496 visninger
|
Oprettet:
Hvilket 1-DIN HU skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg går og leder efter et nyt Headunit til min bil i stedet for det nuværende Denver DAU-415.
Jeg har kigget lidt på disse:
- http://autofix.nu/produkter/70-alpine/6509-alpine-cde-130rr/
- http://www.autobixen.dk/shop/pioneer-mvh-150ui-ipod-51943p.html
- http://carsound.dk/produkt.asp?id=10833&pk=2&produkt=Clarion_CZ202E_Autoradio
Har du personligt noget andet som du kan anbefale, eller erfaringer med ovennævnte.
CD-afspiller er fuldstændig lige meget, der skal bare være AUX- og USB indgang og mulighed for at tilslutte forstærker.
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 374
dog vil jeg anbefale dig at du køber en radio med indbygget bluetooth, da det så kan fungere som samtaleanlæg i bilen, så du lovligt kan snakke i mobil under kørslen hvis du skulle få brug for det
jeg har radioen pioneer deh8400BT og er ganste godt tilfreds
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 142
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Pioneer deh-p88rs2..
Har den selv. og det er en super fed radio..
Har også målt på den på dtu og der er ingen forvrængning på den selvom du skruer helt op så den spiller som den skal
Imellem de modeller du linker til kender jeg ikk nogle af dem..
Men Alpine og Pioneer kan klart anbefales.. Clarion synes jeg du skulle holde dig fra.. Det er en typisk alt-mulig radio som ikk er specielt god til noget som helst
jul 2010
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 302
Hvad skal jeg så bruge som afspilnings-medie?
CD er jo ligesom på vej helt ud, og jeg gider ikke gå og brænde CD'er.
MP3 filer fra USB er nok det bedste jeg kender, med 320kbps.
Hvilke alternativer har jeg?
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 374
jul 2010
Jeg bruger ikke min telefon til musik - Hvis jeg skal snakke i telefon med nogen finder jeg et sted at parkere
okt 2007
Det er sku langt fra alle HU'er der understøtter 320kbps musik filer..
Desuden så siger bitraten ikk alt om kvaliteten..
Hvis du har en radiooptagelse kan den jo sagtens være i 320?? Betyder jo intet..
Men ud over at de ikk alle sammen understøtter så meget igennem usb, så er der også det problem med at de ikk understøtter store enheder.. eller den måde den går igennem filerne på er skod
Så hellere køre noget igennem bluetooth, aux eller cd og så have meget meget bedre lyd i stedet hvis du spørger mig
Derudover findes der ikk noget grimmere end sådan en pik der stikker ud midt i kabinen og sikkert blinker på livet løs..
Samme problem med aux kabel i fronten
Men det må du om..
jul 2010
Så et HU er ikke særligt godt til at afspille musik fra et USB-stick?
CD er vel langt fra den bedste kvalitet?
AUX afhænger vel af kabel/ledningens kvalitet, da det er et analog signal? - og ved at bruge AUX kan du ikke rigtigt styrer noget ud over volumen vha. dit headunit.
PS. Lige nu bruger jeg et USB-stick som heldigvis ikke blinker, og jeg har bestilt et meget lille et som jeg regner med at bruge fremover (På størrelse med Logitech Nano Receiver)
okt 2007
Enten det med at den bare ikk kan afspille nogle filer overhovedet der har en anelse af kvalitet..
Ellers fordi usb enheden er for stor eller sådan noget..
Ja aux er ikk lige den fedeste løsning men synes ikk det gør så meget.. Brugte det i en lang periode i bilen..
Kvalitet af kabel.. Tjaa så længde du ikk smækker et kina kabel i så sker der ikk så meget.. Havde ikk støj med mit kabel til 100kr mener jeg gav for det.. Clicktronic tror jeg firmaet hedder.. Det er udemærket
Så skiftede jeg til bluetooth og kunne styre min telefon over rat betjeningen og radioen.. Det var lækkert.. Kvalitet bliver ikk påvirket da det bliver overført digitalt til HU.. Så det er faktisk bedre end aux i teorien..
Nu har jeg carpc da det heller ikk var nok.. Det kunne bare ikk nok og blev irriteret
Altså hvis du går op i det med usb, så find en forhandler der har de radioer stående og TEST dem med hvad du nu vil have til at virke på dem og se om du kan leve med det eller ej..
Der findes også SD kort men det er nogenlunde det samme.. Same shit different toilet..
Men igen det er jo altså hvis du går op i at lyden bliver bedre jeg siger du kan kigge på den radio..
Der er en gammel fætter men en af pioneers konger den jeg anbefalede..
Kan du finde den brugt billigt så vil jeg sige snup den.. Gjorde det selv
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 142
Aldrig haft problemer med den "købte den brugt, og jeg har haft den i 3år). Med usb, håndfri, cd mp3. Spiller i kanon kvalitet på usb.
Købte den mest på grund af at jeg ikke er så vild med pioneers setup, med bas og diskant, da man skal ind og rode i eqliser med hertz og pis og kanel.. Syntes det er svært at indstille så det spiller perfekt sådan en pioneer hu
okt 2007
Alpine er også gode
Hvilket 1-DIN HU skal jeg vælge?