{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Forstærker driller {{forumTopicSubject}}

Hej bg. Har tilsluttet min forstærker med strøm i den rigtige indgang og er lidt i tvivl om det er stel eller Remote der er problemet her. Når jeg sætter forstærkeren til strøm så lyser den røde diode (så der er strøm) men når jeg sætter stel til slukker dioden men den grønne lyser ikke. Slukker jeg bilen og tager nøglen ud så lyser forstærkeren rød konstant. Der skal siges st jeg ikke har fået den grønne diode til at lyse endnu. Det undrer mig meget da jeg har brugt det på mine forrige biler og sat det op uden problemer. Håber en kam hjælpe og håber jeg hsr formuleret mig så i forstår smiley på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker driller
  • #1   19. apr 2013 Ja der står vistnok protection udfra dioden (:

Jo havde jeg gjort, men hev stel fra igen da der slet ikke var lys i forstærkeren. Og da jeg hev stel fra begyndte protection at lyse ;(

• #2   19. apr 2013 Ja okay. Nej gjorde jeg vistnok ikke der er ikke tænd/sluk funktion på den. Kan den godt være brændt af selvom den røde lyser ? Jeg kunne jo også tjekke de 2 sikringer i forstærkeren hvis det kunne ha noget at sige (:

• #3   19. apr 2013 Bye bye amplifier... You lived a short and unfulfilling life.... we will mourn you...

man slukker sgu da for HU så forstærker slukker inden man piller ved kabler... og så tager man plus af batteriet først...

Desuden... havde du overvejet at den grønne diode ikke lyste fordi selve dioden kunne være defekt??? Altså man sætter altid højttalere til hvis man vil teste om forstærkeren virker... Der kan også være fint lys i den grønne som indikere alt er ok og så er hele lortet brændt af...

• #4   19. apr 2013 Testede det da det var sat op som jeg plejer og ingen lyd. Så måske den grønne diode ikke er defekt. Forstærkeren virkede upåklagelidt for 14 dage siden (:

• #5   19. apr 2013 hvis du har haft strøm og remote på din forstærker og fjernet stel med pisset tændt . ville jeg nok frygte ristede stelbaner i din HU også . da forstærkeren så trækker sted gennem disse i stedet da du jo fjerner stellen fra den. . Rigtig skidt kombi .

altid stel på som det første på en forstærker . .og ordentlig stel hvor du har kontakt med rent metal og ikk i noget der punksvejst fast. dvs bund direkte eller ligende.

derefter kan du så smide Phono 12v+ og Remote osv til den.

og lige ledes altid stel af som det sidste. og sluk altid for den inden du roder med + - remote. og phono. så brænder du ikk noget af sådan lige.

• #6   19. apr 2013 Rene J tak for hjælpen (:

• #7   19. apr 2013 Doctor madsen. Anlægget har været slukket imens jeg har rodet med det (;

• #8   20. apr 2013 Præcis. Gør jeg imorgen og tak for hjælpen smiley

• Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #9   20. apr 2013 du kan også prøve med en ledning fra REM til +.. jeg havde præcis samme problem med min forstærker.. den var brændt af.. men men en anden jeg hade virkede det da jeg satte en ledning fra REM til + smiley

• #10   20. apr 2013 Tjek om der er kortslutninger ved en højtaler eller i phono kablet(primært stikkene) om de evt røre noget metal.. har været udsat for at plasticen som sad rundt om det org højtaler stik var smeltet.. så hvergang jeg satte den højtaler til forstærkeren gik den i protection...
    Lyser forstærkeren også når bilen er slukket med nøglen ude?

• #11   20. apr 2013 Husk lige at skrive her i tråden når du har fundet fejlen smiley
    Jeg bøvler også med noget ligende.. Min vil heller ikke starte og har gjort som jeg altid har gjort når jeg har monteret anlæg i mine tidligere biler..
    Men min lyser (i ca 2 sek.) rød med det samme radioen tænder og går så ud igen..
    Der er lavet ordenligt stel, og har kigget ledninger igennem 100 gange nu.. Og prøvet med en anden forstærker enda, hvor den slet ikke lyser hverken grøn eller rød.. :-S

• #12   20. apr 2013 Havenissen. Ja den er konstant på protektion indtil jeg piller + fra batteriet smiley jeg går ned om lidt og tider lidt med det igen smiley

Den eneste ændring jeg hsr lavet, er at jeg har købt phono kabel med indbygget Remote, spørgsmålet er om fejlen ligger i Remote. Prøvede igår og sætte noget højtaler ledning til rem i anlæg til rem i forstærker men det virkede heller ikke. Spørgsmålet er om det skal være et originalt Remote kabel??

• #13   20. apr 2013 der har du i hvertfald fejl den ledning der sidder i phono kabler er netop ikk remote. men til steludlining / stelskærm af phono kablet . så mit 1 råd træk noget ordentlig remote kabel . har set alt alt for tit der ikk er ordentlig gennemgang i det tynde pis i phonokablerne .

og det er som sagt ikk lavet til remote.. men stel skærm for at undgå brumstøj på phono udgangene.

• #14   20. apr 2013 Men kan se nu du har prøvet dette. er du sikker på din radio sender remote som den skal på den Blå / Blå-hvide ledning.

• #15   20. apr 2013 Okay. Der står ellers Remote på pakken. Men kører ud til Carsound idag og køber Remote. Når jeg har sat det til gir jeg tilbagemelding. Jeg vil lige høre om jeg kan sætte stel til der hvor der sidder stel og minus fra batteriet til i forvejen? smiley

• #16   20. apr 2013 Ja det er jeg desværre smiley

• #17   20. apr 2013 Går det fremad med fejlfindingen smiley ?

• #18   20. apr 2013 Nej desværre. kørte ud og købte remote kabel og satte det hele til forfra som jeg skulle med stel først osv. Så begyndte grøn diode at lyse konstant (også med nøglen ude) men jeg kunne stadig ikke få noget lyd ud af, kun når jeg trykker på knapperne der er på forstærkeren så kan man høre bassen lige slår til en gang. Jeg er ved at blive vanvittig, hvorfor kan det ikke bare virke (: Heeh men sådan syns jeg altid det er, når det skal vil det aldrig smiley

• #19   20. apr 2013 Det er pioneer med Bluetooth og iPhone menu osv. Et lækkert anlæg købt i Carsound. Forstærker hsr været sat til samme anlæg i forrige bil. smiley hvad er signal kabler ? Er det 12 v og stel osv?

Kommentér på:
Forstærker driller

Annonce