{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af min bils originale højtalerer enheder
  • #1   30. jul 2013 Du SKAL bruge delefilteret.... så simpelt er det...

• #2   30. jul 2013 Ok, så må jeg bare bakse med at montere det....hehehe
    Ved du Cody om det er et godt sæt, eller er det noget lort..??

• #3   31. jul 2013 Spørgsmålet er om der ikke allerede er et delefilter fra stock-højtalerne... men i såfald ville det vel nok være crap. smiley Står selv til at udskifte mine højtaler foran (3-vejs). Min plan er umiddelbart at skrue delefilterkassen fast under dørpanelet da alle højtalere ligger der.

Har ikke hørt meget om Sony og bilstereo.. Brugte Rainbow i min tidligere bil og det gør jeg også igen med den her. smiley

• #4   31. jul 2013 Delefilter og delefilter på originale enheder i en swift... Tja en kondensator monteret ved diskant som stort set alle andre biler standard...

Du skal skifte hele pakken ved køb af nyt...

• #5   31. jul 2013 Jan(cosa nostra) C

Jeg vil være venlig ikke at udtale mig om Sony's højttalere... bare for at holde tonen pæn... smiley Så kan du nok selv gætte min mening om dem... smiley

Der er dog tale om et af de bedre sæt men desværre siger det ikke ret meget om det...

• #6   31. jul 2013 Cody..
    Det er modtaget..hehehehe
    Jeg prøver bare at montere det, og er det noget lort så bliver der bare købt noget ordentligt...!!
    Og hvor er det dog bare til grin når man ser Diskanten i min bil, den er jo på størelse med en 2-krone....hahahaha

• #7   31. jul 2013 Ja der er ikke tale om store kvalitets enheder i de fleste standard anlæg.. smiley

• #8   31. jul 2013 Cody..
    Når jeg nu skal montere sættet med delfilter, kan/skal jeg bare bruge de originale ledninger eller skal der trækkes nye..??
    Der skal ikke gøres så meget ud af det nemlig, der skal bare lige være "lidt" bedre lyd end der er nu.....

• #9   31. jul 2013 Jan, du kan tjekke deres tykkelse og evt. google det.. Kablerne i min egen kan holde til 100Watt RMS så jeg har valgt at lade dem blive... Men i bund og grund, hvis det skal gøres prof. og lækkert så skal der selvfølgelig trækkes kabler. smiley

• #10   31. jul 2013 Christoffer..
    Det er jo lige det som jeg ikke orker..hahaha
    Men jeg må lige få en af mekkerne på arbejdet til at kigge/måle på mine ledninger i morgen..!!

• #11   31. jul 2013 NEj nej nej... endnu en lomme teoretiker...

Om man skal skifte kabler eller ej, handler ikke en skid om hvor mange watt eller rettere ampere de kan holde til... det er ren idioti at tro sådan... Det handler om indre modstand i kablerne... Antal Korrer i kablet, og dermed tykkelsen på disse... tykkelsen på kablet har meget at sige...da jo tykkere kabel jo mere "lyd lukkes ind" (Ja gider ikke ud i mere teknisk vrøvl... ) Kablet må ikke blive for tykt da det kan gå ud over detaljer i lyden og gøre den indre modstand for stort...

Men skal højttalerne bare trækkes af din Radio er der ikke grund til at skifte kabler... Skal der forstærker på vil jeg mene man SKAL skifte kabler,..

• #12   31. jul 2013 Cody..
    Ok det lyder super nice, for de skal bare drives af radioen da der desværre ikke er en udgang til en evt forstærker..!!
    Og nej ikke mere "Teknisk" vrøvl, for der står jeg helt af...!!!hehehehe
    Tak for de gode svar......

• #13   31. jul 2013 Hovsa...!!
    Noget helt andet Cody, ved du evt hvilken lednig/ledninger at delfilteret skal sættet til..??

• #14   31. jul 2013 Cody, kablet har en bestemt båndbredde og i det tilfælde valgte jeg at bruge betegnelsen "watt". EDIT: Du tror forhåbentlig ikke at det var watt som strøm jeg mente??

Jan, du skal sætte kablet fra radioen til "input" (eller hvad der ellers står) på delefilteret, og så fordele ud til div. enheder.

• #15   31. jul 2013 Christoffer P

Eftersom watt kun kan stå for "afsat effekt" og ikke for noget andet, Watt (W) er en fysisk måleenhed for effekt. Ikke for noget andet... Såeh hvad snakker du om med båndbredde? Og kablet har i elteknisk øjemed, som er det eneste der gælder, ingen "Båndbredde"... Vrøvlehovede...

• #16   31. jul 2013 Ok Christoffer det må jeg lige kigge på.!!

• #17   31. jul 2013 Jan(cosa nostra) C

Lad dig ikke forvirre... Nogle folk elsker bare at snakke udenom når de bliver taget i at skrive noget sludder...

Hvis det er hvilken ledning fra bilen du mener, så skal du sætte dit filter til den ledning der går til den gamle mellemtone... Da der kommer et fuldt signal ud... Den skal selvfølgelig i IN eller input alt afhængig hvordan filteret er mærket af... W+- er til mellemtonen og T eller TW +- er til diskanten...

• #18   31. jul 2013 Nice Cody, det var også min tanke da det lyder logisk da det vel er den der trækker det meste hvis man kan sige det..!!hehe

• #19   31. jul 2013 Tak jeg er udmærket klar over hvad watt er, men alt har sin båndbredde - også lydmæssigt.. det er derfor du selv nævner at man skal have tykkere ledere som netop kan holde til en større mængde båndbredde..

Men ja, jeg tror gerne at du ved 100 gange mere end mig om det men det er også ærgeligt at du har en sådan arrogant holdning som du har. Det her er et forum hvor man skal hjælpe andre og hvis jeg giver en "forkert" oplysning så er det fint at rette, fred være med det. Men at kalde det for direkte sludder og sige jeg er et vrøvlehoved er for latterligt. Typisk dansk desværre. Det er mit liv for kort til, i'm out. smiley

• #20   31. jul 2013 Christoffer P

Igen med det der båndbredde... Lad nu være med at blande IT ind i samtalen... Strømkabler har ingen båndbredde... få nu hovedet ud af IT bøgerne tak...

Tykkere ledning til højttalere har intet at gøre med hvad de kan holde til, men har noget at gøre med deres indre modstand... (Igen Ingen fucking båndbredde... Båndbredde har noget med Netværk at gøre, ikke EL... )

• #21   31. jul 2013 Jan(cosa nostra) C

What? Nej... det har intet med det at gøre... er kun fordi at bilens originale delefilter nogle gange sidder på ledningen til diskanten... derfor skal man bruge den ledning der går til mellemtonen... Og det er bestemt ikke optimalt at mellemtonen får et fuldt signal... derfor at et delefilter der både deler på mellemtonen og diskanten som oftest er bedst... smiley

• #22   31. jul 2013 Oki doki Cody...!!
    Jeg må jo bare i gang med at kigge på det...!!!
    Og tak for god hjælp.....

• #23   1. aug 2013 Det var så lidt... og held og lykke med projektet... smiley

Kommentér på:
Udskiftning af min bils originale højtalerer enheder

Annonce