normalt en højere modstand end hvad bilanlæg har.. så de enheder er ikk egnet bilforstærkere
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 18
sub installation ifm ny radio