Hjælp til 1,0 karad tilslutning {{forumTopicSubject}}
hej jeg har fået mig et dejlig sæt blaupunkt til bilen med alt til en bil.
vi taler om
2 hatte hylde højtaler
2 dør højtaler
2 12tommer bass
2 forstærker
og sådan en 1,0 karads haløj
har monteret dørhøjtaler direkte til anlæg
2 12tommer bas til en forstærker med 4kanals
hattehylde højtalerne er ikke monteret der min hattelyde er til en 5dørs corsa b, men får nok fat i en snart
.
jeg går rundt og tænker på hvordan jeg trækker ledningerne til de 2 forstærkere, den ene er jo kun til bass og den anden er til hatte hylde højtalerne, nogen som har prøvet noget ligene, som kan give mig nogle ideer
har en ide men ved ikke rigtigt om det vil være rigtigt
plus ledningen som kommer til bagagerum skal deles op så der går 2plus ledninger en til en forstærker og en til 1,0karad og videre til forstærkeren ?????????????????????
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
https://www.google.dk/search?q=Tilslutning+af+Kondensator&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=9YPtUeGSJsbcswaCy4GoDg&ved=0CE8QsAQ&biw=1081&bih=927
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 21
sep 2007
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
eller:
http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/bilstereoprojekter/44728-tegning_af_diagram_af_forstaerker
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 73 Svar: 591
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Du har tilsluttet din bass til en 4 kanals forstærker... Du har 2 forstærkere og så vil du kun have baghøjttalere og subwoofer sat til forstærker??? Sig mig hvor gik du lige galt i byen henne??? Nåh jo du forsøger at lave det selv... der er fejlen... for du har ikke søgt viden om tingene... Hvorfor bruge en 4 kanals til Subwooferen??? Det giver Ingen mening overhovedet... Er det da 2 stk 4 kanals du har??? Hvis du siger den ene er en 2 kanals bør du aldrig rode med bilstereo selv før du har lært det... (Venligt ment) For du er ved at lave noget rigtigt lort... Vi taler grænsende til idiotisk...
Skriv en PM til mig så tager vi den trin for trin... For det du er ved at lave nu noget væære gøjl og det vil du ikke være tjent med... Skriv præcist hvad du har af grej... Ikke før man ved PRÆCIST hvad der er tale om af grej kan man på nogen måde give et råd... Og nej: "det er en 4 kanals forstærker" det er ikke præcist nok... Model navne... Og så skal vi altså have rettet op på det lort du er ved at lave... for nogle har da pulet dig hårdt i røven hvis de har sagt du skal montere det som du er ved lige nu...
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 73 Svar: 591
sep 2007
grunden til at 4kanals køre på bassen er at, den med 2kanals ikke kan trække begge bass
jun 2009
jun 2009
Nej meget fin dag... synes bare det er sørgeligt at se folk købe anlæg uden at vide hvad de køber... (Ofte blive snydt af sælgeren) Og så montere det helt tåbeligt, enten fordi ingen har fortalt dem hvordan det vil være bedst, eller fordi de bare ikke har gidet bruge lidt tid på at lære lidt... lad mig sige det sådan her... jeg kan med garanti sammensætte grej der spiller bedre og højere end det Yunus har købt... Billigere... Eller til samme pris... Pga. af mange års erfaring... en erfaring jeg gerne bruger til at hjælpe andre med dog...
Hjælp til 1,0 karad tilslutning