{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

sub installation ifm ny radio {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
I forbindelse med køb af nyere Alpine radio kom jeg til at tænke på at jeg har en Jamo SW3 @ 100W i kælderen der samler støv som jeg godt ku tænke mig at smide bag i bilen og få lidt mere dybde i lyden end hvad der er i dag i den stakkels Audi jeg tøffer rund i smiley
Mit spørgsmål er, hvad skal jeg bruge til opsætning for at få skidtet til at spille? Radioen alene kan nok ikke levere tilfredsstillende "moment"? Der skal vel en bette forstærker til før det dutter? Det er ikke et udstillings projekt, brugt kan også gøre det, havde tænkt at bruge max 500,- på det eller lader jeg være. Desuden er jeg konge mongol inden for denne slags, så selv de simpleste ting vil jeg gerne have forklaret smiley
Btw, har set et par forstærkere til salg i "Marked" er det evt nok, nogle af de billigste?
På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sub installation ifm ny radio
  • #1   25. feb 2013 Brug ikke hjemme anlæg i en bil.. Resultatet bliver nok aldrig godt smiley

Modstand er sikker over 4 ohm på den sub så ved ikk engang om der findes en bilforstærker som kan bruge den..

Køb i stedet noget brugt til de max 500 med forstærker så er den der..
    Tror jeg godt du kan finde.. Ellers så spar op så du har en lille smule mere.. smiley

Men det du skal bruge ud over sub + kasse er..

Forstærker.. Anbefaler monoblok eller 2 kanals hvis du kun skal have en sub til at køre over den.
    Strømledninger.. Regn med 4-5 meter..
    Phono kabler.. Regn med 4-5 meter
    Remote kabel.. igen ca 4-5 meter..

og så 1-2 meter højttaler kabler alt efter hvor tingene nu sidder osv..

Bliver nok svært for 500kr..

• #2   25. feb 2013 En lille monoblok og en "billig" sub kan man godt finde til en 500..

• #3   25. feb 2013 jaa, efter nærmere læsning på subben kan jeg godt se at der stå 8ohm på den, så begynder det vel op a bakke allerede der ?!? så gider ikke rode med det, har ikke penge til det store investeringer, vi må se om der kommer noget fra skat i maj smiley
    tak for hjælpen

• #4   25. feb 2013 Rafal P:
    Ja det var nemlig det jeg også tænkte på.. Stue anlæg har normalt en højere modstand end hvad bilanlæg har.. så de enheder er ikk egnet bilforstærkere smiley

• #5   25. feb 2013 det sjove er, at der er en lille tegning af hvad den kan bruges til iflg Jamo på bagsiden og den nederste forslag er en bagagerum på en bil smiley ... så tænkte ikke nærmere over det, først da du skrev gik jeg ned og kiggede på ( ellers ret tydelig ) informationstekst om efekten og alt det der og der stå 100W noget pms eller rms W smiley og ohm og så fattede jeg lige hvad det gik ud på, vidste nemlig at der var noget med 4 ohm til bilradioer ... Tror jeg finder noget til hattehylden der kan lidt mere end de der Nokia høtalere der sider der nu smiley

Kommentér på:
sub installation ifm ny radio

Annonce