{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Bender
Bender
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633

Gode rådtil sub inst, BMW E34 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sub som jeg godt vil have i bilen. Er der nogen som har nogen gode råd til hvordan jeg kan trække ledningerne om i bagagerummet på en pæn måde?
Der skal strøm derom og et line kabel.

Har hørt folk snakke om at batteriet ligger bag i den bil, men det kan jeg ikke umiddelbart se at det skulle være tilfældet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode rådtil sub inst, BMW E34
  • #1   16. mar 2013 Hvis det skulle ligge bagi skulle det være under bagsædet..

Hva mener du
    Med line kabel? Du skal vel også have en forstærker?

• #2   16. mar 2013 Ja, men den smider jeg bare i bagagerummet, der er selve kabelføring jeg er lidt på bar bund med, vil godt have det trukket så man ikke kan se kablerne.

Hvordan kommer man til batteriet, hvis det ligger under bagsædet?

• #3   16. mar 2013 Jeg mener rca kabel. Signal fra hu til forstærker. smiley

• #4   16. mar 2013 Hvis batteriet er under bagsædet er det (så vidt jeg husker) i højre side bagved - og du løfter simpelthen bunden af bagsædet smiley

• #5   16. mar 2013 Husk at trække strøm og signal kabel så langt fra hinanden som muligt.

• #6   16. mar 2013 Signal kablet mener du så smiley også kaldet phono..

Start med at afmontere minus Polen fra batteriet..

Kabeltræk
    Der skal ALTID monteres en sikring i en vandtæt sikringsholder pa° forstærkerens plusledning, sa° tæt pa° batteriet som muligt (max 20 cm ellers bliver du kneppet i synshallen)
    Na°r du trækker strøm-, signal- og højttalerledninger, skal du altid sørge for at strømledningen ligger sa° lang fra de andre ledninger som muligt, helst i hver sin side af bilen, eller min. 40 cm fra hinanden (jo tykkere kabel, des læn- gere afstand), pa° den ma°de undga°r du induceret støj gennem signalkablerne. Krydser kablerne hinanden skal de altid gøre det vinkelret og husk at chancen for støj er langt mindre na°r du bruger et ordenligt signalkabel med min- imu dobbeltskærmning.
    Skal kablerne trækkes over skarpe kanter eller gennem metal, skal der altid isoleres med tape eller gummityller.

Sa°dan forbindes kablerne
    Til forstærkeren er trukket følgende kabler:
    Pluskabel: forbindes mellem batteriet (HUSK SIKRING!) og forstærkerens plus-terminal (BATT/12V/+)
    Stelkabel: forbindes mellem et stelpunkt pa° bilen (se herunder) og forstærkerens minus-terminal (GND/ - ). Signalkabel/signalkabler: forbindes mellem autoradioens linieudgange (LINE OUT>FRONT/REAR) og forstærk- erens linieindgang/linieindgange (LINE IN>FRONT/REAR).
    Remotekabel: forbindes mellem autoradioens remoteudgang (bla° eller bla°/hvid ledning i multistikket: REM/P.ANT/ AMP) og forstærkerens remoteindgang som sidder ved siden af plus- og minus-terminalen. Remote-ledningens tykkelse er ikke sa° vigtig 0,5-1,0mm2 er fint. Remoteledningen ligger ofte som et ekstra kabel i signalkablet.

Bare fundet hurtigt på nettet smiley

• #7   16. mar 2013 Køb forresten en seperat kabel som Remote kabel.. Ikke brug det som sidder i phonokablerne, for Remote kablet er strømførende og så får du igen generatorstøj.. Så et seperat Remote kabel trukket sammen med + kablet er den bedste måde smiley

• #9   16. mar 2013 Mange tak, men jeg ved godt hvordan jeg monterer det. Det er til selve det at trække kablerne jeg mener. Altså at trække dem, så de ikke ligger synligt i kabinen. Selve det med at få det forbundet, har jeg styr på. Og jeg har sikring og det hele, jeg havde anlægget monteret i min tidligere bil, men der lå kablerne bare ind igennem kabinen. Og det ser ikke skide godt ud. smiley

Beklager hvis jeg ikke har fået formuleret mig tydeligt nok til at starte med.

• #10   16. mar 2013 Nå forhelved..

Jamen hvis batteriet ligger under bagsædet, så er det vel bare at trække dem ind under stoffet i bagagerummet, og så skære små huller der hvor du trækker dem ud for at sætte dem i forstærker osv..

Giver det mening?

Ellers for at gøre det rigtig pænt, så havde jeg personligt skåret en MDF plade ud til at passe i bagagerummet..
    Skåret en masse små stykker på 2 cm for at hæve pladen (så der er plads til at ledningerne kan ligge under uden at blive mast) og så bore huller i pladen der hvor du vil montere de forskellige ting..

Så trækker du ledningerne, monterer de små 2cm stykker, og derefter monterer du pladen oven på for at skjule det hele.. Evt køber lidt sprøjtelim og noget stof hvis du ikke kan bruge stoffet som allerede sidder i bilen.

Det har flere fordele sådan, bl.a at ledningerne er beskyttet, de er skjulte så det hele ser rent og pænt ud og du kan skrue f.eks din forstærker og andre ting fast..

• #11   16. mar 2013 Det kunne være ret lækkert at lave det sådan, det må jeg lige se nærmere på.
    Hvad med signalkabel, hvordan trækker man det om bag i så det ikke ligger fremme?

• #12   16. mar 2013 Går også selv og venter på penge så jeg kan lave samme opbygning i min smiley

Nu kan jeg ikke huske om der er lister osv inde i en e34? Langs dørene?

• #13   17. mar 2013 det gir vel sig selv at kablerne skal under "gulvtæppet" i bilen, hvis de ikke må være synlige overhovedet

• #14   18. mar 2013 Hvis de ligger under gulvtæppet, tror jeg stadig man kan se dem som buler i dette, tror det er bedre at ligge dem i dørlisterne. Jeg ser lige om det er muligt. smiley

Kommentér på:
Gode rådtil sub inst, BMW E34

Annonce