{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  seat ibiza 1.2 tsi dsg køb
  • #2   4. aug 2013 Prøv at læse den store artikel Bilmagasinet har lavet omkring DSG7 tørkobling. Kan bare sige, det er en skøn gearkasse når den virker, men rigtig mange med den nye DSG som sidder i Ibiza og div. har haft ret store problemer, detsværre.

• #3   4. aug 2013 LAD VÆRE MED AT KØBE DEN.. Der er kæmpe problemer med de gearkasser, forstår godt du kan lide bilen, men de DSG gearkasser med 7 gear og tørkobling kan ikke holde.. Jeg har store problemer med min, jeg er igang med forhandler garanti.. Slidt kobling på 53.000 Kilometer... Det er ikke iorden...!!

• #4   4. aug 2013 er der virkelig så mange problemer med den dsg kasse. synes fandme ikke jeg hører andet end skyhøjt ros! ???

• #5   4. aug 2013 Ja ros for dens virkemåde, fordi det er virkelig en kanon gearkasse når den virker som sagt.

• #6   4. aug 2013 Jeg har ikke haft nogen porblemer med min dag kasse min hade rundet 65t og ikke en mislyd eller dårlig skift

• #7   4. aug 2013 Det fordi der er en masse Gearkasser der kører rigtigt godt.. Gearkassen kører fantastisk når den kører smiley

Der findes meget firkantat 2 typer.

Den første model med 6 Gear og med vådkobling. De skulle fungere godt nu, og være en meget stabil gearkasse hvis man passer service på dem osv.

DSG7 er den nye model og bliver lavet i 2 versioner. En med Tørkobling og en med Vådkobling.

DSG7 med tørkobling er lavet fordi den er mindre og billigere, den kan presses ned i en bil mindre end Golf størrelse, det kunne de gamle 6 gears med vådkoblinger ikke. Der er et eller andet galt med de koblinger/svinghjul. Min skifter dårligere og dårligere, softwaren kan ikke finde ud af koble gearet ind rigtigt tror jeg, så giver motoren gas et milisekund før koblingen har koblet ud, så stiger den i omdrejninger for så at koble ud helt også skifter den med et ryk pga det. Det som om gearkassen ikke justere sig i takt med koblingen bliver slidt. Man kan åbenbart kun skifte koblingen for at få den til at holde op, Seat Taastrup har prøvet med Software opdatering, ændringer i software men det hjælper ikke. Har kontakt med flere herinde fra med samme problemer med deres Gearkasse. Bla en med samme bil som min med samme årgang og kilometer..

• #8   4. aug 2013 kommer min bil til at køre med dsg7 våd eller tør så ?

• #9   4. aug 2013 Ville kigge efter en anden bil. Har et par venner der er vw mekaniker og der er problemer både med kæde og turbo på den motor og den dsg kasse skulle også være ret problemfyldt.

Kan godt forstå du kigger på Seat da de laver pæne biler men helt ærligt ville jeg holde mig fra Vw biler. På det værksted hvor jeg er mekaniker laver vi mange leasing biler der er 5 år og derunder og kan kun sige af vi lever fedt af Vw for shit de biler kan ikke holde sig kørende..Især passat og touran er ekstreme..

• #10   4. aug 2013 Da den er mindre end en Golf størrelse er den med tørkoblinger. De fås med motorer med op til 250 Nm som 1.4 TSI er på.

Som Casper S nævner med kæderne. Min har fået skiftet motor af tideligere ejer pga sprunget kæde. De nye kæder burde være af god kvalitet og problemet være væk.
    Sidste gang jeg køber bil fra VAG gruppen...!!

• #11   4. aug 2013 den jeg kigger på er en model 2014. er de problemer så væk ???

• #12   4. aug 2013 Jeg vil håbe der er blevet rettet op på nogle ting så.. Jeg turde bare ikke købe sådanne en bil med den gearkasse mere. Men jeg kan af gode grunde kun snakke om de erfaringer jeg har på min bil årgang 2010. ingen ved om årgang 2014 er bedre, de skal lige nå at køre en 50-80.000 km og være et par år gamle før nogle kan svare dig på det

• #13   4. aug 2013 De kan jo ikke være testet at brugere hvis modellen er sprit ny. Du kan evt. være den første til at testkøre den og advare andre hvis det er noget lort. Men tror næppe den er ret meget bedre end dens foregænger. Se deres udvikling de sidste 5 år. Der sker ikke det store i den posetive retning.

• #14   4. aug 2013 nu bliver jeg helt i tvivl ;(

• #15   4. aug 2013 Daniel O.

Ibica 1.2 tsi er en dejlig bil, men gør dig den tjeneste at finde en uden dsg. Ibiza dsg kører med tørkobling.

• #16   4. aug 2013 Jeg har en billigt til salg hvis det var noget smiley

• #17   4. aug 2013 Benjamin C:

Det er meget godt, min din bil er også udstyret med den selv samme gearkasse som der er problemer med.. så er vi jo lige langt.

• #18   4. aug 2013 Haha Benjamin C fedt fedt fedt;-)

• #19   4. aug 2013 Morten A

Ironi kunne forekomme i min besked ??

• #20   4. aug 2013 Benjamin C:

Nu tager jeg altid det meste seriøst, derfor skal jeg ikke kunne afvise at hvis vi havde snakket samme i den virkelige verden, havde jeg forstået ironien.

Kommentér på:
seat ibiza 1.2 tsi dsg køb

Annonce