{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Forstærker til kickbass {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har købt et sæt rainbow CMX 465 Extreme kick.
Der står i brugsanvisning at højtalerne ikke vil have lavere frekvens end 80 hz, hvilket passer fint med at det er kickbass, men hvilken forstærker skal jeg bruge der kan lukke af fra 80 hz og ned?
Havde egentligt tænkt mig en ipaul 4300, men det ser ikke ud til at der er nogen filtre i den?
Eller sørger de medfølgende dele filtre selv for det? Mig bekendt deler de nemlig kun mellem diskanterne og 6,5"ne
Håber nogen kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker til kickbass
  • #1   15. jun 2013 der er da både HP og LP filter i Ipaul 4300. så den kan du uden probs bruge til formålet.

• #2   15. jun 2013 Ellers skal du have en DSP på, så er du fri for det smiley

• #3   15. jun 2013 De større monoblokke kan justeres både bund niveau og topniveau på udgangen.

Så hvis du ønsker de spiller mellem 80-300hz sætter du bunden til 80 og toppen til 300. De billigere kan justere et niveau ind, dvs over eller under et givent niveau.

Du kan så selv regne ud hvilken størrelse spole der fx deler ved 300hz og så lader forstærkeren spille fra 80 og op. Eller modsat hvilken kondensator der deler ved 80 og sætte forstærkeren til 300 og ned. På den sidste måde kan du bruge hvilken som helst forstærker på markedet da det mig bekendt er alle der har low/full/high omskifter smiley

Den dls monoblok der ligger i min kælder kan dog justeres ind i førstnævnte mønster.

• #4   15. jun 2013 Det giver lidt sig selv, i og med at det "blot" er et komponentsæt med 2 kickbasser. De medfølgende delefiltre er afstemt til enhederne, og delingen er derfor fastlagt.
    Så du kobler dem bare til en hvilken som helst forstærker...

• #5   15. jun 2013 jeg takker for indput, så vidt jeg kan forstå kan ipaul sagten dele fra f.eks. 80hz, så der ikke kommer frekvenser under det, ud til højtalerne. det er bare når jeg kigger billeder af en ipaul, så kan jeg ikke se man har mulighed for at stille på hverken hpf eller lpf?
    Essal, ud ffra hvad jeg kan læse i brochuren/brugsanvisningen der er med mit komponent sæt, så skal der en forstærker ind som kan fjerne alt under 70 hz da de ikke kan klare under det.

• #6   15. jun 2013 jeg citerer "because of this fact, Rainow kick-basses can not play frequencies below 70 Hz. You must use an ampliffier with active high pass of about 80 Hz to drive the Rainbow kick-bass set."

• #7   15. jun 2013 DSP er over både mit prisniveau samt min forstand på lyd, jeg vil gerne gøre det så simpelt som muligt smiley

• #8   15. jun 2013 Tobias: Ja, det er korrekt, men det kan "en hvilken som helst" forstærker også.
    Det er kun hvis du skal drive enhederne direkte, uden delefiltret, at du skal bruge en forstærker med bandpass. I dit tilfælde kan enhver forstærker med highpass bruges, inkl din ipaul...

• #9   16. jun 2013 Jeg takker, sidste spørgsmål; jeg kan ikke se nogen steder man kan stille highpass filter, hvordan gør man det så på en ipaul? smiley
    Andet end man kan stille front og rear til hpf? Kan man ikke stille det selv?

• #10   16. jun 2013 Jo, du skal bare afmontere den alu-dækplade der sidder på fronten...Så kommer du ind til alle indstillings-mulighederne...

• #11   16. jun 2013 Smart, tusind tak, altid rart med folk der har styr på tingene'

Kommentér på:
Forstærker til kickbass

Annonce