{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Brand i forstærker {{forumTopicSubject}}

Fik igår endelig taget mig sammen til at få smidt forstærker og sub i bilen.. Nu er det også bare 3 uger siden jeg fik trukket kabler til strøm osv. .....

Da jeg er færdig vil jeg så køre et andet sted hen for at indstille det sidste og afprøve (Naboerne kan ikk lide højt musik)

På vejen får den jo self lidt på volumen og det banker fint omme bagi

Da jeg drejer ind på parkeringen cutter subben og der breder sig lugten af brændt elektronik

Springer ud af bilen og flår bagklappen op for at finde ud af at forstærker ryger som en i helvede
Fat i skævbideren som heldigvis stadig ligger bag i bilen og klipper først remoten også alle de andre minus phone kablerne og kaster forstærkeren ud på jorden .. Den er MEGET varm

Nu overvejer jeg så kraftig IKKE at bygge anlæg i bilen men bare nøjes med at udskifte div højtaler også en flat bass ting under hver forsæde
En ting er ihvertfald sikkert der bliver ALDRIG nogen side fast monteret en forstærker i min bil .. skal være så det bare er at klippe kabler også ud af bilen med den

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brand i forstærker
  • #1   20. maj 2013 Det lyder som om du har været uheldig at den er kortsluttet, mine 2 har siddet i, i 2 år uden bøvl

• #2   20. maj 2013 burde ikke kunne lade sig gøre, med mindre du har fjernet sikringer og lavet andet hjmmefusk

• #3   20. maj 2013 lyder underligt jeg har bygget i 12 år og der er aldrig gået ild i noget

hvad har du lavet det kommer ikke uden grund

• #4   20. maj 2013 Har plus og minus rørt hinanden? Har du ikk dækket dem til så de ik kan få kontakt?

• #5   20. maj 2013 Jamen hvis plus og minus rører hindanden, så burde sikringen jo springe.

• #6   20. maj 2013 Morten A Den var monteret førhen i suzukien dog med kontakt på remoten så den kunne slukkes når hunden var med i bilen.. Da trak den dog bare højtaler i døre foran også 2 x 6x9 i egen kasse.. Denne gang skulle den hive højtaler i bag (2 x 6x9) også 1 sub kasse med 2 x 10"

*NL89* Sikring sidder som den skal i forstærker + der sidder på både remote og + kablet til forstærker

Leif H Tivler på at det er monterings fejl.. Jo nærmest umuligt at montere forkert
    Skal have forstærkeren åbnet også se hvad der er sket inden i

• #7   20. maj 2013 thomas b Om plus og minus røre hinanden så ryger sikringen uanset kan det på ingen måde give kortslutning i forstærker

Alt strøm i bilen er lavet som det burde enda lidt til.. Sidder også 2 kraftige PA trin i bilen og amatør radio som når det er ibrug bruger samme strømkilde ibag

• #8   20. maj 2013 Hvis de bliver ved med at røre hinanden kan det give kortslutning

• #10   20. maj 2013 For ringe stel evt kan det ikke gøre forstærkeren bliver meget varm og derfor begynder den at ryge ? Selvom der er kæmpe kabler i er de jo ikke bedre end de forbindelser der er. Hva størrelse kabler har du og hva størrelse sikring har du på ?

• #11   20. maj 2013 thomas b Stadig uikke i forstærker at kortslutningen sker men på kablet dertil

søren j Ja som sagt så er alt strøm lavet efter bogen bla sikring i motor rum samt før fordeler i bagagerum samt på div kabler ud derfra .. Sikringen på kablerne passer til tingen der er sat på kablet f.x. sad der 40A sikring på kabel til forstærker som i forvejen selv har en 40A sikring i sig
    Kablet der er trukket bagtil er dimisoneret til at klare kontinuerlig at levere mindst 50A

Tim R Med sikkerhed ikke dårlige forbindelser .. kablerne er i forvejen så korte som muligt og alt andet køre perfekt .. Bla mit HF PA trin kan ikke lide dårlige forbindelser og den bruger en del mere A som såen bette forstærker smiley

• #12   20. maj 2013 Har du trukket plus kabel i den ene side og phono kabler i den anden side?:)

• #13   20. maj 2013 Men hvor kraftige er de ? Har set mange der regner på hvor meget de skal kunne trække osv men det er ofte set at deres beregninger ikke holder stik. Ofte set ved elektrikere har jeg erfaret

• #14   20. maj 2013 thomas b Stadig ingen betydning for forstærker .. Enste det gør er evt at lave støj

Tim R 2 x 25mm2 fra batt til fordeler ibag og 6-8mm2 fra blok til div.. kabler der er max 30cm... HF PA den sidder der 18mm2 på Hvilket egentlig er lidt i underkanten til fuld effekt.. Bruger dog kun ca 50% af effekten fra den
    VHF/UHF PA sidder der 12mm2

Som sagt før så er det ikke montering det er galt med men forstærker ..

Får den åbnet imorgen når jeg kan jkomme til noget ordentlig værktøj også burde jeg kunne se hvad faen der er gal

• #16   21. maj 2013 Det er derfor man får monteret den slags hos en professionel og aldrig køber noget brugt.

• #17   21. maj 2013 Jeg vil hellere montere selv og være omhyggelig

• #18   21. maj 2013 Fejlen fundet .. En dårlig lodning på en modstand havde sluppet og derved kortsluttet lortet

Kommentér på:
Brand i forstærker

Annonce