{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Brian B
Brian B
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14

Motor Olie {{forumTopicSubject}}

Hejsa er tæmmelig grøn til det med biler og div ting omkring dem, så det er derfor jeg skriver her inde, da jeg er ret sikker på at i ved noget mere en jeg gør smiley
Har købt mig en lille bil af mærket Suzuki swift 1.0 årgang 97.. Som har gået lige knap 225000km..
Er den motor olie som man kan købe i Føtex/bilka/salling som mdr pris hug.. Er det godt nok til min bil? eller skal jeg ud og købe mig noget andet? i så fald hvad ?

På forhånd mange tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor Olie
  • #1   8. aug 2013 den er ganske fin så længe du bruger den rigtige, feks 10w/40
    hvilken olie du skal bruge kan du sikkert læse dig frem til på nettet

der er ingen grund til at gå ud og kaste flere 1000kr efter dyr olie så længe bilen ikke er hårdt pumpet og fortjener det bedre eller har kostet en del flere penge end de fleste brugte biler

• Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jun 2009

#2   8. aug 2013 Jamen er den der er på tilbud i Føtex som mdr pris hug okay? den hedder så vidt jeg husker 15w-40 og fra gulf ?

• #3   8. aug 2013 Nej, den kan du ikke bruge! Du skal bruge den rette viskositet, du kan ikke bare hælde hvad som helst på, der er jo en grund til de har de angivelser de har! Den motor der ligger i din Swift, er opgivet til at skulle bruge 5W/40, men nu har den efterhånden trillet så mange km at den nok godt kan køre på noget lidt tykkere, f.eks. 10W/40, men ABSOLUT heller ikke tykkere, 15W olierne er ofte mineralske(og det må du under ingen omstændigheder bruge) du skal bruge en fuldsyntetisk eller ihvertfalde delsyntetisk.

Var det min vogn, så havde jeg stadig hældt 5W/40 fyldsyntetisk på og så set om den rent faktisk brugte noget af det, hvis den nu kun bruger en smule, så er det altid det bedste at smide den olie på, som producenten foreskriver, i dette tilfælde en 5W/40, f.eks. en 5W/40 Castrol Magnatec (A3/B4)

• Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jun 2009

#4   8. aug 2013 Hamsteren: Puhaa så er det da vist godt jeg fik spurgt inden jeg bare købte den de har tilbud på og så hældte den på smiley Må hellere få købt mig den rigtige olie så.. Mange tak for dit svar og hjælp smiley

• #5   9. aug 2013 Det var så lidt da! smiley

Kommentér på:
Motor Olie

Annonce