{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Afskaf Reg.afgiften - nu bliver det muligt! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

De har sagt det længe, men nu er det kommer på skrift.
>Liberal Alliance vil afskaffe registreringsafgiften.<

Læs hele udspillet her:
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/262775/fakta_her_er_liberal_alliances_nye_udspil.html

Derudover vil de afsætte penge til de ældre, hjælpe børnefamiler, sænke skatten på arbejde.

Alt det bliver muligt hvis blot den offenlige sektor ikke vokser, men bliver på samme (store) størrelse som idag.

LA er det pt. (desværre) det eneste parti som tør afskaffe den mest urimelige og vanvittige afgift på biler og motorcykler.

Så kan man vidst ikke længere være i tvivl om hvor krydset skal sættes smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afskaf Reg.afgiften - nu bliver det muligt!
  • #1   4. aug 2013 Fuck LA. Røvslikker de rige og skider på de fattige.

• #2   4. aug 2013 Hvis du har råd til Danmark går fallit, så stemmer du bare på L.A.

Deres beregninger holder jo ikke en meter.
    Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det nok også det.

• #3   4. aug 2013 Gider ikke stemme, landet er rodent i forvejen.

• #4   4. aug 2013 Bagermesteren. Er du offenligt ansat?

Vi har (relativt til landets størrese) verdens største offentlige sektor.

Du mener ikke at man som arbejdstager i det private betaler for meget for den?

Det gør vi. Er den så verdens bedste? Nej, vores sygehussystem og uddannelsessystem kan slet ikke måle sig med de bedste.

Jeg tror det vil være MEGET sundt at det offenlige ikke vækster 0,6%, men bliver på nulvækst i nogle år.

Så kommer det hele i balance.

-
    Og come on, 180% afgift på en brugsgode som i forvejen koster 100-200.000 kr. er det vildt.

Ud af de 195 lande i verden, er vi det eneste land som har 180% registreringsafgift.

Hvem er mon gal på den? smiley

• #5   4. aug 2013 Mads A:

Du har pligt til at sætte dig ind i tingene og stemme fornuftigt.
    Ellers kunne vi jo ligeså godt afskaffe demokratiet smiley

• #6   4. aug 2013 Nej det hør de ikke, for de må jo give folk deres penge tilbage nu hvor afgiften er væk...

Så må de sige biler under 5 år for deres afgift tilbage. ..

men LA er noget nogle mennesker ryger og ikk noget man stemmer på..

• #7   4. aug 2013 Synes lidt det er valget mellem pest eller kolera, ud over det, så lover folk jo så meget, det er ligesom at enhedslisten lovede fri hash da rød blok vandt, og vi så jo hvordan det gik.

• #8   4. aug 2013 afskaf bilafgiften og ALLE NUVÆRENDE biler vil være 0kr værd..
    Det vil fucke hele dks system op..

Det er logisk..
    LA tænker som usa, gør det bare forkert..

Du tager jo heller ikk bare en frø og propper det i kogende vand vel? du skal langsomt varme vandet op så frøen ikk hopper ud..

• #9   4. aug 2013 altså der kan være noget om at sænke skattetrykket skulle give flere penge i statskassen. SKAT's egne tal viser at de vil få flere skattekroner ind hvis de f.eks sænkede afgiften på benzin.

• #10   4. aug 2013 Det er lidt sjovt .....en fyr der kører Altea ønsker nedsat reg.afgift......Så er din bil ikke bare svær at sælge, den er tættere på 0 kr. end før. smiley

• #11   4. aug 2013 Man betaler jo heller ikke 180 procent af bilens pris. De små billige biler til 100.000 kr. er under 50.000 kr i afgift smiley

• #12   4. aug 2013 Ja er offentligt ansat på mit primær job, men ikke på mit job nr 2.
    Mit job i det offentlige bliver ikke sparet væk. Så der er jeg sikker nok.

Du ville slet ikke få i nærheden af de penge til dig selv hvis LA kommer til magten, som de ikke gør med deres 4%.stemmer.

For fjerner du arbejdet fra det offentlige, ja så står du selv for regningen, og det bliver ikke billigere at spare på den offentlige sektor.

• #13   4. aug 2013 Det er klart at man laver en overgangsordning samt en form for tilbagebetaling af afgift eller rabat på ny bil. Det finder man da bare en fornuftig løsning på.

Det er jo heller ikke sikkert at vi går fra 180% til 0% selvom det er det mest fornuftige, måske bliver den bare 80%?

Indtægten på 47 Mia.(!) årligt er svær at undvære fra den ene dag til den anden.

Peter n:
    Jeg er ligeglad med om min bil er 70.000 eller 30.000 værd, hvis jeg i fremtiden kan købe en ny Golf GTI til 200.000 istedet for 450.000.

Der er stadig sparet 250.000kr. for mig på det ene bilkøb.

4 år efter kan jeg spare igen, når jeg køber en ny bil.

• #14   4. aug 2013 Stem du bare på Liberal Alliance, de har ingen føling med virkeligheden, og nedsat reg.afgift vil ødelægge bilbrancen i mange år........heldigvis er der få der stemmer som dig, så jeg vil gå i seng med godt humør. Sov godt smiley

• #15   4. aug 2013 De vil spare 47 milliarder, men det vil koste. Mindst 75 milliarder at gennemføre.

• #16   4. aug 2013 Det er jo gode tiltag, de bliver bare aldrig til noget, for det går regeringen aldrig med til.
    LA er jo bygget op af folk der aldrig har arbejdet, det er et parti for direktører og andre med høje lønninger.
    DF er mere min kop te.

• #17   4. aug 2013 Johannes N:
    Du kan ikke finde en fornuftig løsning..
    Det eneste var at man gav minibilerne ret lav afgift pga en masse med miljø osv..
    Begynder man også at hive afgiften ned på de større biler så har man fucket systemet op.. Det er noget du kan få indført over de næste 20år måske.. Ikk noget du kan gøre i løbet af nogle år..

Synes da din tankegang er fint..
    Du vil stemme på nogle der vil fucke dk op, så DU kan gå ud og købe en golf til halv pris og så du igen om 4 år kan skifte bil? fint nok.. Dig har vi da endelig brug for flere af i landet..

• #18   4. aug 2013 Der er stort set ingen afgift på mikrobilerne, fordi der er en afgiftsfri andel, samt diverse fradrag for sikkerheds udstyr og miljømæssige hensyn.
    Derfor stiger bilerne også pludseligt, hvis der kommer for meget udstyr i, da de så kommer i en anden afgiftsgruppe.

Men til alle jer der mener at det ikke kan lade sig gøre, hvorfor kan det så i fx Sverige?
    Vores bilpark er forældet og det koster helt sikkert både liv og kvæstelser, dette vil til en grad blive sparet. Dernæst vil LA ikke skære den nuværende service væk, men effektivisere, ved at bruge pengene mere fornuftigt.
    Hvis der ikke er afgift på biler, så er der meget mindre administration, der skal ikke være de samme kontroller, og hvis man i samme ombæring gør skattesystemet mere enkelt, så kunne vi såmænd også spare noget der.
    Fordelen ved at sænke beskatningen er at nogle folk automatisk vil arbejde mere, hvilket betyder flere penge i statskassen. Dernæst vil vi som land blive mere konkurrencedygtige på verdens plan, da arbejdslønnen ikke behøver stige i samme grad som tidligere, og vi kunne måske endda tiltrække andre udenlandske firmaer, fremfor det bliver flyttet ud. Bare se på hvor lidt fx Nokia og Ericsson har i Danmark i forhold til tidligere.
    Jeg ser stadig en tendens til at vores arbejde bliver sendt ud af landet, men det er ikke fordi vi ikke er dygtige eller effektive nok, men ganske simpelt fordi det er for dyrt i Danmark...

Jeg siger ikke at LA's løsning er den absolutte vej til at løse problemerne, men det er helt sikkert at det ikke løses med en større offentlig sektor, og højere skatter...
    Lad os få skåret ned i administrationen, med færre undersøgelser, udvalg, kommissioner, styrelser og andre løntunge poster i det offentlige, og brug pengene på sosu'er, sygehjælpere og læger i stedet.
    Hvis man gjorde.det mere simpelt med en fladere struktur, så ville der helt sikkert være mange penge at spare, fremfor at der nu skæres alle steder, og øges i administrationen, mens alt bliver dyrere...

• #19   4. aug 2013 Gu er det da surt at vi har den høje afgift, men afgiften er stadig ikke på bilen, med en registrerings- afgift for at den må køre på vejene. Og jo der er en stor forskel på om det er på bilen eller nummerpladen, havde det været en afgift direkte på bilen, så havde det været ulovligt ifølge EU lovgivningen....
    Der er også andre lande hvor priserne på biler er som i Danmark, bla. Vores broder land i nord , Norge, der er prisen noget af det samme som i DK.
    Og med en næsten 0 vækst de næste år, vil der komme forringelser i velfærden det er bare et spørgsmål om hvem det kommer til at gå mest ud over, men det bliver som sædvaneligt nok de gamle og de syge, for hvad ???? For at feks. Johannes kan købe sin Golf til 200.000kr , jeg siger bare tak for lort.og LA og Saxo bank hytter som sædvaneligt deres eget skind....
    Syntes sgu da ikke det er sjovt at betale over 200.000kr i skat, men jeg gør det da for at fællesskabet kan holde og hjulene kan dreje rundt. Er selv DF,er og betaler gerne til den ældste generation kan få en god og værdig alderdom, det er trods alt dem der har knoklet, så vi trods alt har det godt i dag og lever i et godt land, godt nok med den dyreste offentlige sektor, men absolut også i et land med et velfærd i top.....

• #20   4. aug 2013 Efter det michael mørk så er jeg tilbøjelig til ikke at stemme.
    "Jeg stemmer ikke. Ikke fordi jeg er doven men fordi jeg ikke gå ind for demokrati. Hvorfor skal alle de dumme beslutte hvem der er kloge nok til at styre landet. Folk som Amalie må stemme. Folk stemmer jeg ud fra frygt. Eller enkelte politiske stand punkter. Hvor tid høre man ikke folk sige. Jeg stemmer df for vi skal af med de indvandrere. De aner ikke noget om resten af deres program"

• #21   4. aug 2013 Rigtigt, det offentlige er for dyrt og der er for ringe service fra dem.
    Som minimum må den offentlige sektor have nulvækst, færre møder og mere praktisk arbejde, politiet må igen tilbage og være håndværkere og ikke studenter som de skal være nu.
    I Norge er ALT dyrere end i DK, billigste pris for at omreg er ca 1.500, men for nogen biler er det op mod 100.000,- det er bare dyrt. Der findes ingen nye biler under 125 vil jeg tro UP koster 145.

• #22   4. aug 2013 Jeg venter på vi får diktatur..

• #23   4. aug 2013 Stem på hvad som helst. Det gør ingen forskel. Hele systemet er bund korrupt. Jo, jeg har set de fine målinger med DK som en af de mindst korrupte lande, men jeg oplever noget HELT andet i hverdagen... Stemme-liderlige politikkere der alle får udført sort arbejde eller stjæler fra kassen. For slet ikke at nævne det faktum at for hver politiker på Christiansborg følger der to rockere med som tilfældigvis bare er "gode venner".

Stem blankt! Den her børnehave vælter før eller senere alligevel. Det hele er løgn og selvbedrag.

• #24   4. aug 2013 LA er er Robin hood parti som tar fra de fattige og giver til de rige fuck de sviner de lover så meget og ændrer det hele tiden

• #25   4. aug 2013 Hvorfor tror i lige at folk som Danfoss flytter til Polen? Det er alt for dyrt at producere her i danmark pga de høje skatter. Danmark ville blive mere konkurrence dygtigt da de kan sætte prisen ned på fabriks producerede produkter. Så jeg syntes de skulle starte med at sænke inkomstskatten og så folk gik ned i løn =) og derefter kunne de kigge lidt på afgiftsskat =)

• #26   4. aug 2013 Johannes, hvis du bare vidste LIDT om hvad der skete på hospitalerne ville du klappe gælderne i.
    JA, er selv offentligt ansat, men der har været nulvækst i sundhedssektoren de sidste mange år. Tilgengæld er produktionen øget gevaldigt hvilket kun er fair. Tilgengæld bliver der IKKE færre syge i danmark, derimod flere efter statistikkerne. Der har ALDRIG været så travlt på de diagnostiske afdelinger som der er nu, vi har maskinerne, men ikke personalet da sygehusene ikke kan ansætte flere læger og derved færre operatører.

• #27   4. aug 2013 Hov glemte lige, LA har tabt sutten, de er fuld af lort. Altid massere af gode ideer, men ingen gennemføres

• #28   4. aug 2013 LA har ikke magten til at gennem føre deres ideer, de har heller ikke lovet noget i forbindelse med et valg, men derimod sagt hvad de mener kunne gavne Danmark.

Der er blevet skåret og sparet en del i den offentlige sektor, det er bare på de forkerte steder. Der bliver skåret i antallet af fodfolk som sygeplejesker, sosu'er, skraldemænd mv., mens der bliver ansat folk til at finde ud af hvordan man nu får det til at hænge sammen.

Hvis indkomstskatten var lavere, eller personfradraget højere, så ville det også være billigere at have flere folk, samtidig med at man kunne styrke købekraften, især for de svageste i samfundet.

• #30   4. aug 2013 Ligegyldigt hvilket parti der bestemmer, ender Danmark på røven så længe andre EU borgere kan stikke snablen i statskassen og så kommer indvandringen fra Mellemøsten oven i.
    Så drøm i bare om at få nedsat afgifter på bil og nedsættelse af skat, kommer aldrig til at ske.
    Danmark ender på røven før eller senere....

• #31   4. aug 2013 Tommy
    En Ford Ka koster 8000 euro uden afgift i Tyskland, så den kommer aldrig ned på 30000kr

8000 euro er 59639kr

• #32   4. aug 2013 Tommy A >> Du skal lige sætte dig ind i tingene, for der er allerede en skalering:
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817284
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=63

Men 20.000, 30.000, 50.000 og 100.000 er meget lavt sat, for når man regner de forskellige fradrag ind i det, som fx fradrag for selealarmer, forbrug, airbags, osv.
    Så er afgiften ikke så stor på de små biler.
    Problemet er at hvis man skal have en fornuftig og sikker familiebil, så skal man af med minimum 200.000 kr, og hvis man har et kørselsbehov der rækker ud over turen til bageren, og en årlig ferietur, så kommer man hurtigt over 300.000 kr.

Mange vælger så en ældre stor bil, i stedet for en ny bil, da de ikke har råd til den nye, og mere økonomiske og mere miljørigtige bil.

• #33   4. aug 2013 Tommy A:
    Priserne skal ned, enig, men det du kommer med der er jo helt ude i hegnet.
    Bilfabrikkerne tjener mest der hvor der er lavest reg afgift, derfor er bilerne også skrabede i DK, fordi der skal betales ca 180% i afgift. Laveste afgift i Europa er vidst Belgien.
    En bil som 107 eller C1 kommer ikke ned på kr 30.000, måske 50-60, så dit forslag er helt ude i hampen.
    Nej, lad alle få lov til at købe billige biler, sæt så afgiften på benzin og diesel op, så betaler dem der kører meget mest.
    Der skal så være en lav grundafgift for miljø, men alt skulle helst køres gennem brændstof afgiften.

• #34   4. aug 2013 Allan(Kolding) R >> Den holder heller ikke, for der er nabolande hvor brændstoffet bliver meget billigere, så i de tilfælde vil vi se flere hente tromler med brændstof på den anden side af grænsen, og tanke når de kan.
    Det kan godt være det virker dumt, men mange kører gerne langt for at spare lidt.
    I dette tilfælde kommer vi ingen vegne og tjener ingen penge.
    Og når andre lande kan klare det uden 180% afgift, så kan Danmark også...

• #35   4. aug 2013 Hov hov, jeg har jo sagt at grænserne bør lukkes!

• #36   4. aug 2013 Så må vi lave den omvendte: Man betaler 50.000 i miljøafgift, og får så penge tilbage efterhånden som man indsender sine benzinkvitteringer.

• #37   5. aug 2013 Allan: Haha gode forslag smiley

BrianD: "når andre lande kan klare det uden 180% afgift, så kan Danmark også... "

Hvorfor skal vi opfinde vores eget afgiftshelvede?
    Man køber den bil der passer til ens behov i udlandet (og nej, der kører ikke kun Porscher og SUV'er i udlandet, kun dem som har det behov og gider betale de ekstra driftsomkostninger køber de biler)

I dag, hvis du har børn skal du have 400-800.000 op af lommen hvis du vil have en ny og sikker bil, fx en VW Passat eller BMW 3.

Det er jo livets største investering at købe et køretøj i Danmark, udover ens bolig(!)

• #38   10. aug 2013 Synes afgiften er fin som den er.. pengene skal komme et sted fra.. og man skal ikke gå på kompromis med velfærd til de svage og syge...

• #39   10. aug 2013 Afgiften betyder en gammel forældet bilpark, og det er ikke den der hjælper med at betale for velfærden, hvis man tænker på hvor mange ressourcer der bliver spildt på at finde ud af hvordan tingene skal sættes sammen, opkræves mv.

Hvis man derimod udelukkende havde en forbrugsafgift på bilen, og ikke en registreringsafgift. Og gjorde det hele mere simpelt, så folk selv kunne bestemme om de ville have bagsæder i eller ej, og selv kunne bestemme om den skulle bruges som camper (uden at man skulle have ekstra vægt med)...
    Så ville man kunne spare mange penge, på noget der intet har med velfærd at gøre. Og så ville man også undgå at man skulle have razzia'er for at finde ud af hvorledes folk betaler det afgift de skal...

Kommentér på:
Afskaf Reg.afgiften - nu bliver det muligt!

Annonce