Erfaring med loftmonteret DVD-skærm? {{forumTopicSubject}}
Hola Alle
Egern Jr er som bekendt begyndt at kede sig på bagsædet - og - derfor har Fru Egern besluttet at der skal sættes noget TV-skærm-halløj op i Zaffi.
Jeg har heldigvis fået grønt lys til at montere føromtalte spillekonsol - så langt så godt.
Nu er jeg dog nået dertil, at jeg skal have valgt hvilken skærm der skal op.
Jeg vil jo gerne have noget, der ser smart ud - dvs. noget man ikke lige ligger mærke til som sådan. Jeg har overvejet at få nogle nakkestøtter med indbygget skærme, men de er dyre
Fru Egern kom så med den geniale ide, at vi kunne da købe sådan en at montere i loftet. Så langt så godt. Men - her tænkte jeg så (og det er her jeg har brug for lidt erfaring fra andre / feedback)
* Vil en loftskærm ikke bare friste svage sjæle? jeg mener - den kan jo ikke lige skjules / gemmes væk??
* Er det egentligt behageligt at se "fjernsyn" oppe under loftet? eller - tænker man ikke over det?
* Hvordan med lys-gener mv. kan solen genere den?
* Den jeg har kik på, er 9" er det nok?
* Vil den være til gene for mit bakspejl?
Monteringen bør ikke volde problemer - jeg har tid nok
Men - gode råd - fif og erfarnger er yderst velkommen. Gider ikke ofre en bondegård, på noget som bliver noget makværk
Den jeg har kik på er denne:
http://www.ice-shop.dk/eonon-d3110-p-1270.html
<b> det storbarmede egern takker alle på forhånd for gode og konstruktive svar
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.433
http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1619251-nakkestoetter-med-skaerme-sort-laeder-bud-modtages
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.577
Ifht ´direkte sollys er loftskærmen klart at foretrække. Den er "dækket" af loftet, da den er monteret væsentligt højere, end det er tilfældet med nakkestøtterne.
Nakkestøtterne er placeret "lige ved siden af bagruderne" og bliver meget oftere generet af sollys.
En loftskærm vil i sig selv ikke være mere udsat end nakke-støtte skærme...Snarere tværtimod...Nakkestøtte skærme kan "fjernes" på 5 sek, hvorimod en loftskærm først skal afmonteres.
For den normale klap-dalk der lige vil stjæle noget hurtigt fra en bil, vil nakkestøtte skærme være et "lettere bytte" end en loftskærm.
Hvis loftskærmen sidder monteret i en tilpas afstand, er det ganske behageligt at se på, men personligt vil jeg anbefale min. 10.2" 16:9, da en 9" bliver lige lille nok.
En stor fordel er at loftskærmen er permanent monteret, og ikke bliver generet af at man rykker sædet frem/tilbage. Så dem der "benytter biografen" bliver ikke generet af at personen foran lige har brug for at ligge sædet ned, for at tage en lur (noget der faktisk er mange der sætter pris på).
En STOR ulempe ved loftskærmen er at dit udsyn i bak-spejlet i den grad bliver generet...Så ja, den er i den grad til gene for dit bakspejl...
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Men - hvor besværlig er den at montere? jeg mener, hvordan monteres den bedst? så vidt jeg kan vurdere, er der ikke rigtig noget at skrue den op i, med mindre den skal gå gennem taget :S
maj 2005
maj 2005
apr 2004
Den bedste måde at montere den på, er ved at lave en mdf/etc-plade some bliver lagt over loftbeklædningen, og som skærmen kan skrues fast i.
Afhængig af skærmens type, får man ofte en "monterings-plade" med, men jeg synes at det er lettere at skære en tilpasset selv.
Der er lidt billeder af processen her: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/bilstereoprojekter/54194-montering_af_loftskaerm__carina_e_
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 3.031
apr 2004
maj 2005
apr 2004
Erfaring med loftmonteret DVD-skærm?